دانشنامه اشکذرشهداصفحه اصلی

عباس فلاح پور نسب شهید نظم وامنیت

 شهید عباس فلاح پور نسب در تاریخ ۲ تیر ۱۳۴۷ در روستای محی آباد ماهان کرمان دیده به جهان گشود و در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۷۳ در منطقه ایرانشهر به شهادت رسید و در روضه الشهدای اشکذر به خاک سپرده شد.

شهید عباس فلاح پور نسب در تاریخ ۲ تیر ۱۳۴۷ در روستای محی آباد ماهان کرمان دیده به جهان گشود پدرش علی و مادرش رباب نام داشت تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در استان کرمان گذراند .عباس در ایام تعطیلات تابستان و هنگام بیکاری در کوره آجر پزی کار می کرد، در زمان جنگ تحمیلی به مدت شش ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت  یکبار هم مورد حمله گازهای شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت.

او بعد از جنگ به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  پیوست،سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد درباره خلق و خوی او گفتند آرام بود و رفتار ملایم داشت با همه با خونگرمی و مهربانی رفتار می کرد.

 

محل خدمت او ابتدا در پلیس راه یزد- نایین بود بعد در نیروی انتظامی شهر یزد و مدتی هم در شهرستان بافق مامور بود. آخرین ماموریت وی شهر مرزی ایرانشهر  بود که در درگیری با اشرار مسلح و قاچاقچیان و بر اثر برخورد ۱۸ تیر بر سر و سینه در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۷۳ در منطقه ایرانشهر به شهادت رسید پیکر پاک  شهید ابتدا در شهرستان بم کرمان و بعد در شهرستان اشکذر یزد تشیع گردید و در روضه الشهدای اشکذر به خاک سپرده شد.

شب قبل از شهادت همه حساب ها و دخل و خرج ها خود را کرد آنها را نوشت و گذاشت بین صفحات قرآن سپس بچه ها را بوسید و خداحافظی کرد تا اینکه نصف شب فردای آن روز به شهادت رسید.

منبع: با اندکی ویرایش و تغییر ستارگان حریم وصل؛ احمد راعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا