صفحه اصلی

شهید رجایی گفت: این دروغ است!

آن مراقبت که «محمدعلی رجایی» از خودش داشت فقط «ساده‌زیستی» نبود و «صداقت» هم بود و فقط متعلق به دوره ریاست‌جمهوری‌‌اش نبود و پیش از آن هم بود. عکس مشهوری هم دارد برای تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری که ماجرای جالبی دارد.

مردی که ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ رفت فقط ۲۸ روز رئیس‌جمهور بود و در دل همه جا باز کرد و در دل مردم افسانه شد و در دل نسل‌ها اسطوره شد. رمز کارش چی بود؟ «صداقت» در حد خلوص. و این فقط یک‌نمونه‌اش که همراهانش برای مردم و برای تاریخ تعریف کردند و همین یک روایت، کافی است و مجمل است از حدیث مفصل: «زیر عکس معروفی که یک پیرمرد چانه ایشان را گرفته است ما از قول آن پیرمرد نوشته بودیم: من از تو حمایت می‌کنم، ولی از تو می‌خواهم که بروی و اسلام را پیاده کنی.

این تنها پوستر تبلیغاتی ریاست‌جمهوری او بود. دیدیم اگر این متن را از زبان آن پیرمرد بیاوریم خیلی گیرایی دارد ولی ایشان با متن مخالفت کرد و گفت: این دروغ است! چون این پیرمرد در این دیدار چیز دیگری به من گفت و مطلبش این نبود.

هرچه ما با اصرار زیاد به او گفتیم این، یک کار تبلیغی است، ایشان نپذیرفت و گفت: نه، چاپ این عکس، به‌تنهایی و بدون متن کافی است».

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا