اطراف مادانشنامه اشکذر

شهید دکتر پاکنژاد حجت خدا بر پزشکان

در کتاب خاطرات شفاهی زندگی شهید دکتر سیدرضا پاکنژاد  مرحوم وزیری گفته بود : شهید پاکنژاد حجت خدا بر پزشکان است روز قیامت از پزشکان سوال می کنند که می توانستید مثل پاکنژاد باشید و نبودید.چرا؟!

رفتار و سجایای شهید پاکنزاد برای مردم یزد شهره است .حتی نسل جوان هم می دانند او چگونه پزشکی اش را در خدمت مردم و مخصوصا مستضعفین قرار داده بود نه برای پرکردن جیب و درآمد و…

گفته ها و نوشته های زندگی شهید پاکنژاد را حتما پیدا کنید و بخوانید.اگر پزشک می شناسید به او هم بدهید بخواند.

به نظرمی رسد لازم است درس سیره اخلاقی و پزشکی دکتر پاکنژاد جزء واحدهای درسی دانشجویان پزشکی گنجاده شود.

 

“در حال قدم زدن بودم که ناگهان از دور شبحی دیدم به در بعضی از خانه های نزدیک می شود و چیزی می گذارد و بلافاصله دور می شود او را تعقیب کردم و در فرصت مناسب خود را به او رساندم اما به محض دیدن من رویش را مخفی کرد و سعی بر دور شدن از آنجا داشت.
وی اظهار داشت: من او را شناختم و به اسم صدایش زدم او بناچار ایستاد، آن موقع شهید پاکنژاد از من قول گرفت تا زنده است این راز هرگز فاش نشود.”

“یک روز به همراه دکتر برای عیادت بیماری به منزل پیرزنی رفتیم که به علت کسالت زیاد زمین گیر شده بود و در شرایط بسیار بد و نامطلوبی قرار گرفته بود. وقتی دکتر این صحنه را دید از دخترش پرسید موضوع چیست چرا مادرت در این شرایط است؟ چرا به او رسیدگی نمی کنید؟

فرزند پیرزن در جواب دکتر گفت دیگر توان نگهداری و انجام دادن کارهایش را ندارم و از عهده من خارج است. دکتر کمی به فکر فرو رفت و ناگهان رو به پیرزن کرد و در همان حالی که خوابیده بود از او پرسید آیا شما حاضرید صیغه من بشوید!

بعد از مدتی پیرزن رو به دکتر کرد و گفت آقای دکتر مگر شما اوضاع و احوال من را نمی بینید! من چگونه می توانم صیغه شما شوم! دکتر به پیرزن گفت من فقط می خواهم به شما محرم شوم تا بتوانم برای تمیز کردن به شما دست بزنم. در همان حال دکتر یکدفعه خودش شروع به خواندن صیغه کرد و بعد مشغول تمیز کردن پیرزن شد.

وی افزود: شهید پاکنژاد هر چند وقت یکبار به منزل آن پیرزن می رفت و جویای حالش می شد و در صورت نیاز وی را تمیز می کرد و مایحتاج زندگی پیرزن را تامین می کرد.

وی گفت: دکتر از من درخواست کرده بود که تا وقتی زنده است این ماجرا را برای کسی تعرف نکنم.”

منابع:

سایت نوید شاهد یزد

اینستاگرام احسان عابدی

http://www.dana.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا