صفحه اصلی

نماز به اضافه شهدای شهرستان اشکذر

رسیدم به میدان بسیج یکی از بچه های رزمنده دوران دفاع مقدس اشکذری را دیدم هر دو نگاهمان به دیوارنگاره جدید میدان بسیج افتاد« نماز میهمان شهرستان اشکذر، میهمان حبیب خداست»

آن رفیق رزمنده گفت  این جمله روی دیوار بسیج من را یاد بچه هایی انداخت که از همین ساختمان به جبهه ها اعزام می شدند و به شهادت رسیدند اما خاطره نمازشان در ذهنها ماند  بعد هم یازده شهید از شهدای شهرستان اشکذر را نام برد که نام آنها با نماز عجین شده بود.

شهیدمحمدرضا شورغینی، تنها فرزند خانواده بود، در جبهه مبلغ بود، دوران تبلیغش که تمام شد به عنوان بسیجی ماند تا شهید شد ، این روحانی شهید مربی نماز در جبهه ها بود.

طلبه شهید سید محمد جواد حسینی اهل خطه فیروز آباد دستنوشته چند صفحه ای پیرامون قبله گاه نخست مسلمین قدس شریف دارد.

شهید ناصر علی مظفری ، پهلوان باستانی کاری که در مسجد حاجی میراب شمسیِ رستاق اذان می گفت، خدا را شکر صدای اذان او برای ما به یادگار مانده است.

شهید علی محمد دهقانی اهل محله شهدای اشکذر هم محافظ امام جمعه فقید اشکذر حاج آقا کاظم رضوی بود، هم موذن دو مسجد محله صاحب الزمان عج و امام حسن مجتبی علیه السلام و هم مناجاتخوان بود.

شهید محمد حسین مختاری روحانی جانباز دوران سیاه طاغوت و مبلغ نماز در جبهه ها و امورتربیتی اشکذر اهل روستای حسن آباد بود.

معلم شهید حاج محمد حسین جعفری نسب که هم موذن و مکبر نماز جمعه بود و هم مربی آموزش دهنده احکام نماز بود و هم سفارش های خاص به نقش نماز برای دانش آموزان دارد، فیلم اذان نمازجمعه او برای ما مانده است.

شهید علی اکبر عسکری که در خدمت خالصانه و جهادی برای مسئولین الگواست ، این شهید عزیز در حال وضو گرفتن بود که به شهادت رسید، سنگ نوشته تربت شهید هم دو بیت شعر داشت که اشاره به همین موضوع کرده بود.

شهید محمدحسن مزیدی اهل شرف آباد رستاق این شهید بزرگوار هم وقتی صدای اذان شنید از سنگر بیرون آمد به تانکر آب که رسید شروع به وضو گرفتن کرد که در همین حین با اصابت ترکش به شهادت رسید.

دانش آموز ممتاز شهیدقاسم حاتمی که یکی از آشنایانش تعریف می کرد در فصل زمستان برای آنکه کسی او را نبیند روی پشت بام می رفت و در آن هوای سرد نماز شب می خواند، نماز شب او ماندگار شده است.

شهید غلامحسین دهقانی که بعد نماز شبش در چادری که بچه های اشکذری بودند خاطره رویای صادقه شهید سیدعلی زاده میر را شنیدند رویای صادقه که در عمل محقق شد و هفت نفر از بچه های اشکذر به شهادت رسیدند.

طلبه شهید غلامرضا جوادی که مناجاتخوان بود و نوای دعای توسلش برای ما به یادگار مانده است.

آخرین جمله این هم رزم شهدای شهرستان اشکذر این بود که نماز رکن اول بندگی تمام شهداء بوده ، کافی است به وصیتنامه شهدای اشکذر سربزنید ببینید چقدر سفارش به نماز و نماز جمعه در آن آمده است.

کانال ایتائی «جبهه فرهنگی شهرستان اشکذر»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا