اطراف ماتاریخ شفاهی اشکذردانشنامه اشکذر

تاریخچه اداره برق اشکذر و زارچ در مصاحبه با اولین رئیس اداره آن

محمود صادق منش (حسن آبادی)، اولین رئیس اداره برق اشکذر در مصاحبه با خبرنگار اشکذر خبر به تاریخچه اداره برق در اشکذر اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۵ برق اشکذر از شعبه به بخش ارتقاء پیدا کرد که من نیز آن زمان به بعد از ریاست شعبه به سمت ریاست برق بخش اشکذر منصوب شدم.

وی که از سال شهریور سال۱۳۵۱ تا فروردین۱۳۶۱ به مدت ده سال، رئیس برق اشکذر و زارچ بود ادامه داد: در زمان قدیم دیپلمه ها کار مهندس های امروزه را می کردند، بنده نیز با مدرک ششم ابتدایی به اداره برق اشکذر و زارچ رفتم که همزمان با سمت ریاست اداره در مدرسه شبانه یزد نیز مشغول تحصیل شدم تا دیپلم خودم را گرفتم.

(افتتاح برق روستاها در سال۱۳۵۰ توسط استاندار و معاون برق یزد)

صادق منش با اشاره به خاطرات ریاست در اداره برق اشکذر و زارچ در قبل از انقلاب، افزود: تعداد کارکنان اداره برق قبل از انقلاب یک نفر بود که بدلیل کمی نیرو، بنده به عنوان رئیس اداره همزمان نصاب کنتور برق، فروشنده کنتور و قرائت آنها را بر عهده داشتم.

رئیس اسبق اداره برق اشکذر در ادامه اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که با همکاری مردم اشکذر به همه روستاهای آن زمان بخش اشکذر برق رسانی کردیم به طوری که الان هر کدام از روستا های اشکذر که برم و مرا بشناسند مردم دعایم می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از انقلاب اسلامی برنامه ای برای برق رسانی به روستاها اشکذر وجود داشت، گفت: خیر، نه به ما دستور می دادند که به روستاها برق رسانی کنیم و نه بودجه ای تخصیص داده می شد ، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام همت به برق رسانی به روستاهای دور افتاده داشت که ما نیز با کمک مردم در ده سال مدیریت بنده به تمام روستاهای اشکذر برق را رسانی را انجام دادیم.

(اداره برق اشکذر در سال۱۳۵۳)

 صادق منش به محل ساختمان قدیم اداره برق اشکذر و زارچ در سال ۵۲ تا اوایل انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ساختمان قدیمی اداره برق در خانه اجاره ایی جنب حسینیه آب اشکذر بود ولی پس از اختلافاتی که مابین اشکذر و زارچ بر سر مکان اداره برق به وجود آمد ساختمان اداره برق را در مرز اشکذر و زارچ درست کردیم تا اختلافات را کنترل کنیم.

رئیس اسبق برق اشکذر در ادامه مصاحبه خود به اولین بخشدار اشکذر بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: محمد محمدی که به نام محمدی کبیر شناخته می شد اهل حسن آباد بود که بعد از انقلاب اسلامی به عنوان بخشدار اشکذر معرفی شد.

صادق منش که تاکنون چهار کتاب منتشر شده شعر را در کارنامه خود دارد در این باره توضیح داد: محمدی کبیر، بخشدار اسبق اشکذر خود دستی به شعر و شاعری داشت و این آشنایی من با ایشان باعث شد تا من نیز به شاعری علاقمند شوم و شروع به نوشتن کتاب کنم.

وی به چهار کتاب منتشر کرده در ۴۰ سال سرودن اشعار اشاره کرد و افزود: در ۴۰سالی که شروع به شعر گفتن کردم چهار کتاب شعر به نام های دیوان صادق، باغ بهشت، باغ لبخند و ترجمه ای از دعاهای کمیل و ندبه و حدیث کساء که به شعر سروده شده است.

منبع : اشکذر خبر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا