صفحه اصلی

روحانی اشکذری که کار جهادی را “منبری در وسط میدان “می داند

ما طلاب و روحانیون باید بدانیم که یکی از مؤثرترین منبرهای تبلیغی، منبری‌ است که پایه‌های آن در وسط میدان بنا نهاده شده، منبری که فقط کلام نیست سلوک عملی است. اینکه در روایات بسیاری داریم با عمل زینت اهل بیت علیهم السلام باشید، شاید از بهترین اعمالی که بتوان با آن جامه عمل به این روایات پوشانید، همین کارهای جهادی است.

پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.” این بیان بسیار مهم امام خامنه‌ای (حفظه الله) به تنهایی برای فرزندان انقلابی این مرز و بوم کافیست تا با تمام توان خود وارد عمل شده و کارهای بر زمین مانده کشور را بدون هیچ دعوت و تقدیر و تشکری، به صورت جهادی پیش ببرند.
اما در این میان هستند عزیزانی که فرای خدمات جهادی، به دنبال نهادینه کردن این تفکر ناب در میان طیف کودک و نوجوان هستند. به جرأت می‌توان گفت در عصری که تکنولوژی و امپراطوری رسانه بیشتر رفتارهای جامعه را دستخوش تغییراتی اساسی کرده، این امر بسیار دشوار و زحمت زیادی را می‌طلبد. به همین بهانه هم صحبت شدیم با روحانی جهادگری که با درک درست این مسئله پا به عرصه خدمات جهادی نهاده است.

در ادامه گفت و گوی  پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی با حجت الاسلام جعفری نسب، مسئول گروه جهادی شهید احمدی روشن شهرستان اشکذر را می خوانید؛

لطفا ابتدا خودتان را معرفی کنید و از فرایند تشکیل گروه جهادی برایمان بگویید؛

ضمن عرض خدا قوت به همه خاکی پوشان سراسر جهان اسلام، جهادگرانی که با قلم، قدم و عمر و وقت پای کار بیرق جهاد و شهادت آمدند.  محمدتقی جعفری نسب اشکذری هستم، نزدیک به ۵ سال است که‌ دوستان ما با تشکیل گروه جهادی شهید احمدی روشن شهرستان اشکذر، فعالیت‌های جهادی خود را آغاز کردند. در فرایند تشکیل گروه، مسئول محترم سازمان تبلیغات اسلامی اشکذر و امام جمعه محترم اشکذر کمک زیادی به ما داشتند و تا کنون هم از حمایت‌های این عزیزان برخوردار هستیم.

اهدافتان از تشکیل این گروه جهادی چه بوده است؟

از مهم ترین اهداف تشکیل این گروه جهادی  علاوه بر خدمات عمرانی و فرهنگی برای مناطق محروم، “تربیت و پرورش نیروی جهادی و نهادینه کردن تفکر جهادی”  در بین اقشار روستایی و محروم است. در راستای فعلیت بخشیدن به این هدف؛ ساخت کلیپ، مستند، برپایی نمایشگاه در این مناطق و تشکیل گروه رسانه جهادگران، در دستور کار قرار گرفت.

مخاطب اصلی فعالیت های جهادی گروه شما چه کسانی هستند؟

طیف کودک و نوجوان چون زمینه رشد و نهادینه شدن تفکر جهادی را بیشتر از اقشار دیگر در خود دارد، تأکید ما بر این بود که بدنه فعال و پای کار این گروه از همین طیف باشد و بزرگترها بیشتر نقش تسهیل گری و حمایتی داشته باشند. لازم به ذکر است در ایام کرونا و برای رزمایش های همدلی جهت ترویج فرهنگ جهادی حتی از سن پایین گروه ” نونهالان جهادی” هم در بسته بندی بسته های معیشتی استفاده کردیم.

 

برنامه هایی که برای نوجوانان داشته اید چه بازخوردی میان والدین داشته است؟

به خاطر آسیب‌های فروانی که متاسفانه فضای مجازی به قشر نوجوان و نونهال ما وارد می‌کند به خصوص در ایام کرونایی که میم های‌تربیتی همه حالت نیمه تعطیل درآمده، از میم مدرسه بگیرید تا میم مسجد، خدا را شکر والدین از حضور فرزندانشان در گروه جهادی ما بسیار رضایت داشته و همیشه از مشوقان و حامیان ما بوده‌اند. اما در مورد رضایت خودمان از تلاش هایی که تا کنون کردیم، هنوز خیلی جای کار دارد و  تا رسیدن به نقطه ایده آل خیلی فاصله داریم ولی با این وجود با تمام توان در راه بهتر شدن قدم بر می داریم.

برخی از خدمات جهادی دیگری که در این مدت داشته اید را ذکر نمائید:

ما تلاش کردیم که فعالیتمان تک قطبی نباشد و خدمات معیشتی، عمرانی و فرهنگی را در کنار هم ارائه دهیم. برخی از این خدمات عبارتند از:

– کمک در ساخت منزل محرومین در کنار جهادگران بسیج سازندگی در روستای محروم میل سفید و پناهکوه شهرستان اشکذر

– نوسازی مدرسه دخترانه سمیه خضرآباد و مدرسه دبستان وحدت هامانه  برای سال تحصیلی جدید

– مشارکت در عملیات احیاء و بازسازی زمین ورزش و کتابخانه مسجد مهدیه اشکذر

– برگزاری یادمان تنها دانش آموز شهید روستای هامانه شهید علی رجایی و اهداء کتابچه تولید شده جهادگران دبیرستان لقمان حکیم شهرستان اشکذر به آنها
– تهیه و توزیع بسته های معیشتی در طرح مواسات و همدلی

در پایان اگر نکته‌ای مد نظرتان هست، بفرمائید:

ما طلاب و روحانیون باید بدانیم که یکی از مؤثرترین منبرهای تبلیغی، منبری‌ است که پایه‌های آن در وسط میدان بنا نهاده شده، منبری که فقط کلام نیست سلوک عملی است. اینکه در روایات بسیاری داریم با عمل زینت اهل بیت علیهم السلام باشید، شاید از بهترین اعمالی که بتوان با آن جامه عمل به این روایات پوشانید، همین کارهای جهادی است.

حقیقتا جهاد و روحیه جهادی را باید مانند هر مقوله تربیتی دیگر از دوران نونهالی و نوجوانی در وجود افراد پرورش داد و این امر می طلبد که گروه های جهادی در کنار خدمات خود به محرومین از این مقوله مهم هم غفلت نورزند و برای تحقق یافتن آن برنامه ریزی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا