دانشنامه اشکذرشهداگنجینه اشکذرگنجینه بیت الشهدا

سردار رشید اسلام شهید سید حسین رازیان

زندگینامه شهید سید حسین رازیان

شهید در ۱۰اردیبهشت سال ۱۳۴۱ در اشکذر یزد متولد شد در کودکی چون از هوش سرشاری برخوردار بود خیلی زود به تمام فنون آشنا می گشت به طوری که در محل زبانزد مردم بود . پس از دبیرستان و اخذ دیپلم در سال ۵۹ در دانشگاه تربیت معلم رشته ریاضی پذیرفته شد و البته قابل ذکر است بین دبیرستان و دانشگاه او به علت بسته شدن دانشگاه ها فاصله افتاد و در سال ۱۳۶۴ وارددانشگاه شد .

دفعات اعزام به جبهه

در سال ۵۹ به جبهه اعزام شد و در جبهه جنوب به جنگ کافران رفت و در آنجا نیز مسئول گروهان بود موقع شهادت شهیدچمران به تهران آمد و مسئول ناحیه منطقه بسیج شد و چند ماه در این قسمت فعالیت می کرد . در مبارزه با منافقان و عوامل بنی صدر نقش فعال داشت و از آنجا که عاشق انقلاب و اسلام بود تصمیم گرفت وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شود و درآذر ماه سال ۱۳۶۰ وارد سپاه شد و پس از چند ماه به جبهه اعزام شد و در واحد لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب مشغول به خدمت گردید .وی بعد از مرحله اول کربلای ۵ برای مرخصی به تهران آمد و مجددا به اهواز ( قرارگاه ) برگشت ولی دیگر آنجانماند و با ماموریت گرفتن برای لشکر ۲۷ رسول االله به آنجا رفت و در مرحله دوم کربلای ۵ شرکت کرد و در شب دهم اسفندماه ۱۳۶۵ به لقاء االله پیوست .

وصیت نامه سردار رشید اسلام شهید سید حسین رازیان

به نام خدایی که فقط به فضل او امیدوارم و از عدل او هراسانم . به قول او تکیه میکنم و به ریسمان او چنگ میزنم . خدایی که آسمانها و زمین را گسترد و تنها او است که شایسته سپاس و ستایش است خدایی که قبل از آفرینش هستی بود و پس ازنابودی آن نیز خواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا