صفحه اصلی

چند حقیقت خواندنی درباره عادت های اقتصادی جالب مردم آلمان

گردشگران آلمانی را در تقریباً هر کشوری از دنیا می توان پیدا کرد. با وجود بالا بودن نسبی هزینه ی انرژی و خوراک در آلمان، مردم این کشور می دانند که چطور برای پول خود برنامه ریزی کنند، چیزی که به آن ها امکان خرید خودروهای گران قیمت آلمانی و سفر به دور دنیا را می دهد.
در ادامه از عادت های اقتصادی مردم آلمان خواهیم گفت که به آن ها کمک می کند بدون پایین آوردن کیفیت زندگی شان بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی و پول پس انداز کنند.
۱- غذای خود را دور نمی ریزند و ترجیح می دهند آن را به افراد نیازمند بدهند
چند حقیقت خواندنی درباره عادت های اقتصادی جالب مردم آلمان
گرچه آلمانی ها سعی می کنند به تناسب نیازشان خرید کنند، اما باز هم گاهی غذا اضافه می آورند. برای این منظور، وبسایت هایی در کشور برای سهیم شدن غذای خود با دیگران وجود دارد. برخی مردم هم صرفاً غذا را داخل کیسه هایی در خیابان می گذارند تا افراد نیازمند از آن ها استفاده کنند.
۲- در هزینه ی مصرف آب خود صرفه جویی می کنند
چند حقیقت خواندنی درباره عادت های اقتصادی جالب مردم آلمان
در آلمان مسأله ی حفظ منابع آبی بسیار جدی گرفته می شود. آن ها حتی هزینه ی حمام کردن و دوش گرفتن را محاسبه می کنند. حمام کردن حدود ۳ یورو هزینه دارد و هزینه ی دوش گرفتن برای حدود ۱۰ دقیقه نزدیک به ۱/۵ یورو است. بنابراین اگر تنها روزی یک بار دوش بگیرید، می توانید سالانه ۱۸۰ یورو پس انداز کنید. آلمانی ها معمولاً در حمام خانه ی خود در کنار شیر آب یک دستگاه مخصوص محاسبه ی میزان آب نصب می کنند که با آن می توان مقدار آب مصرف شده را درجا دید.
۳- برای خوردن ناهار به کافه تریاهای دانشجویی می روند
چند حقیقت خواندنی درباره عادت های اقتصادی جالب مردم آلمان
در آلمان برای آن هایی که به دنبال پس انداز در هزینه ی ناهار خود هستند هم راه حل عالی ای وجود دارد: کافه تریاهای دانشجویی. هزینه ی صرف غذا در آنجا بسیار کمتر از کافه یا رستوران است.
۴- دوچرخه را بهترین وسیله ی نقلیه می دانند
آلمانی توجه زیادی به مسأله ی محیط زیست دارند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم در این کشور به جای ماشین از دوچرخه استفاده می کنند. این کار نه تنها باعث کمتر شدن هزینه ای می شود که باید صرف سوخت و پارک ماشین کرد، بلکه به حفظ محیط زیست هم کمک می کند.
به علاوه، آلمان از سیستم حمل و نقل عمومی خوبی برخوردار است. و اگر در آنجا یک کارت سالانه با عضویت ویژه خریداری کنید، می توانید سالانه ۳۰۰ یورو در هزینه های رفت و آمد خود صرفه جویی کنید.
۵- هزینه ی سوخت ماشین را با همسفران خود تقسیم می کنند
چند حقیقت خواندنی درباره عادت های اقتصادی جالب مردم آلمان
آلمانی ها اگر قصد داشته باشند با خودرو به سفری بروند که مسافت زیادی دارد، اغلب هزینه ی سوخت را با همسفرانی که می توان آن ها را از طریق وبسایت های مخصوصی پیدا کرد، تقسیم می کنند.
۶- بطری های پلاستیکی را بازیافت می کنند
چند حقیقت خواندنی درباره عادت های اقتصادی جالب مردم آلمان
یکی از دلایل تمیزی خیابان ها در شهرهای آلمانی این است که آلمانی زباله های خود را به ایستگاه های مخصوص بازیافت می فرستند و بابت این کار پول دریافت می کنند. مثلاً برای یک بطری پلاستیکی می توانید ۲۵ سنت یا تخفیف خرید از سوپرمارکت به همین میزان دریافت کنید.
۷- لباس های خود را همیشه از فروشگاه نمی خرند
آلمانی ها در خرید بسیار سخت گیرند و دوست ندارند هزینه ی زیادی را صرف خرید لباس کنند. به علاوه، آن ها لباس های کاربردی و راحت را به لباس های شیک و مُد روز ترجیح می دهند. در عین حال، آن ها دوست ندارند وسایل قدیمی یا آسیب دیده ای که هنوز قابل استفاده هستند را دور بیاندازند. در آلمان می توانید اسباب و اثاثیه ی خانه، انواع اکسسوری یا لباس را از بازارهای دست دوم فروشی بخرید.
منبع: روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا