حکایات

او کسی است که در را به روی من باز خواهد کرد!

از نشانه‌‏های خداوند این است که برای شما مردان، همسرانی آفرید تا با آنها آرامش یابید و بین شما محبت و رحمت قرار داد. زنان هوشمند و موفق زنانی هستند که با این عطایای الهی، در خوشی‌ و سختی‌های زندگی همدل، همراه و همگام خانواده‌ هستند.

زن  با عواطف ویژه و احساسات لطیفی که دارد، به گفت وگو، انس، مراقبت و سرپرستی بیشتری نیاز دارد و از حسن خلق و مهربانی و لبخند خانواده بیشتر شادمان می شود. زن زندگی می کند تا رضایت خانواده و سعادت آنها را تأمین کند و بالاترین پاداش او کلمه سپاس و محبتی که بر چهره آنها می بیند و از خوشحالی آنها خوشحال می شود.

در این میان حکایتی بس تامل برانگیز روایت می‌کنند. از آن باب که روزگاری در اولین صبح عروســی، زن و شوهــری توافق می‌کنند که در را بر روی هیچکس باز نکنند.

در همین زمان، زنگ در خانه به صدا در آمد و ابتدا پدر و مادر پسر به پشت در آمدند . زن و شوهر نگاهی به همدیگر انداختند.
اما چون از قبل توافق کرده بودند، هیچکدام در را باز نکردند.

ساعتی بعد زنگ خانه دوباره به صدا در‌آمد و این بار، پدر و مادر دختر پشت در بودند.
زن و شوهر نگاهی به همدیگر انداختند.
اشک در چشمان زن جمع شده بود و در این حال گفت: نمی توانم ببینم که پدر و مادرم پشت در باشند و در را به روی شان باز نکنم. شوهر مخالفتی نکرد و در را برویشان باز کرد.

سالها گذشت… خداوند به آنها چهار فرزند پسر اعطا کرد. سال بعد پنجمین فرزندشان دختر بود.

پدر خانواده برای تولد این فرزند، بسیار شادی کرد و چند گوسفند را سر برید و میهمانی مفصلی به راه انداخت. مردم متعجبانه از او پرسیدند: علت اینهمه شادی و میهمانی دادن چیست؟ همه این شادی و مهمانی را برای تولد پسرهایشان به راه می‌اندازند.

مرد بسادگی پاسخ داد؛ چـــون این همـــان کسی است که در را به روی من باز خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا