شهداصفحه اصلی

«ستارگان حریم وصال» کتابی است درباره شهدای شهرستان اشکذر

کتاب ستارگان حریم وصال شرح مختصری از زندگینامه ۲۴۰شهید گرانقدر شهرستان اشکذر است که توسط احمد راعی عزآبادی گردآوری شده است  مولف شهدا را به ترتیب نام خانوادگی معرفی کرده است.

در این کتاب اطلاعات مختصری از تاریخ تولد و شهادت و نحوه شهادت هر شهید معظم با قسمتهایی از وصتینامه و خاطرات آنان بیان شده است.

در صفحه ۱۵۰کتاب ستارگان حریم وصال  آمده است:

«مادر شهید [علیرضا حکیم آبادیان] در آخرین وداع فرزندش در دنیا چنین گفت: می خواست اعزام شود ولی سکوت می کرد و نمی رفت به من نگاه می کرد.گفتم :مادر ، چه ساعتی باید بروی ؟ گفت: ساعت یازده به او گفتم ساعت یازده است دیرت نشود او نگاه آخر را به من دوخته بود که من او را ببوسم ولی من خجالت می کشیدم فرزندم که بزرگ شده ببوسم لحظه ای در دل گفتم حتما می خواهد برای آخرین بار رویش را ببوسم . پیش رفتم با دستانم صورتش را لمس کردم و او را بوسیدم و بوییدم، چون چشمانم خوب نمی دید لحظه ای حس کردم که محاسن هم دارد .گفتم مادر قربانت شوم محاسن هم در آورده ای و با او خداحافظی کردم و در طول کوچه که می رفت سه بار به عقب نگاه کرد و من نگاههای آخرش را دوخت و برای همیشه رفت.»

ناشر،مولف کتاب است که با مشارکت معاونت پژوهشی وارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزدمنتشر کرده است .این کتاب در سال ۱۳۸۹ شمسی در ۵۳۲ صفحه با قیمت ۸۰۰۰۰ریال روانه بازار نشر شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا