صفحه اصلیعمومی

درسی از رفتار سپنتا

رأی مردم شهر یزد بعد از ۹ ماه اجرائی شده و سپنتا نیکنام با رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام روی صندلی شورای شهر یزد نشست

 این نماینده شورای شهر یزد، پس از انتخابات شورای شهر در سال ۹۶ به‌واسطه یک شکایت و تشکیکی که شورای نگهبان درباره متن صریح قانون اساسی داشت، از رفتن به شورای شهر و انجام مسئولیت خود بازماند، اما حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام با رأی اکثریت خود، رأی به حضور این نماینده اقلیت مذهبی زرتشتیان شهر یزد در شورای شهر این شهر داده است.
سپنتا نیکنام هم که در این چند ماه تلاش زیادی داشت تا این پرونده به حواشی وارد نشود و مسئله روی حقوق همه اقلیت‌های مذهبی، از جمله او باقی بماند، روز گذشته در توییتی نوشت:”از همه مردم، رسانه‌ها، نمایندگان و دولتی‌های پیگیر و فعالان مجازی و حقیقی تشکر می‌کنم.”

به مباحثی که از سوی شورای محترم نگهبان درباره غیرقانونی بودن عضویت آقای سپنتا در شورای شهر یزد و هر آنچه که تاکنون دیگران درباره این موضوع گفته اند کاری نداریم، موضوعی در این باره وجود دارد که مهمتر از اصل ماجرا است.
سپنتا نیکنام، هموطن زرتشتی ما که از حقوق شهروندی یکسانی با دیگر هموطنان خود برخوردار است، آرام نشست و منتظر ماند تا مراجع قانونی درباره نمایندگی او در شورای شهر یزد تصمیم بگیرند، بدون این که اعتراضی کند یا مصاحبه ای جنجالی انجام دهد. در این مدت رسانه های فراوانی سعی کردند با او مصاحبه کنند و سخنی از زبان او بیرون بکشند که هزینه ساز گردد. شبکه های ماهواره ای تلویزیونی همچون بی بی سی، وی او ای و دیگر شبکه های خبری بیگانه سعی کردند با او تماس بگیرند اما سپنتا نیکنام، آنها را ناکام گذاشت. بی پاسخ گذاشتن این شبکه ها، فتنه گری آنها را عقیم کرد. چنین فردی از آگاهی سیاسی برخوردار است و می داند که با انجام مصاحبه های جنجالی ، رسانه های خارجی و برخی رسانه های داخلی از آن سوء استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی خود را خواهند گرفت، اما سکوت کرد و تنها گفت که مطیع قانون و تصمیمی است که مراجع ذیربط درباره او می گیرند. و این رفتار، درسی است به آنهایی که به خاطر امیال سیاسی جناحی خود، برای کشور و مردم هزینه می تراشند.

منابع:

– فرادید

-جام جم آنلاین

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا