کتاب و کتابخوانی

کتابخانه های زیبای جهان(۱)

اگر شما عاشق کتاب هستید، کتابخانه هایی وجود دارند که برخی از دیدنی ترین و جذاب ترین ساختمان ها در جهان هستند.

 

کتابخانه اَدمونت در اتریش

کتابخانه

این بنا در کوهپایه رشته کوه های آلپ واقع شده است. این کتابخانه زیبا، دومین کتابخانه بزرگِ وابسته به صومعه ها، در جهان است. سالن کتابخانه، در سال ۱۷۷۶ با سالنی به طول نزدیک به ۲۳۰ فوت طراحی شده که شامل ۲۰۰۰۰۰ جلد کتاب است. سقف آن، مراحلی از دانش بشری را نشان می دهد که بالاترین نقطه‌اش به وحی الهی می‌رسد.

 

کتابخانه جورج پی بادی در مریلند امریکا

کتابخانه

این کتابخانه توسط فرد نیکوکاری به نام جورج پی بادی پایه گذاری شده است. او این کتابخانه را به عنوان یک هدیه، برای شهروندان بالتیمور به علت مهربانی و مهمان نوازی آنها ساخته است. کتابخانه پی بادی به خاطر درونی اش که یک اطاق‌ میانی بلند‌ دارد، شناخته شده است. پنج بالکن موج دار آهنی به حاشیه پر از کتاب متصل شده است و سقف نورگیر، کتابخانه را با نور طبیعی پوشش می دهد.

 

کتابخانه سلطنتی کپنهاگ در دانمارک

کتابخانه

این بنا که نام دیگر آن “الماس سیاه” است در سال ۱۹۹۹ به عنوان توسعه دهنده کتابخانه ملی دانمارک تکمیل شد. این کتابخانه مدرن و جدید، نام خود را از گرانیت سیاه صیقلی با زوایای نامنظم گرفته است. درونی کتابخانه، توسط یک دهلیز که در آن تنها از شیشه استفاده شده، ساخته شده است. این دهلیز شیشه ای باعث می شود، فضای داخلی ساختمان فضایی باور نکردنی شود که پر از نور و بازتاب حرکت آب است و یک محیط خواندنِ زرق و برق دار و پر نور را بوجود می آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا