اطلاعات عمومی

اتصال طلایی

 

در ژاپن وقتی یک ظرف می شکند، آن را دور نمی اندازند، بلکه بر اساس یک باور و هنر باستانی که از اجدادشان به ارث برده اند، شکستگی ها را به شیوه خاصی مرمت می کنند، آنها قطعات شکسته را با پودر طلا به هم می چسبانند.
ژاپنی ها معتقدند که وقتی چیزی دچار صدمه می‌شود و آسیب می‌بیند بسیار زیباتر از قبل می‌شود. این هنر سنتی ژاپن، اتصال طلایی یا کینتسوگی نام دارد.

کینتسوگی بر مفاهیمی مانند پذیرش کاستی‌ها و شکست‌ها در زندگی و خارج‌نشدن از چرخه‌ زندگی تأکید دارد. مشکلات،شکست‌ها و رنجها، نتایج بسیار ارزشمندی در پی دارند که افراد موفق، کوله‌باری از آن‌ها را جمع کرده‌اند. با این باور، ما بعد از شکست نه‌تنها دچار کاستی و ضعف نمی‌شویم بلکه به خاطر آگاهی و تجربه ای که از این شکست کسب کرده ایم، بسیار ارزشمندتر و زیباتر شده و چون طلا می درخشیم.

حالا با این مقدمه، کمپین خلاقانه آژانس بی بی دی او، را ببینید که در توکیو و برای تاکید بر صلح و دوستی در جهان، طراحی و منتشر شده است. در این کمپین تکه هایی از ظروف سنتی کشورهایی که با هم خصومت دارند، به شیوه کینتسوگی به هم چسبانده و ترمیم شده اند، کشورهایی مثل کره شمالی و جنوبی، ایرلند و انگلیس، هند و پاکستان، ترکیه و ارمنستان. کمپین می خواهد بگوید اگرچه در گذشته، بین بعضی کشورها، فرهنگها و نژادهای مختلف، اتفاقات ناگواری افتاده که نمی شود به راحتی آن را فراموش کرد، اما با توجه به آگاهی و تجربه ای که از این اتفاقات کسب شده، می توانیم به درک متقابلی از همدیگر برسیم و دوباره درکنار هم باشیم؛ یکپارچه، صلح آمیز، ارزشمند و زیبا، این همان چیزی ست که هنر کینتسوگی می گوید.

منبع: نوشته‌ها و‌طراحی‌های من @AR_NOSRATI

کانال علی نورانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا