صفحه اصلی

نگاهی نو به تبلیغ(۱)//حجت الاسلام عباس دهقانی

عصری که ما در آن زندگی می کنیم عصر ارتباطات و رسانه های ارتباطی است .صاحبان اندیشه سیاسی سعی می کنند با هر روش ممکن بر ذهن و فکر مخاطب خود سلطه تمام عیار داشته باشند. بدین منظور از هروسیله و روشی برای تسخیر ذهن جوانان استفاده می کنند رهبر معظم انقلاب می فرمایند :
توطئه فرهنگی در جریان است ، امروز دشمن با شیوه های بسیار زیرکانه در حال یک جنگ تمام عیار فرهنگی با ماست. نوجوان وجوان امروز اسیر جزوه ها و شیوه های ارتباطی رسانه ها است که از شیوه ای خاص برای اثر گذاری استفاده می کنند.برای پیروزی در عرصه تهاجم فرهنگی و بالاتر از آن ناتوی فرهنگی و جنگ نرم باید اقداماتی بنیادین صورت گیرد شناخت روش های متنوع و ارائه ی مفاهیم دینی بر اساس خصوصیات روحی و روانی مخاطب یکی از بهترین عوامل پیروزی در این زمینه است،گرچه محتوای دین و مسائل دینی مطابق با فطرت کودک و نوجوان است ولی ما را در استفاده از روش های آموزشی جذاب و تاثیر گذار بی نیاز نمی کند .
در مسایل علمی و فکری و دینی تبلیغ درست و علمی حرف اول را می زند و به طور کلی سنگینی بار مسئولیت متولیان امر تبلیغات دینی بر کسی پوشیده نمی باشد و کمترین مسامحه و کوتاهی در این زمینه خسارت های جبران ناپذیری را به همراه دارد.
تبلیغات درست شناسایی خوبی ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی ها و نشان دادن راه گریز و منع از آن است …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا