اطلاعات عمومی

۱۰ کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال ۲۰۱۸

در این فهرست، نام کشورهایی مانند دانمارک، کانادا، سوئد و استرالیا به چشم می خورد. هیچ کشوری از آسیا در این لیست حضور ندارد.
 آیا تاکنون به مزایا و معایب “محل زندگی کودک خود” فکر کرده اید؟ این، موضوع یک نظرسنجی گسترده توسط یک نشریه معتبر آمریکایی بوده است. طبق نظرسنجی و رده بندی “یواس نیوز اند ورلد ریپورت”، دانمارک در سال ۲۰۱۸ به عنوان بهترین کشور دنیا برای پرورش کودکان انتخاب شده است. پیش از دانمارک، سوئد به مدت دو سال پرچم دار این عنوان بوده است.

در این تحقیق بیش از ۲۱۰۰۰ شرکت کننده به ۸۰ کشور مختلف بر اساس ۶۵ فاکتور متفاوت امتیاز داده اند. از جمله مهم ترین این دسته فاکتورها می توان به نفوذ اقتصادی، قدرت، حقوق شهروندی و کیفیت زندگی اشاره کرد. مجموعه این عوامل در ارزیابی موفقیت یک کشور اثرگذار بوده است.

اگر بخواهیم به رویکرد انتخاب بهترین کشور برای پرورش کودکان نگاهی جزئی تر داشته باشیم، توجه به هشت فاکتور اصلی اهمیت خواهد داشت:
-ارزش دهی به حقوق بشر
-اهمیت خانواده
-برابری جنسیتی
-سطح شادمانی(شاخص شادی)
-برابری درآمد
-امنیت
-نظام آموزش عالی دولتی توسعه یافته
-همچنین سیستم مراقبت های بهداشتی توسعه یافته

البته سیاست های زندگی با والدین و یا جدایی از آنها پس از سن قانونی، به طور مستقیم در میان عوامل نام برده مشاهده نمی شود اما کشورهایی که در اولویت قرار دارند مانند دانمارک و سوئد، از نظر این قوانین به طور کامل استاندارد سازی شده اند.
گفتنی است یواس نیوز اند ورلد ریپورت یکی از مجله‌های خبری-تحلیلی ایالات متحده است که در واشنگتن دی‌سی چاپ می‌شود. یواس نیوز همراه با نیوزویک و تایم جزء مجلات مشهور آمریکا است که در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و سلامت خبررسانی می‌کند. در سال‌های اخیر عمده شهرت یواس نیوز به خاطر ارائه رتبه‌بندی کالج‌ها و دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان‌های آمریکا است.

۱۰-  اتریش

اتریش علاوه بر حضور در لیست بهترین کشورهای دنیا برای پرورش کودکان، کشوری مناسب به منظور تاسیس کسب و کارهای جدید نیز به شمار می رود.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۹-  استرالیا

استرالیا علاوه بر موفقیت قابل توجه در موضوع مورد بحث، از نظرهای دیگری نیز در لیست بهترین کشورهای دنیا قرار دارد: رشد فرهنگی، امکانات مدرن، کیفیت زندگی، رویکرد آینده نگر، شرایط مناسب برای راه اندازی کسب و کاری جدید، بازنشستگی آسان، زندگی سبز و سالم، آموزش و تحصیل و همچنین حقوق بانوان.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۸-  نیوزیلند

نیوزیلند در جایگاه هشتم بهترین کشورهای دنیا برای پرورش کودکان قرار دارد و شامل چندین ویژگی مثبت دیگر نیز هست: بازنشستگی آسان، امکانات مدرن و کیفیت بالای زندگی.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۷- سوئیس

از جمله مهم ترین ویژگی های این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان راه اندازی کسب و کار جدید و حمایت مناسب از جانب دولت و جامعه، رشد فرهنگی، امکانات مدرن، کیفیت بالای زندگی، رویکرد آینده نگر، شفافیت و صداقت، زندگی سبز و سالم، آموزش و تحصیل، بازنشستگی آسان و حقوق بانوان.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۶-  هلند

مجموعه ای از عوامل زیر هلند را در رده بهترین کشورهای سراسر دنیا به منظور پرورش کودکان جای داده است:

مدرنیته، کیفیت زندگی، همکاری بالا برای راه اندازی کسب و کارهای جدید، شفافیت و صداقت قابل توجه، زندگی سبز و سالم و همچنین حقوق بانوان.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۵-  کانادا

در جایگاه پنجم نام کشور کانادا به چشم می خورد. اصلی ترین ویژگی های مثبت کانادا بدین صورت خواهد بود:

امکانات مدرن، کیفیت بالای زندگی، شرایط مناسب به منظور تاسیس کسب و کارهای نوپا، بازنشستگی آسان، رویکرد آینده نگر، امکان تحصیل و آموزش آسان، شفافیت و صداقت و حقوق بانوان.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۴-  فنلاند

زندگی سبز، توجه به حقوق بانوان، شفافیت و صداقت، امکانات مدرن و کیفیت بالای زندگی در تبدیل فنلاند به کشوری مناسب برای پرورش کودکان تاثیرگذار بوده است.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۳-  نروژ

از آن جایی که نروژ کشوری مدرن، با امکان زندگی سالم و سبز و همچنین تسهیل راه اندازی کسب و کارهای جدید است، گزینه ای مناسب برای پرورش کودکان به شمار می رود.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۲-  سوئد

از جمله مهم ترین ویژگی های سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشد فرهنگی، امکانات مدرن، کیفیت زندگی، بازنشستگی آسان، امکان تاسیس کسب و کارهای جدید با همکاری قابل توجه از جانب دولت و جامعه، زندگی سبز، تحصیل و آموزش و نیز حقوق بانوان.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

۱-  دانمارک

در جایگاه نخست لیست بهترین کشورهای دنیا برای پرورش کودکان، دانمارک قرار دارد. این کشور دارای ویژگی های بارزی همچون امکان تحصیل و آموزش، کیفیت بالای زندگی، حمایت از حقوق بانوان، شفافیت و صداقت و همچنین زندگی سبز و سالم است.

10 کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

 

منبع: عصر ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا