صفحه اصلیمعارف

چون به قوم خود می روند کار دیگر می کنند؟!!!

 رواج حجاب در بین زنان قوم یهود، مطلبی نیست که کسی بتواند آن را مورد انکار یا تردید خود قرار دهد. مورّخین، نه تنها از مرسوم بودن حجاب در بین زنان یهود سخن گفته اند، بلکه به افراط ها و سخت گیری های بی شمار آنان نیز در این زمینه تصریح کرده اند. در کتاب «حجاب در اسلام»، آمده است:
«گرچه پوشش، در بین عرب مرسوم نبود و اسلام، آن را به وجود آورد، ولی در ملل غیر عرب، به شدید ترین شکل، رواج داشت. در ایران و در بین یهود و مللی که از فکر یهود پیروی می کردند، حجاب، به مراتب شدیدتر از آنچه اسلام می خواست وجود داشت. در بین این ملت ها وجه و کفّین (= صورت و کف دست ها) هم پوشیده می شد. حتی در بعضی از ملت ها سخن از پوشیدن زن و چهره زن نبود، بلکه سخن از قایم کردن زن بود و این فکر را به صورت یک عادتِ سفت و سخت درآورده بودند».

دکتر «مناخیم بریر» پرفسور ادبیات در دانشگاه یشیوا سرزمین‌های اشغالی فلسطین، در کتاب «زنان یهودی در ادبیات ربانی» می‌گوید: “همواره این سنت برای زنان یهودی وجود داشته که با پوشش سر با هر چیزی به بیرون از منزل رفته و در مجامع عمومی ظاهر شوند. حتی این که همه صورت را بپوشانند و تنها یک چشم را آزاد بگذارند.”

یکی دیگر از علمای معاصر یهود در فلسطین اشغالی درکتاب خود به نام «بت یعقوو» درمورد کیفیت پوشش و حجاب زنان بیان کرده است: “لباس زنان باید به حدی گشاد و آزاد باشد تا اندام بدن به هیچ عنوان در آن برجسته نشده و کمربند بسته نشود”. همچنین وی درباره پوشش گردن و مچ پا می‌گوید: “تمام دور گردن پوشانده شود حتی پاها باید پوشیده باشد و از پشت جوراب نباید پوست پا دیده شود و جوراب‌های عکس‌دار و با رنگ‌های تند ممنوع است”.

در حالی که یهودی‌ها برای زنان خودشان پوشش و حجاب را تجویز می‌کنند، اما در بسیاری از رسانه‌های دنیا که اکثراً به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم وابسته به آنها است، زنان و دختران به‌ویژه در کشورهای اسلامی را با شیوه‌های مختلف مانند ایجاد کمپین «آزادی یواشکی زنان در ایران» به بی‌حجابی و بی‌بندوباری دعوت می‌کنند؟!!! (empireoflies.ir)

 

 

دختران و زنان باحجاب در سرزمینهای اشغالی (اسرائیل)

دختران و زنان باحجاب در سرزمینهای اشغالی (اسرائیل)

 

عکس قدیمی از مدرسه یهودیان یزد (سایت غول آباد )

 

 

عکس قدیمی از مدرسه یهودیان یزد (سایت غول آباد )

ح.د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا