دانشنامه اشکذرمشاهیر اشکذر

ناخدا سوم دکتر عباس زارع نژاد اشکذری

دکتر عباس زارع نژاد اشکذری در سال ۱۳۶۰ در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. پس از طی تحصیلات متوسطه و اخذ دیپلم ریاضی، با توجه به علاقه وافر و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و بالاخص نیروی دریایی راهبردی ارتش، در سال ۱۳۷۹ در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر پذیرفته شده و در سال ۱۳۸۳ با درجه کارشناسیِ مهندسی مکانیک از آن دانشگاه فارغ التحصیل گردید.

 با توجه به روحیه جهادی و ایثارگر ایشان، پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، جهت خدمت در مناطق محروم کشور عازم منطقه سوم نیروی دریایی ارتش در چابهار گردیده و به انجام وظیفه بر روی شناورهای نیروی دریایی پرداخت.

 علاقه بسیار زیاد ایشان در امر آموزش و پژوهش، وی را مصمم به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی (Ph.D.) نمود. بگونه‌ای که در سال ۱۳۸۵ در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز پذیرفته و در سال ۱۳۸۷ با درجه کارشناسی ارشد از آن دانشگاه فارغ التحصیل گردید. همچنین وی موفق شد دوره دکتری را در رشته مهندسی مکانیک به عنوان دانشجوی ممتاز و با کسب رتبه دوم به اتمام رساند.

 از سال ۱۳۸۸ تا کنون دروس متنوع مهندسی مکانیک را در دانشگاههای کشور در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس نموده و راهنمایی پایان نامه بیش از ده‌ها دانشجوی کارشناسی ارشد را برعهده داشته است. وی بارها به عنوان استاد نمونه دانشگاه، پژوهشگر نمونه دانشگاه، پژوهشگر نمونه و ممتاز نیروی دریایی و استاد نمونه کشور انتخاب شده است.

اجرای چندین طرح پژوهشی و کاربردی، انتشار بیش از ده‌ها مقاله در کنفرانس‌ها، همایش‌ها و مجلات معتبر ملی و بینالمللی ISIو چاپ چندین کتاب، بخشی از تلاشهای پژوهشی ایشان به شمار میرود.

 در سال ۱۳۹۶ به عنوان استاد پژوهشگر برگزیده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در سال ۱۳۹۷ به سبب تلاشهای ارزشمند آموزشی و پژوهشی، به عنوان استاد نمونه دانشگاه‌های افسری کشور، مفتخر به دریافت جایزه از دستان مبارک ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گردید.

ایشان در طی این سالها مسئولیتهای اجرائی متعددی درحوزه های پژوهشی، فناوری، علمی و فرهنگی را برعهده داشته اند که از میان آنها میتوان به مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، نماینده اعضاء هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک در شورای متخب دانشگاه، عضو کمیته علمی همایش بین‌المللی صنایع دریایی ایران و دبیر علمی اولین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی، اشاره نمود.

منبع: کانال تلگرامی شهرداری اشکذر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا