معارف

اقدام زیبای مسلمانان انگلیس در سال نو میلادی

در سال نوی میلادی، صدها تن از جوانان مسلمان انگلیسی در شهرهای مختلف کاردیف، باترسی، واندسورث، ، گیلفورد، آلدرشات، بیرمنگام، لیورپول، یورکشایر و گلاسکو اقدام به تمیز کردن خیابان‌ها و کمک به بی‌خانمان‌ها کردند.

درحالی که بسیاری از مردم شهرهای اروپایی در روز نخست سال ۲۰۱۷ میلادی به جشن و خوشگذرانی سرگرم بودند، مسلمانان در ساعات اولیه روز ۱ ژانویه به خیابان‌ها آمده و اقدام به جمع آوری زباله کردند.

فرهاد احمد سرپرست جوانان مسلمان گفت: عشق و خدمت به جامعه و ملت بخشی ضروری از دین اسلام محسوب می‌شود. و به تجربه ما بهترین شیوه برای ارائه این آموزه‌ها به اعضاء، وارد شدن به اجتماعات محلی و کمک کردن به نیازمندان صرف نظر از نژاد، جنسیت و مذهب است.

وی افزود: تمیز کردن خیابان‌ها شیوه‌ای عالی برای نزدیک کردن و ایجاد همکاری میان مردم با پیشینه‌های مختلف است. ما امیدواریم بتوانیم کلیشه‌های منفی را از طریق تلاش‌های مختلف از جمله کارهای اجتماعی و داوطلبانه برطرف سازیم.

در سال ۲۰۱۶ اعضای این سازمان خیریه اسلامی بیش از ۵۲۰۰ جلسه تمیزکاری اجتماعی برگزار کرده، بیش از ۱۰ هزار بی‌خانمان را اطعام کرده، ۱۰ هزار درخت کاشته و برای نجات جان بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ انسان، اخون اهداء کرده‌اند. آن‌ به ده‌ها هزار سیل زده کمک کرده و یک چهارم میلیون پوند به موسسات خیریه انگلستان کمک مالی رسانده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا