صفحه اصلیعمومی

همسر یعنی همسفر تا بهشت، خاطره ای از همسر شهید حاج محمدحسین جعفری نسب

روز ۱۳ جمادی‌الثانی، ۳۰ بهمن روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته و علت این نامگذاری این است که حضرت «ام البنین» همسر حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس در چنین روزی روی در نقاب خاک پیچید و در جوار رحمت حضرت حق آرمید. تکریم مادرانی که به ندای پیر و مراد خود، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود آنها را برای حضور در جبهه ها آماده و آنها را تشویق می کردند. اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می آمد، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

به همین مناسبت ضمن تعظیم به ایثار و فداکاری مخلصانه زنان شهید پرور سرزمین اسلامی‌مان ، خاطره ای از همسر شهید حاج محمد حسین جعفری نسب  به نقل از خواهر زاده اش بمانعلی خاکساری می آوریم  اتفاقی هر چند ساده  ولی همین اتفاق ساده باعث تسلی خاطر و استواری ایمان  همسر شهیدی می شود که همسرش با وجود شش فرزند کوچک بارها به جبهه های حق علیه باطل اعزام می گردد و در سال ۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

  • حاج محمد حسین جبهه بود  در خواب کسی ازمن پرسید اگر همسر ت شهید شود چه می کنی ؟با قاطعیت گفتم، کاری که دیگر همسران شهدا می کنند!چند روز بعد هم خبر شهادت همسرم را به من دادند.
  • روزهای اولی که حاج محمد حسین شهید شده بود رفت و آمدها زیاد بود ،خانه شلوغ شده بود همان روز اول کمی آب و دانه برداشتم  تا به تنها مرغی که در خانه نگهداری می کردیم بدهم هر چه گشتم پیدایش نکردم احتمال دادم تو این شلوغی ها درب خانه باز بوده و از خانه بیرون رفته است.بعدها داشتم خانه را مرتب می کردم در قسمت نیمه ساز خانه استانبولی را براشتم دیدیم مرغ گمشده زیر استانبولی است به خیال اینکه مرده است ، برداشتمش تا آن را از خانه بیرون بیاندازم  ولی با کمال تعجب دیدیم مرغ زنده است مقداری آب و دانه دادمش مرغ سرحال شد.زنده ماندن مرغ بعد از نزدیک به دو هفته بدون آب و غذا بیشتر به معجزه می ماند باخوداندیشیدم شاید خدا می خواسته بدینوسیله به من بفهماند مرگ و زندگی دست اوست و عمرم همسرم دست او بوده است حتما اراده و مشعیت اللهی در این بود همسرم شهید شود.

و زنان و مردان مومن اینگونه اند ،با کوچکترین نشانه ای از خدا شک و تردیدشان  تبدیل به یقین  می گردد وایمانشان محکم تر و استوارتر می شود.

ح.د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا