دانشنامه اشکذرشهدا

معلم شهید بمانعلی دهقانی اشکذری

شهید بمانعلی دهقانی سوم خرداد سال ۱۳۴۳ در اشکذر یزد چشم به جهان گشود دوران دبستان، راهنمایی، و دبیرستان را در دبستان شهید رجایی،راهنمایی شهید باهنرو دبیرستان شهید بهشتی اشکذر با نمرات عالی گذراند،

در مرکز تربیت معلم شهید پاکنژاد در رشته ابتدایی ادامه تحصیل داد و معلم خوبی ها شد در ایام تعطیل به لبافی ، آهنگری ولوله کشی می پرداخت در فعالیتهای سیاسی ،راهپیماییها و پخش اعلامیه در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشت.کم حرف و خوش اخلاق و با حیا بود .

 

 

از سال۶۱تا ۶۴ هشت بار داوطلبانه به جبهه اعزام شد او درس خوانده مکتب اباعبدالله الحسین (ع)،شاگرد کلاس مسجد و منبر بود ،زمانی با برادرش با هم در جبهه با خدای خود عهد بستند در این راهی که قدم گذاشته اند تا پیروزی نهایی از پای ننشینند. وقتی برادرش به فیض عظیم شهادت رسید با صلابت و اراده آهنین جای برادر را خالی نگذاشت تا این که در عملیات والفجر۸ در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران(۲۲بهمن)در سال ۶۴ در منطقه خرمشهر و اروند در حالی که بر دشمن دون پیروز و به مواضع از پیش تعیین شده رسیده بودند با آتش دشمن ، تیرها، قلب و صورتش را شکافتند و خون سرخش ساحل اروند را رنگین نمود و در حالی که ۲۱ بهار از عمرش نگذاشته بود به دیدار معبود شتافت.

و به چه زبانی می توان وصف کرد و چگونه می توان قدردان فداکاری های مادری بود که دو پسر یتیمش را با فقر و سختی بسیار بزرگ کرد و هر دو پسرش را تقدیم اسلام و میهن کرد .

 

گزیده ای از وصیتنامه شهید:

نماز راسبک نشمارید، صفهای نماز جماعت وجمعه را پر کنید ، هیچ وقت از قرآن و دیگر کتب اسلامی جدا نشوید  گفته های قرآن را بیشتر بخوانید و عمل کنید، دست از راز و نیاز با خدا و دعا برندارید

تا آخرین لحظه از عمرتان دست از امر به معروف و نهی از منکر نکشید ، اگر امر به معروف و نهی از منکر کنید در همه حال پیروزید.

از دانش آموزان گرامی می خواهم که اوقات بیکاری خود را به مطالعه بپردازند.

منبع:

تلخیص و با اندکی ویرایش ،کتاب ستارگان حریم وصال

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا