صفحه اصلی

افزایش ماندگاری گل های شاخه بریده

هیچ چیز مانند یک گلدان گل تازه برای دمیدن زندگی در یک اتاق وجود ندارد. با این حال، به محض اینکه آن گل ها شروع به پژمرده شدن می کنند، نتیجه معکوس دارد. خوشبختانه، چند قدم ساده وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر گل های شاخه بریده خود انجام دهید. این نکات را در این مقاله بخوانید.

گل ها زیبا هستند اما درست مانند هر قطعه زیبایی که مادر طبیعت تا به حال به ما داده است، آن ها پژمرده می شوند و می میرند. خبر خوب این است که حتی اگر گل دیگر بخشی از یک گیاه ریشه دار نباشد، می توانید جوانه ها را محکم و رنگ ها را برای مدت زمان مناسبی زنده نگه دارید. مانند هر موجود زنده ای، مراقبت از گل های شاخه بریده فقط به مدیریت و کنترل شرایط اولیه بستگی دارد: آب، غذا، دما و رشد باکتری ها.

آب

آب برای تمام حیات روی زمین (از جمله شما) ضروری است و مهمترین نقش را در حفظ شکوفایی گل های شاخه بریده ایفا می کند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید به اندازه کافی آب می نوشند. بلافاصله پس از گرفتن دسته گل، آن را باز کنید و از قیچی تمیز یا قیچی باغبانی استفاده کنید تا ساقه ها را با زاویه ۴۵ درجه کوتاه کنید. این به گل‌های شما فضای بیشتری برای نوشیدن می‌دهد و از قرار گرفتن آن ‌ها در پایین گلدان جلوگیری می‌کند. برش را یک روز در میان تکرار کنید تا به شکوفه های خود عمر طولانی تری ببخشید.

دسته گل ها معمولاً با سبزی های تزئینی زیادی همراه هستند تا پرتر به نظر برسند. و در حالی که برخی از آن اهداف زیبایی شناختی دارند، مطمئناً به همه آن نیاز ندارید. درست مثل دنیا، آب در یک گلدان یک منبع محدود است، و هر چه تعداد گل و برگ بیشتر باشد، هیدراته هر کدام کمتر خواهد بود. وقتی گل‌های خود را در گلدان می‌گذارید، تمام برگ‌هایی را که در گلدان قرار می‌گیرند، جدا کنید. این موضوع همچنین از پوسیدگی و رشد ناخواسته باکتری جلوگیری می کند که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

می‌توانید به چیدن برخی از برگ‌های باقی ‌مانده ادامه دهید یا حتی اگر بخواهید همه آن‌ ها را بردارید – هرچه تعداد برگ کمتر باشد، گل آب بیشتری دریافت می‌کند. در نهایت، آیا لیوان آبی که دو روز در دمای محیط قرار گرفته است برای نوشیدن خود استفاده می کنید؟ قطعا پاسخ خیر است. گل ‌هایتان نیز نباید از آب راکد و مانده استفاده نمایند. برای شکوفه های طولانی مدت، آب را عوض کنید و هر ۴۸ تا ۷۲ ساعت یک گلدان تمیز و آب تازه به گل ها بدهید.

افزایش ماندگاری گل های شاخه بریده

غذا

بله، گل های شما باید غذل بخورند. به آن ها دو بار در روز غذا دهید. در حالیکه گل هنوز به گیاه متصل است، از کربوهیدرات های تولید شده توسط برگ ها در نتیجه فتوسنتز تغذیه می کند. وقتی یک گل قطع می شود، دیگر آنقدر برگ وجود ندارد که بتوان برای آن غذا تولید کرد و اگر چیدن جدی انجام دهید، میزان مواد مغذی آن کمتر می شود. برای جبران، شکر را اضافه کنید. اگر دسته گل شما همراه با یک بسته غذای گل غنی از ساکارز بود، حتما دستورالعمل ها را بخوانید و به ازای هر حجم آب از مقدار مناسبی استفاده کنید.

اگر غذای گل ندارید، ۲ قاشق چای‌خوری شکر به ازای هر لیتر آب این کار را انجام می‌دهد. به طور خلاصه، برخی از وب سایت ها توصیه می کنند ¼ فنجان نوشابه بدون رنگ به گلدان اضافه کنید (بله، مانند اسپریت). فقط مطمئن شوید که قند در آن وجود دارد .

نوشابه ها و نوشیدنی های با قند “صفر” این کار را نمی کنند. حتی می‌توانید از نوشابه تیره استفاده کنید اگر نوشابه بدون رنگ در دست ندارید، اما مطمئناً کمی بد به نظر می‌رسد. به خاطر داشته باشید که انواع مختلف گل ها تحمل متفاوتی نسبت به شکر اضافه دارند.

به عنوان مثال، گل نفس کودک یا گل ژیپسوفیلا پس از باز شدن جوانه ها به مقدار بیشتری شکر نیاز دارد، در حالیکه نرگس ها به هیچ وجه از محلول های قندی سود نمی برند. اگر شک دارید، دانشگاه ماساچوست فهرست جدولی با گل‌های معمولی و نشانه‌های اولیه در مورد میزان قند مورد نیاز آن ها برای زندگی در یک گلدان آماده کرده است که می توانید آن را باتوجه به گل مورد نظر خود بررسی نمایید.

جلوگیری از رشد باکتری

اگر تا به حال نان یا هر چیز دیگری با مخمر درست کرده اید، می دانید که باکتری ها نیز عاشق شکر هستند. و قطعاً نمی خواهید تعداد زیادی از آن موجودات کوچک با گل های شما در گلدان شما زندگی کنند.

برای جلوگیری از رشد باکتری ها، تعدادی از محصولات خانگی وجود دارد که به نسبت مناسب، به شکوفه های شما برای مدت طولانی تری کمک می کند. مقادیر کم سفید کننده کلر (بر خلاف سفید کننده اکسیژن) می تواند به خلاص شدن از شر میکروارگانیسم های کوچک کمک کند – فقط ½ قاشق چای خوری در هر لیتر آب اضافه کنید. نکته منفی این است که سفید کننده به سرعت در حضور آب و نور تحلیل می رود (مثل یک گلدان شیشه ای)، بنابراین باید به جای هر دو روز، هر روز آب را عوض کنید.

راه دیگر برای جلوگیری از تکثیر باکتری ها کاهش pH است. دو قاشق غذاخوری سرکه سفید به ازای هر لیتر آب کار خوبی خواهد بود، اما اگر می‌خواهید واقعاً خاص باشید، بهترین انتخاب اسید سیتریک است.

اسید سیتریک که در پخت و پز و حتی برای تمیز کردن کتری برقی شما استفاده می شود، نه تنها pH را کاهش می دهد، بلکه باعث می شود آب در سیستم داخلی گل سریعتر حرکت کند. با این حال، دریافت مقدار صحیح ممکن است مشکل باشد. شما به یک ترازو نیاز دارید تا بتوانید بین ۰٫۳۵ تا ۰٫۵ گرم اسید سیتریک در هر لیتر آب اندازه گیری کنید.

افزایش ماندگاری گل های شاخه بریده

درجه حرارت

دمای سرد فرآیندهای بیولوژیکی را به تاخیر می اندازد و بنابراین به حفظ همه نوع موادی، از غذا گرفته تا محصولات مراقبت از پوست و گل ها کمک می کند. ایده خوب این است که مانند گل فروشی ها رفتار کنید و دسته گل خود را یک شب در یخچال بگذارید تا زیبایی آن را طولانی تر کنید – به هر حال هیچ کس با حسرت ساعت ۴ صبح به آن خیره نخواهد شد. این که چقدر امکان پذیر است به شدت به مقدار غذای فاسد شدنی که در حال حاضر در انبار دارید و اندازه چیدمان شما بستگی دارد.

با این حال، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای کمک به شکوفه های خود انجام دهید تا خنک بمانند. اول، محل قرار دادن گلدان حاوی گل های شاخه بریده مهم است : از قرار دادن گل های خود در زیر نور مستقیم خورشید و در نزدیکی منابع گرما مانند لوازم خانگی، رایانه های رومیزی و دریچه های گرمایش خودداری کنید.

سپس، دمای آب مهم است. افزودن تکه‌های یخ به گلدان به خنک ماندن آب برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند – اگر از آب سرد یخچال نیز استفاده می‌کنید، امتیاز بیشتری خواهید داشت.

گل های شاخه بریده را را از میوه ها دور نگه دارید

اگر تا به حال دیده اید که یک کاسه میوه با گذشت روزها یکپارچه بد می شود، بدانید که این به این دلیل گاز اتیلن است. اصل یکسان است، اگرچه نسبت ها متفاوت است. سه راه برای محافظت از گیاهان در برابر آسیب اتیلن وجود دارد. با اجتناب از قرار گرفتن در معرض اتیلن خارجی (قرار ندادن میوه ها در کنار گل های شاخه بریده در یک مکان) ، مراقبت مناسب برای جلوگیری از تنش های گیاهی و با پیش تیمار گل ها با ترکیبات ضد اتیلن می توان از آن جلوگیری کرد. در ادامه به چند سوال رایج در این زمینه پاسخ داده شده است.

گل فروشی ها برای تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده از چه چیزی استفاده می کنند؟

شکر باعث تغذیه گل ها می شود، در حالی که اسید می تواند سطح pH را پایین نگه دارد تا پژمردگی را کاهش دهد و به گل ها کمک کند آب را بهتر جذب کنند. رایج‌ترین محصولات ضد باکتریایی که برای گل‌های تازه استفاده می‌شود، سفیدکننده‌ها و مشروبات الکلی مانند ودکا یا جین هستند.

آیا شکر موجود در آب باعث ماندگاری گل های شاخه بریده می شود؟

مرحله اول: یک لیتر آب گرم را به یک گلدان تمیز اضافه کنید. مرحله دوم: دو قاشق غذاخوری شکر را داخل آب بریزید. شکر به تغذیه گل ها و باز شدن شکوفه ها کمک می کند. سرکه به مهار رشد باکتری ها کمک می کند و گل های شما را برای مدت طولانی تری شاداب نگه می دارد.

آیا آسپرین گل ها را تازه نگه می دارد؟

این که آیا آسپرین (اسید استیل سالیسیلیک) می تواند به طور موثر pH آب را کاهش دهد و عمر گل های تازه بریده شده را افزایش دهد، مورد شک است. برخی از مطالعات فواید مثبتی را برای استفاده از آسپرین آسیاب شده نشان داده‌اند، در حالیکه برخی دیگر نه. از طرفی، استفاده از یخچال برای نگهداری گل های شاخه بریده (دمای سرد) پیری گل را کند می کند.

افزایش ماندگاری گل های شاخه بریده

آیا جوش شیرین باعث ماندگاری گل ها می شود؟

با تغییر اسیدیته و قلیائیت آب تحت تأثیر جوش شیرین، گل ها به شرایط رشد اولیه خود نزدیکتر خواهند شد. جوش شیرین ممکن است یک یا دو روز دیگر به گل ها تازگی ببخشد.

چرا سفید کننده برای گل ها مفید است؟

آبیاری گل های شاخه بریده با سفید کننده یکی از رازهایی است که باعث می شود آرایش گل های شما شاداب تر و طولانی تر به نظر برسد. همچنین به جلوگیری از کدر شدن آب شما کمک می کند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند، که هر دو (کدر شدن آب و رشد باکتری) باعث می شوند گل های شما تازگی خود را از دست بدهند.

آیا آب لیمو گل ها را تازه نگه می دارد؟

آب گرم جوانه‌ها و گل‌های بسته را تشویق می‌کند تا باز شوند و دمای سرد رشد را کند می‌کند و طول عمر را به گل های شاخه بریده اضافه می‌کند. محلول گلدان را می توان با مخلوط کردن ۲ قاشق چایخوری آب لیمو واقعی، ۱ قاشق غذاخوری شکر و ۱/۴ قاشق چای خوری سفید کننده در یک لیتر آب گرم تهیه کرد.

آیا می توانم گل ها را بدون آب در یخچال نگهداری کنم؟

اگر ساقه ها را در کاغذ یا پارچه مرطوب بپیچید، گل ها می توانند تا پنج روز بدون آب زنده بمانند. همچنین برخی از گل ها به طور طبیعی بیشتر از بقیه دوام می آورند. هوای گرم باعث می‌شود گل‌ها به سرعت بمیرند، در حالیکه دمای سرد عمر دسته گل را طولانی‌تر نگه می‌دارد.

آیا سرکه سیب گل ها را تازه نگه می دارد؟

گل ها را در آب سرد قرار دهید و هر دو روز یکبار آب آن را عوض کنید تا تازه بماند. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲ قاشق غذاخوری شکر سفید مخلوط کنید و قبل از جایگزینی گیاهان، مخلوط را به آب اضافه کنید. اگر گل های شما شروع به پژمرده شدن کردند، آن ها را به مدت ۳۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید.

آیا آب نمک به گل کمک می کند؟

ساقه گل بریده، مانند نی، مواد مغذی و آب را از محیط اطراف خود جذب می کند. مقدار کمی نمک در آب گلدان به عنوان غذای گیاهی عمل می کند و شکوفه های بالای هر ساقه را تغذیه می کند. در چشم انداز، گیاهان را تشویق به جوانه زدن و شکوفه دادن می کند و سلامت کلی را حفظ می کند.

چگونه یک گل رز بریده را تازه می کنید؟

ساقه‌ها را مجدداً برش دهید و کل رز ( ساقه، برگ‌ها، گل‌ها و همه آن‌ها ) را در یک سینک یا وان آب گرم فرو کنید. رزها را به مدت ۳۰ دقیقه زیر آب بگذارید. از این زمان برای تمیز کردن و پر کردن مجدد گلدان با آب تازه و کمی نگهدارنده گل استفاده کنید.

آیا یخ به ماندگاری گل ها کمک می کند؟

دمای آب روی شکوفه ها و سرعت باز شدن آن ها تأثیر می گذارد. پس از باز شدن، از آب خنک استفاده کنید (یا به سادگی چند تکه یخ به گلدان اضافه کنید) تا شکوفه ها ماندگاری بیشتری داشته باشند. اگرچه آب همچنان جذب ساقه می شود، اما آب سردتر هر گونه پوسیدگی، باکتری یا کپک را از تجزیه مواد آلی کند می کند.

آیا می توانید گل ها را در فریزر بگذارید؟

گل های تازه و گل رز را نباید در یخچال یا فریزر قرار دهید! فریزر خیلی سرد است! هنگامی که گل رز تازه در دمای انجماد حتی برای مدت بسیار کوتاهی نگهداری می شوند، می تواند منجر به تغییر رنگ گل و مرگ زودرس شود.

آب گرم برای گل های شاخه بریده بهتر است یا آب سرد؟

از آنجایی که برای گل ها مهم است که بعد از برش آب را بگیرند، بنابراین باید آن ها را در آب گرم به جای سرد قرار داد. گل‌ فروشان محموله ‌های جدید گل ‌ها را در گلدان ‌هایی با آب ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه فارنهایت قرار می‌دهند و سپس گلدان ‌ها را در جای خنک قرار می‌دهند تا ساقه‌ها کاملاً از رطوبت پر شود.

آیا باید آب گلدان گل را عوض کنم؟

هر ۲-۳ روز یکبار آب را به طور کامل عوض کنید. گل ها آب زیادی می نوشند! با تعویض آب گلدان هر چند روز یکبار، حتی اگر آب آن تمام نشده باشد، به تازه ماندن گل های شما برای مدت طولانی تری کمک می کند (و از بوی گندیده هولناکی که اگر آن ها را برای مدت طولانی بمانند جلوگیری می کند).

منبع:
News Opener Publisher

راسخون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا