صفحه اصلیعمومی

شباهت عجیب برخی ها به گلام در کارتون گالیور

حتما تا حالا با آدم هایی که با همه چیز مخالفند برخورد داشته اید! آدم هایی که شبیه به کاراکتر گلام در سفرهای گالیور هستند.
دهه پنجاهی ها و شصتی ها کارتون سفرهای گالیور و به خصوص گلام را به یاد دارند. همان کارآکتری که چهره درهمی داشت، بسیار منفی باف بود و در مواجهه با هر مسئله با لحنی خاص می گفت: من می‌دونم و مدام با همه چیز مخالفت می‌کرد. کسی که به دلیل شخصیت همراه گالیور و فیلرتشیا برای همه ما بسیار جذاب و خاطره‌انگیز بود!
کاراکتر گلام تنها گاهی اوقات از ادبیات منفی بهره می‌برد و در نهایت این دیالوگ‌های منفی که با نوعی جمله معترضه همراه می‌شد برای بسیاری از مخاطبان جذاب شد و با بازگشت سال‌ها هنوز در ذهن مخاطبان نقش بسته است.
این کاراکتر که سمبل انسان‌های ناامید بود، اما از آن نظر مورد توجه قرار می‌گرفت که حرف‌هایش کاملا بر عکس می‌شد و اتفاقات خوب برای ساکنان سرزمین لی لی پوت می‌افتاد و ای کاش داستان های ما نیز ختم به خیر می شد!
شخصیت «گلام »تنها منحصر به کارتون گالیور نبود ،کاراکتر گلام یکی از آن شخصیتهایی است که می توان مثل او را در هر زمانی دید. تا حالا حتما برای تان اتفاق افتاده باشد که در برخورد با برخی از اطرافیان ناخودآگاه به یاد این شخصیت کارتونی افتاده باشید. برخی از افراد در بین مدیران شهری نیز هستند که اصولا با همه چیز مخالف هستند!
افرادی که دائم نیمه های خالی لیوان را نشان می دهند و می گویند من مطمئنم… مدارکش موجود است … ما موفق نمی شویم … ما … شما … آنها … .
البته نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که حتی خود «گلام» هم برای لی لی پوتی ها راهکار ارائه می کرد اما بعضی ها از« گلام» هم بدتر هستند و فقط در موج منفی می چرخند و قادر به ارائه راهکار نیستند.
البته نباید کمک به این گونه افراد را فراموش کنیم. یک دکتر روانشناس در اینباره گفت: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به تدریج نگاه آنها را به دنیا تغییر دهیم. تا بتوانند کم کم و به مرور باورهای غلط ذهنی اش را بشناسند، آنها را تخریب کنند و به مرور جایگزین باورهای درست و سالم کنند. این افراد تحت تاثیر یک دوره طولانی زندگی و در بستر گذشته ای که داشته اند دچار این اختلالات شده اند پس باید آنها را درک کنید و همکاری لازم را با آن ها داشته باشید .

کاسپی نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا