دانشنامه اشکذرشهدا

رؤیای صادقه یک شهید اشکذری

سید علی زاده میر اشکذری پانزدهم آبان ۱۳۴۴، در شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش سیدابوالقاسم، کارگر کارخانه کاشی بود و مادرش بی بی ماشاالله نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. بنا بود. به  عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. پانزدهم مرداد ۱۳۶۲، با سمت تیربارچی در پیرانشهر هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار روضه الشهدای زادگاهش واقع است

بعد از تحصیلات ابتدایی به جهت مشکلات اقتصادی و به قصد کمک رساندن به خانواده به عرصه کار و تلاش وارد شد و به بنایی پرداخت و پس از چند سال در این کار ماهر شد . در این مدت نیز با بسیج محلات فعالیت چشمگیری داشت و زمانی عشق حسینی او را از کار روزمره به آموزش نظامی و پیوستن به راهیان نور و ادامه دهندگان واقعی راه حسین (ع) کشاند . او دوبار از طریق بسیج راهی میادین نبرد شد . یک هفته قبل از شهادت با تلفن به پدرو مادر می گوید شما به منزلی که من در این جهان ساخته ام کوچ کنید ،   پدر و مادر در جواب می گویند ما صبر می کنیم که خودت بیایی او در جواب می گوید منتظر من نمانید که یک هفته بعد او با پیکری خونین می آید .

در شب قبل از  عملیات والفجر ۲  شهید در رؤیای صادقه می بیند که در زادگاه او  (اشکذر ) ۷ نفر به درجه رفیع  شهادت نائل می شوند او همه  را می بیند که در حال خواندن  نماز نافله شب اند  و به او می گویند  هفتمین نفر  آنها خودت  هستی که زودتر  به شهادت می رسی ولی آخرین نفر تو را به محل می آورند که حقیقت چنین هم شد . آن۷ نفر با هم به شهادت می رسند.

ولی او که در آخرین زیارت امام هشتم از امام رضا (ع) خواسته بود که بار دیگر به مشهد بیاید اشتباهی پیکر پاکش را به مشهد می برند و دور حرم نیز می گردانند . بعد متوجه می شوند که شهیدی از  اشکذر یزد است و بعد از ۶ روز ایشان را  به زادگاهش آوردند و در روضه الشهداء اشکذر به خاک سپردند .

شهید در قسمتی از وصیتنامه اش می نویسد ؛

شما در هر کجا که باشید و هر مسئولیتی که داشته باشید اگر بخواهید برای اسلام فداکاری کنید همان جا برای مجاهد فی سبیل الله سنگر است و هیچ عبادتی بالاتر از عمل صالح نیست وجهادی هم بالاتر از مبارزه با نفس نیست .

navideshahed.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا