صفحه اصلی

وقتی نوجوانان و جوانان برای ۱۶ روحانی شهرستان اشکذر منبر رفتند !

گزارشی کوتاه از نشست صمیمی نوجوانان و جوانان با ۱۶ روحانی شهرستان اشکذر که حدودا دوساعت طول کشید

 

چهارشنبه شب ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، مثل هر شب اول وقت رفتم نمازجماعت ! گفته بودند بلافاصله بعد نماز روحانیت شهرستان اشکذر می آیند مسجد مهدیه و بدون هیچ واسطه ای ،خیلی شفاف به قول امروزی ها از داخل اطاق شیشه ای به سوالات نوجوانان و جوانان پاسخ می دهند !
نماز تمام شد ، تا نماز جماعت های مساجد دیگر تمام شود و روحانیون بیایند یک ربعی طول کشید ، ۱۶ روحانی شهرستان آمدند یک طرف نشستند و نوجوانان و جوانان هم با کلی سوال طرف دیگر !
در بین مردم به هرشخصی که اول صحبت کند و میدان‌دار گفتگو باشد اصطلاحا به کنایه می گویند” منبر رفته” آن شب هم این نوجوانان و جوانان بودند که منبر رفته بودند و سوال می پرسیدند در زمینه ها و موضوعات مختلف ” چرا کتاب های خوب روی منبر معرفی نمی شوند؟ارتباط روحانیون با مدارس چگونه است ؟دغدغه های زمین و مسکن جوانان چقدر توسط روحانیون پیگیری می شود؟چرا روحانیون را در مراسمات مذهبی کمتر می بینیم ؟روحانیت چقدر در فضای مجازی شبهات جوانان را در زمینه های مختلف پاسخ می دهد؟روحانیت چقدر در وحدت بخشی مناطق مختلف شهرستان نقش دارد ؟چرا دعوت از کارشناس های غیر روحانی در هیئات داریم ؟چقدر روحانیت از فیلم و….برای تبلیغ استفاده می کند ؟ راه پیوند نسل نوجوان با نماز چیست ؟ سوال بسیار بود و تا آنجا که وقت اجازه داد ، ۱۶ روحانی حاضر پاسخ دادند !
اولین بار بود به این شکل چنین جلسه ای می دیدم ، قرار شد ادامه دار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا