اطلاعات عمومی

سمبل پرندگان و معانی آنها

بسیاری از ما انسان‌ها، از دیدن دسته‌ای از غازها که به شکل V پرواز می‌کنند لذت می‌بریم و اغلب آن را به عنوان نماد پیروزی در نظر می‌گیریم. به همین دلیل، پرندگان به خاطر توانایی خود برای پرواز بلند در آسمان به عنوان نشانه‌ی آزادی تا گذر و تحول، در نظر گرفته می‌شوند.

بسیاری از ما انسان‌ها، از دیدن دسته‌ای از غازها که به شکل V پرواز می‌کنند لذت می‌بریم و اغلب آن را به عنوان نماد پیروزی در نظر می‌گیریم. به همین دلیل، پرندگان به خاطر توانایی خود برای پرواز بلند در آسمان به عنوان نشانه‌ی آزادی تا گذر و تحول، در نظر گرفته می‌شوند.
بیشتر ما انسان‌ها، پرندگان را نماد آزادی و یا حتی نماد آینده می‌بینیم. توانایی پرندگان برای اوج گرفتن در آسمان و نزدیکی‌شان به آسمان باعث شده است که آنها برای انسان‌ها که نمی‌توانند بدون بالهای جایگزین پرواز کنند، خوشایند و مطلوب شوند. از زمان‌های خیلی دور، بشر پرندگان را نشانه‌ی زندگی ابدی و جاودانه تلقی کرده است. بیشتر داستان‌ها و فولکورها می‌گویند که پرندگان به عنوان نشانه‌ی زندگی تجدید شده و اغلب گذر از زندگی و مرگ در نظر گرفته شده‌اند. بسیاری حتی، پرندگان را به عنوان ایده و طرحی برای آینده در نظر می‌گیرند.

سمبل پرندگان و توضیح آنها :

“آیا تا به حال فکر کرده‌اید که اینها چه موجودات حیرت آور و شگفت انگیزی هستند؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید چه کسی آنها را آفریده و چه کسی به آنها آموزش داده است؟ لهجه‌ای که آنها با آن صحبت می‌کنند آهنگین است؟ آیا آنها تنها مفسر افکار هستند؟
موجوداتی که کلمات شان آهنگ‌‌هایی است شیرین‌تر از آهنگ‌هایی که انسان ساخته است!” هنری وادز ورس

سمبل پرندگان و معانی آنها

توکا : فال نیک، سعادت

سمبل پرندگان و معانی آنها

پرنده‌‌ی آبی : رسیدن بهار، سخت کوشی

سمبل پرندگان و معانی آنها

زاغ کبود : نترس، راستگو، پرحرف

دیدن توکا برای بسیاری از افراد نشانه‌ی خوبی است. توکا علاوه بر این که نشانه‌ی خوبی است می‌تواند به عنوان آگاهی بالای معنوی و یا در زندگی شخصی در نظر گرفته شود. توکا هم چنین می‌تواند دلالت بر خجالت و ناامنی داشته باشد که به طور مستقیم دلالت بر کمبود اعتماد به نفس دارد. توکا می‌تواند دلالت بر آسیب پذیر بودن به تصمیم‌هایی داشته باشد که توسط دیگران گرفته می‌شود. رنگ سیاه همان طور که می‌دانیم مرتبط با دلاوری ماورا طبیعی است در نتیجه به فردی که مکرراً توکا را در خواب‌های خود می‌بیند حس عرفانی و جادویی می‌دهد.
پرندگان آبی با لذت و خرسندی معنوی مرتبط هستند؛ این پرندگان اغلب وقوع حالت شادی و یا چیزهای خوبی را که قرار است برای شما پیش بیاید، پیش بینی می‌کنند. این پرنده نماد گذار و یا بیداری معنوی است. هم چنین پرنده‌ی آبی می‌تواند منسوب به آرزوی فرد برای کودک درونی باشد که به معنای معصومیت است.
زاغ کبود می‌تواند به معنای وفاداری به همسر تا خلوص روح باشد که قطعاً دلالت بر نجیب بودن انسان دارد. تا حدودی زاغ کبود به معنای وضوح در افکار و اعمال فرد است. زاغ‌های کبود نماد سازگاری هستند؛ علاوه بر این، دیدن زاغ کبود یا در زیست گاه طبیعی خودش و یا در خواب‌های شما می‌تواند پیغامی از پیشرفت یک استعداد ذاتی برای شما داشته باشد.

سمبل پرندگان و معانی آنها

قناری : شادمانی، رشد عقلانی

سمبل پرندگان و معانی آنها

کاردینال قرمز : زیبایی، جنبش، نجابت

سمبل پرندگان و معانی آنها

چیکادی : وضوح، خلوص روح

قناری‌ها پرنده‌های شادی هستند که حس خوب بودن و شادی را می‌گسترانند. برای برخی قناری در حال پرواز می‌تواند نشانه‌ی آزادی باشد در حالی که برای برخی دیگر قناری می‌تواند نشانه‌ی انتشار اطلاعات ناخواسته باشد که ما آن را به عنوان شایعه می‌دانیم. هم چنین قناری می‌تواند به عنوان فردی که مسبب شایعه است نیز معنا شود. هم چنین قناری (در حال پرواز) نماد از خود گذشتگی و لذت جنسی است؛ نهایتاً این که قناری (در قفس) به معنای اغفال است.
قرمز رنگ عشق است پس طبیعتاً کاردینال قرمز مرتبط با عشق و صمیمیت است. کاردینال قرمز می‌تواند نشانه‌‌ی برخورد همدلانه و یا زندگی با فردی که دوستش دارید باشد. علاوه بر این، کاردینال قرمز می‌تواند به معنای لذت ناشی از انجام یک کار خوب باشد.
چیکادی سمبل ظرفیت و توانایی تفکر بالا است که دلالت بر شناخت بهتر خود و هم چنین شناخت بهتر دنیا دارد. چیکادی منسوب به نترس بودن و شجاعت با توجه به ابراز خود، شادی درونی و تمایل فرد برای راستگو و با وفا بودن نسبت به دیگران نیز هست.

سمبل پرندگان و معانی آنها

جوجه : احساس ترس

سمبل پرندگان و معانی آنها

درنا : رستاخیز، ترفیع اجتماعی، بد اخلاقی

سمبل پرندگان و معانی آنها

کلاغ : قانون مقدس، پیغام‌های شفاف و واضح

شما باید با اصطلاحاتی مثل قلب جوجه و غیره آشنا باشید. این اصطلاحات اشاره بر این دارند که فرد به حد کافی شجاع نیست تا با شرایط دشوار مواجه شود و ترسو است. اگر دیدید که مرغی بر روی تخم مرغ‌هایش نشسته است آن را نشانه‌ی باروری و حفاظت در نظر بگیرید. دیدن جوجه سر بریده نماد بیهودگی هیجانی خواهد بود چون ظاهراً فرد به طور منطقی فکر نمی‌کند.
درناها هزاران نماد برای تعبیر دارند؛ اساساً درنا مرتبط با تجدید و جوان شدن روح و بدن است. درنا سمبل آرامش و توانایی مقاومت در برابر ضربه‌ی روحی و عموماً معیار شفا و ترمیم است. هم چنین می‌تواند درنا به معنی این باشد که فردی که آن را می‌بیند کنجکاو است تا امورات را به دست خودش بگیرد.
کلاغ‌ها سمبل تصوف و دنیای دیگر هستند. بیشتر فرهنگ‌ها، باور بر این دارند که کلاغ سمبل ارواح اجدادی است. دیدن کلاغ می‌تواند به عنوان واعظ رک و صریح و یا واعظ متکبر و خودبین تعبیر شود. هم چنین دیدن کلاغ می‌تواند اشاره بر این داشته باشد که فرد، استاد وهم و خیال باطل است.

سمبل پرندگان و معانی آنها

کبوتر : آرامش، آشنایی درونی

سمبل پرندگان و معانی آنها

اردک (اهلی) : قدرت درونی ضعیف

سمبل پرندگان و معانی آنها

اردک (وحشی) : ماجراجویی، وقار

خلوص و معصومیت بهترین تعاریف برای کبوتر هستند و نشانه‌‌ی امید است. کبوتر هم چنین نشانه‌ی عشق و دلسوزی خالص است. بسیاری از روایت‌ها نیز می‌گویند که همانند کبوتر، نجیب باشید. این نیز می‌تواند اشاره‌ای بر فرد دلسوز و نجیب داشته باشد.
گول نام این حیوان را نخورید اگر چه نامش اردک اهلی است ولی می‌تواند نسبتاً مهاجم باشد به ویژه وقتی با آن برخورد بکنید. دیدن این پرنده می‌تواند سمبل طبیعت مهاجم شما هنگام مواجهه با نیروی ناشناخته باشد. اردک اهلی می‌تواند نشانه‌ی خوشی و آسانی زندگی زناشویی نیز باشد. گاهی دیدن این پرنده به عنوان آسیب پذیری معنوی نیز معنا می‌شود. علاوه بر این می‌تواند نشانه‌ی صداقت و راستی نیز باشد.
اگر این را بشنوید واقعاً به خاطر نام این حیوان گیج می‌شوید؛ اردک وحشی بر خلاف نام خود نسبتاً آرام و حساس است. این حیوان به فردی اشاره می‌کند که وقتی با او مواجه می‌شوید مهاجم است اما در تنهایی خودش واقعاً حساس و آرام است. افرادی که اردک وحشی را خواب می‌بینند فردیت خود را دوست دارند و خیلی راضی و خرسند هستند و از همه مهم‌تر این که آگاهی بالایی از خودشان و افراد اطراف خود دارند.

سمبل پرندگان و معانی آنها

عقاب : آرامش، آشنایی درونی

سمبل پرندگان و معانی آنها

باز : حامی، سرپرست، جنبه‌های معنوی زندگی

سمبل پرندگان و معانی آنها

فلامینگو : زیبایی، تعادل

دیدن عقاب می‌تواند به معنای هر چیزی از خوشبختی و موفقیت گرفته تا فرد متفکر باشد. دیدن عقاب اتفاق نادری نیست و معنی آن قطعاً بسته به وضعیتی که آن را می‌بینید، مختلف خواهد بود. دیدن عقاب می‌تواند به معنای عمل سخاوتمندانه و یا مهربانه فرد باشد. هم چنین می‌تواند به معنی پیروزی نور بر تاریکی، اعتماد به نفس، آزادی عقلانی، انرژی مثبت و تجدید و نو شدن باشد. عقاب نشانه‌‌‌ی آرم سلطنتی نیز هست. این پرنده احتمالاً سمبل شفا و روشنگری درونی نیز می‌باشد. برخی فرهنگ‌ها عقاب را به عنوان عمل اوج گرفتن بالای ایمان می‌دانند. هم چنین عقاب می‌تواند به فردی با شخصیت خوددار، متحمل و بردبار اشاره کند.
بازها همانند عقاب‌ها نشانه‌ی امید و مثبت گرایی در نظر گرفته می‌شوند. دیدن باز می‌تواند دلالت بر نوعی کمک داشته باشد که به سوی شما می‌آید. هم چنین باز نشانگر آزادی و معنویت بالا است. برای عده‌ای از شما نیز باز می‌تواند به معنی پیغام و یا کمک معنوی باشد که برای کمک به شما می‌آید.
فلامینگوها به شخصیت اجتماعی اشاره می‌کنند. فلامینگو هم چنین بیانگر مسئولیت پذیری، جنبش و وقار است. دیدن فلامینگو می‌تواند به عنوان خانواده محوری و داشتن شخصیت متعادل تعبیر شود. فلامینگوها شما را به اجتماعی بودن و جنبش داشتن در زندگی تشویق و ترغیب می‌کنند. علاوه بر این، فلامینگو می‌تواند نشانه‌‌ی مسئولیت پذیری و رهبری نیز باشد.

سمبل پرندگان و معانی آنها

غاز : مراقب و هوشیار، چابک، آینده نگر

سمبل پرندگان و معانی آنها

شاهین : درک تیز، تشخیص و تمیز سریع

سمبل پرندگان و معانی آنها

مرغ : مضطرب، محافظ

به افراد پیر، اردک پیر گفته می‌شود، مگر نه؟ خوب، غازها سمبل افرادی هستند که می‌توانند ساعت‌ها بدون وقفه یاوه بگویند و ور بزنند. هم چنین غاز به معنی طرز فکر هر چه پیش آید خوش آید، نسبت به زندگی نیز هست. غاز می‌تواند سمبل رفتار احمقانه ظاهری و یا فرار از مشکلات نیز باشد. علاوه بر این، غازها (غاز اهلی) می‌تواند به معنی افراد ستیزه جو و غاز برفی به معنی وفاداری و صداقت نسبت به همسر و خانواده باشد.
شاهین‌ها، عقاب‌ها و بازها به عنوان پیام آوران آسمان شناخته می‌شوند و سمبل آگاهی معنوی و جوان شدن معنوی هستند. رسیدن به آسمان نه تنها برای عقاب‌ها بلکه برای شاهین‌ها نیز به کار می‌رود. دیدن باز باید به عنوان پیغامی از فرد متفکر منطقی در نظر گرفته شود. باز یادآور هدایت یک زندگی درست و حقیقی است.
او یک مرغ مادر است. شاید شما این جمله را برای خیلی‌ها به کار برده‌اید وقتی که بیش از حد از شما ایراد گرفته‌اند! مرغ نشانه‌ی باروری و هم چنین داشتن حالت مادرانه نسبت به کسی دیگر است. اگر مرغی را دیدید که روی تخم مرغ‌هایش نشسته است می‌تواند به این معنی باشد که شما فرد بسیار راز نگه داری هستید و به هیچ کس اجازه نمی‌دهید که بدانند در زندگی شما چه می‌گذرد. هم چنین دیدن مرغ می‌تواند به این معنی باشد که شما شدیداً مستعد آسیب هستید و از نظر عقلانی فرد ضعیف و مضطربی هستید.

سمبل پرندگان و معانی آنها

حواصیل : سمبل روح، ستیزه جویی

سمبل پرندگان و معانی آنها

مرغ مگس خوار : زیبایی، پیغام آور، دوام و پایداری

سمبل پرندگان و معانی آنها

لک لک گرمسیری : منادی اعمال بد

حواصیل (مرغ ماهی خوار) به فرد خود متکی و مستقل که آزادانه تصمیم می‌گیرد اشاره می‌کند. این مرغ در اصل نشانگر فردی است که برای استدلال می‌کوشد و آگاه از اتفاقاتی است که در درون خودش و دنیای اطرافش رخ می‌دهد. حواصیل نشانه‌ی فال نیک نیز هست. دیدن حواصیل می‌تواند به معنی عمر طولانی در زندگی نیز تعبیر شود. کسانی که به طور مداوم حواصیل را در خواب می‌بینند در سر و کار داشتن با مردم به طور قابل توجهی خوب هستند و رهبران خوبی می‌شوند.
چه کسی زندگی ابدی را دوست ندارد؟ دیدن مرغ مگس خوار به معنی دادن زندگی ابدی به شما نخواهد بود اما به عنوان نشانه‌ی دوام و پایداری در نظر گرفته می‌شود. مرغ مگس خوار سمبل طرز فکر خوش بینانه نسبت به زندگی و انعکاس گر نجابت فرد است. علاوه بر این حواصیل نماد فداکاری و آگاهی معنوی فرد و سمبل لذت و متوقف کننده‌ی زمان نیز هست.
تمام آنچه که می‌توانیم درباره‌ی لک لک گرمسیری بگوییم این است که این پرنده به عنوان لاشخور در نظر گرفته می‌شود و دیدن لک لک گرمسیری به رموز معنوی و یا علاقه‌ی نادر و غیر معمول اشاره می‌کند. لک لک گرمسیری بین گل و لای‌ها به دنبال غذای خود می‌گردد در نتیجه سمبل فردی است که گرفتار بدی و شرارت است و به دیگران نیز آن را ترزیق می‌کند. وقتی شما لک لک گرمسیری می‌بینید، امکان تغییر شکل و یا تغییر، ذاتی است. این پرنده دلالت بر بلعیدن چیزهای مهلک و کشنده دارد.

سمبل پرندگان و معانی آنها

ماهی خوراک : بزرگی، وقار، سرعت

سمبل پرندگان و معانی آنها

طوطی دم بلند : انرژی مردانه، روحی

سمبل پرندگان و معانی آنها

کلاغ زاغی : آدم پر حرف و یاوه گو، طالع خوب

خوراک ماهی‌ها بیانگر زیبایی و چابکی هستند و به وقار و آرامش در زندگی اشاره می‌کنند. اگر خوراک ماهی را دیدید، می‌تواند سمبل موفقیت و کامیابی باشد که به سوی شما خواهد آمد. هم چنین دیدن خوراک ماهی می‌تواند سمبل وفاداری شما نسبت به همسرتان باشد.
طوطی‌های دم بلند شدیداً باهوش و پر جنب و جوش هستند در نتیجه سمبل توانایی تفکر بالا و افراد عقلانی هستند. هم چنین این پرنده بیانگر آگاهی از توانایی‌های روحی و روانی است. فردی که از انرژی‌های نرینه و مادینه تشکیل یافته است و طوطی دم بلند را می‌بیند یعنی بین دو انرژی‌اش تعادل وجود دارد. هم چنین این پرنده سمبل کاردانی فرد و نمایانگر سازگاری خوب اوست.
کلاغ‌های زاغی سمبل روش زندگی شاد و خوش گذران هستند و می‌توانند بیانگر شخصیت متزلزل نیز باشند. هم چنین این پرنده می‌تواند اشاره‌ای به رفتار و یا شرایط غیر قابل پیش بینی داشته باشد که برای شما اتفاق خواهد افتاد. کلاغ زاغی بیانگر کمبود نظم در زندگی و یا فردی با طبیعت شدیداً فریبنده است. در نهایت کلاغ زاغی می‌تواند به معنی نعمت ازدواج باشد.

سمبل پرندگان و معانی آنها

مرغ مقلد : تقلید، استهزا

سمبل پرندگان و معانی آنها

بلبل : بانگ برای گرفتن کمک از روح بینوا در برزخ

سمبل پرندگان و معانی آنها

جغد : عقل، شاهزاده‌ی تاریکی

نام این پرنده همه چیز را می‌گوید اما آنها سمبل فردی هستند که فاقد ابراز شخصی است. هم چنین این پرنده می‌تواند نشانه‌ی سرزنش، توبیخ و توانایی ذاتی برای تقلید از افراد و شرایط اطراف در نظر گرفته شود در نتیجه باعث مسخره کردن خودتان بشوید.
همه می‌دانند که آواز بلبل به عشق و اشتیاق اشاره دارد و می‌تواند به معنی نشانه و یا هشداری از مرگ نزدیک نیز باشد. هم چنین بلبل می‌تواند به معنی تحسین اعمال خیر و یا فال نیک نیز در نظر گرفته شود. توانایی طبیعی بلبل برای آواز خواندن، سمبل فرد خلاق و مبتکری است که پتانسیل خود را کشف کرده است. هم چنین بلبل می‌تواند به فردی اشاره کند که مسئولیت ایجاد تغییر و یا اصلاح را برعهده گرفته است.
جغد عاقل باشد یا نه، سمبل فرد کنجکاو است. هم چنین جغد به فرد متفکر و پرهیزکار اشاره می‌کند. شما می‌توانید آن را نشانه‌ی روشنگری و البته عقل در نظر بگیرید. بسیاری از افسانه‌های مردمی نقل می‌کنند که جغد قاصد مرگ است. آگاه باشید که دیدن جغد می‌تواند به این معنی نیز باشد که شما مورد داوری و قضاوت قرار گرفته‌اید و یا داوری اشتباهی در مورد دیگری انجام داده‌اید. هم چنین جغد می‌تواند به معنی هشداری از آسیب موجود در کمین شما نیز باشد.

سمبل پرندگان و معانی آنها

طوطی کوچک دم دراز : فاقد تفکر تحلیلی

سمبل پرندگان و معانی آنها

طوطی : یاوه گو، سمبل شأن و مقام

سمبل پرندگان و معانی آنها

طاووس : پرستیژ، غرور، جست و خیز

دیدن طوطی‌های کوچک دم دراز خوب است اما متأسفانه سمبل آنها برعکس است. دیدن طوطی کوچک در حال پرواز می‌تواند حس آزادی به شما بدهد و دیدن طوطی در قفس افتاده می‌تواند به خویشاوندی از شما اشاره کند که اسیر و گرفتار است. هم چنین این پرنده نماد فقدان آزادی است. اگر شما طوطی کوچک دم دراز را در خواب‌های خود دیدید، می‌تواند یادآور پیغامی باشد که به شما منتقل می‌شود.
طوطی‌ها، سمبل افرادی‌اند که فاقد شخصیت خودشان هستند و به معنی وابستگی به فرد دیگر از لحاظ دیدگاه، نظر و ایده‌اند. طوطی‌ها به عنوان مقلد شناخته می‌شوند و دیدن طوطی می‌تواند به این معنی باشد که شما و یا فرد دیگری، کسی را مسخره کرده‌اید. هم چنین طوطی، آورنده‌ی باران و دانه در نظر گرفته می‌شود.
غرور قبل از سقوط می‌آید و طاووس با زیبایی با شکوه خود مرتبط با غرور است. هم چنین طاووس به خود بینی و نادرستی فرد اشاره می‌کند. اما می‌تواند تا حدودی سمبل موفقیت و حسن نیت باشد و با بد اخلاقی مرتبط است. هم چنین طاووس می‌تواند به معنی هوشیاری جهانی و تولد نیز در نطر گرفته شود.

سمبل پرندگان و معانی آنها

پلیکان : وفور و فراوانی

سمبل پرندگان و معانی آنها

قرقاول : بلا و مصیبت ماورا طبیعی

سمبل پرندگان و معانی آنها

ققنوس : نهایت معنویت، تجدید حیات زمین

اگر کارتون “در جستجوی نمو” را دیده باشید می‌فهمید که پلیکان‌ها سمبل وفور و فراوانی و هم چنین نماد اعمال خیر خواهانه و سخاوتمندانه هستند. دیدن پلیکان می‌تواند به معنای این باشد که شما به از خود گذشتگی در قبال دیگران اعتقاد دارید. هم چنین پلیکان می‌تواند به طرز فکر از خود گذشتگی و از جان گذشتگی اشاره کند.
قرقاول سمبل جوینده‌ی معنوی و هماهنگی است. هم چنین قرقاول می‌تواند نشانه‌ی بدبختی و رازداری باشد. برای کسی که گم و سرگردان شده است دیدن قرقاول می‌تواند گول زننده و فریبنده باشد. آن را نشانه‌ی هشدار و بلا و مصیبت ماورا طبیعی در نظر بگیرید.
ققنوس همان طور که می‌دانید پرنده‌ی افسانه‌ای است و دیدن ققنوس در خواب می‌تواند نشانه‌ی گذر از بدبختی باشد. هم چنین ققنوس نماد جاودانگی، رستاخیز و تجدید حیات معنوی و یا تغییر شکل است. ققنوس می‌تواند نشانه‌ی رفتار مهاجمانه نیز در نظر گرفته شود.

سمبل پرندگان و معانی آنها

کبوتر : شایعه، نسل جوان

سمبل پرندگان و معانی آنها

کلاغ سیاه : یادآور عشق خدا، مربی

سمبل پرندگان و معانی آنها

کوکوسان : چابکی، انعکاسات

کبوتر نمایانگر فرهنگ گمشده‌ی نسل جوان است و به طبیعت غافل، سرزنش گر و شایعه پراکن مردم اشاره می‌کند. هم چنین کبوتر نشانه‌ی شجاعت برای سرزنش خود، در نظر گرفته می‌شود.
کلاغ‌های سیاه نشانه‌ی فال نیک در نظر گرفته می‌شوند ولی می‌توانند قاصد بد شانسی و فریب نیز باشند. آنها نشانه‌ی آگاهی، راز، مراقبت و شخصیت سازگار هستند. در کل آنها سمبل شناخت موقعیت‌های معنوی و هم چنین یادآور عشق خدا در نظر گرفته می‌شوند.
دیدن کوکوسان می‌تواند به این معنی باشد که شما سریع هستید، بازتاب‌های عالی دارید و متفکر سریع هستید و ویژگی‌های رهبری دارید. هم چنین این پرنده می‌تواند به فردی که سازگاری خوبی دارد نیز اشاره کند.

سمبل پرندگان و معانی آنها

سینه سرخ : شروع تازه

سمبل پرندگان و معانی آنها

خروس : آگاهی از ایده‌ها، معنویت

سمبل پرندگان و معانی آنها

یلوه : کاوش، جستجو و تلاش

سینه سرخ‌ها سمبل تولد دوباره و یا شروع یک ایده‌ی جدید هستند. هم چنین این پرنده دروازه‌ای به روی فرصت‌های جدید است و به داشتن دیدگاه صبورانه نسبت به زندگی اشاره می‌کند. سینه سرخ نماد رشد در زندگی فردی و معنوی نیز هست. هم چنین سمبل طبیعت از خود گذشتگی و فداکارانه فرد است.
خروس‌ها سمبل پرخاشگری و هشداری از آسیب قریب الوقوع هستند. هم چنین انعکاسی از جنبه‌های نوسانی شخصیت، آگاهی از ایده‌ها و معنویت هستند.
یلوه‌ها سمبل احساسات پدرانه‌ی بالا و هوش تیز هستند. این پرنده به روح ماجراجو و کاشف طبیعت نیز اشاره می‌کند. هم چنین یلوه نماد روش زندگی متمرکز نیز هست.

سمبل پرندگان و معانی آنها

سیگال : آزادی، پیغام آور

سمبل پرندگان و معانی آنها

گنجشک : عقلانی، دانش اجدادی

سمبل پرندگان و معانی آنها

لک لک : باروری

سیگال‌ها شدیداً عقلانی و منسوب به توانایی‌های عقلانی و هوشی هستند. آنها می‌توانند بیانگر آزادی باشد و پیغام آور نیز در نظر گرفته می‌شوند. اما آنها فاقد نگرانی برای زندگی و یا کارها هستند. شما می‌توانید آن را روش زندگی ماهرانه نیز در نظر بگیرید.
گنجشک‌ها شیرین و نجیب‌اند و پرنده‌های کوچکی هستند که نماد همراهی و سمبل امید هستند. آنها نشانه‌ی باروری، هوش، دانش اجدادی و جوان شدن و تازه شدن روح نیز هستند.
لک لک به دیدار می‌آید! دیدن لک لک سمبل فرد خلاق و نظری است. این پرنده به تولد و جوان شدن نیز اشاره می‌کند. علاوه بر این به معنی روش زندگی فیلسوفانه نیز هست.

سمبل پرندگان و معانی آنها

پرستو : نشان الهه‌ی عشق و زیبایی

سمبل پرندگان و معانی آنها

قو : وقار شخصی، پیش بینی مرگ قریب الوقوع

سمبل پرندگان و معانی آنها

تاناگر : جنگ و خون ریزی

دیدن پرستو می‌تواند به روش زندگی منضبط اشاره کند. هم چنین می‌تواند دلالت بر جوان شدن روح داشته باشد و سمبل رابطه‌ی بین دو برادر است. این پرنده می‌تواند قاصد بهار و نشان الهه‌ی عشق و زیبایی نیز باشد.
قوها با پرهای سفید زیبای خود به معنویت درونی، خلوص روح و معصومیت اشاره می‌کنند. هم چنین می‌تواند منسوب به وفاداری نسبت به همسر و خانواده باشد. قو نشانه‌ی راستی و درستی، ظرافت و وقار نیز هست. قو می‌تواند بیانگر بیداری معنوی و نشانه‌ی مرگ قریب الوقوع نیز باشد. برخی به خاطر گوشت سیاه قو، آن را نشانه‌ی تزویر و نفاق نیز در نظر می‌گیرند.
تاناگرها به فرد تک رو و خود محور اشاره می‌کنند. هم چنین به خاطر بی‌قراری، نشانه‌ی هشدار قریب الوقوع نیز هستند. تاناگر منسوب به خون ریزی، سر و صدا و بیداری معنوی فرد نیز هست.

سمبل پرندگان و معانی آنها

طوفان : سعادت

سمبل پرندگان و معانی آنها

بوقلمون : بی‌قراری، فراگیری، اکتساب

سمبل پرندگان و معانی آنها

کرکس : مهاجم، حفاظت

طوفان می‌تواند سمبل مشارکت و همراهی باشد. هم چنین منسوب به آسودگی و آرامش است. طوفان به کار گروهی و خانواده اهمیت می‌دهد و هشداری از مرگ قریب الوقوع است.
بوقلمون سمبل از خود گذشتگی است و تأکید بر با هم بودن خانواده دارد. هم چنین دلالت بر ترمیم بدن بعد از عمل جراحی سخت و جوان شدن معنوی دارد. بوقلمون به فرد از جان گذشته اشاره می‌کند و سمبل برخاستن سریع از وضعیت دشوار است. اما بوقلمون بیانگر بی‌قراری و تمایلات فراگیری نیز هست.
کرکس‌ها منسوب به فرد حریص هستند. کرکس به روش زندگی پیش گویانه و یا جنی اشاره دارد. هم چنین می‌تواند به معنی رویا گرایی و قاصد ملالت و مرگ قریب الوقوع نیز باشد.

سمبل پرندگان و معانی آنها

دارکوب : غیب گویی، قاصد باران و طوفان

سمبل پرندگان و معانی آنها

شترمرغ : ایمان

سمبل پرندگان و معانی آنها

بلدرچین : حفاظت و حراست

دارکوب محافظ درختان و منسوب به افراد حامی طبیعت و محیط اطراف خود است. آنها قاصد باران و طوفان و حافظ درختان هستند. هم چنین دارکوب‌ها به موج آشکار قدرت و دید کوشا و ساعی نسبت به زندگی اشاره می‌کنند. آنها سمبل نیروهای پیش گویی و صوفیانه نیز هستند.
گفته می‌شود شتر مرغ‌ها خجالتی و گریزان هستند و دیدن شتر مرغ می‌تواند نمایانگر شخصیت متفکر باشد. همانند طاووس، شتر مرغ نیز نماد غرور است و دیدن آن می‌تواند به این معنی باشد که شما در مذهب خود منافق و ریاکار هستید. در برخی فرهنگ‌ها شتر مرغ نشانه‌ی باروری نیز در نظر گرفته می‌شود.
بلدرچین‌ها به صورت گروهی زندگی می‌کنند در نتیجه سمبل هماهنگی گروهی هستند. این احتمالاً دلیل این است که چرا آنها محافظ و خانواده محور در نظر گرفته می‌شوند. بلدرچین نماد عشق نیز هست. برای برخی، بلدرچین سمبل پیروزی و حتی توانایی غلبه بر موانع نیز هست.
مطمئناً شما شباهت‌های زیادی بین سمبل پرندگان پیدا کرده‌اید و نه تنها بین سمبل پرندگان بلکه بین سمبل حیوانات نیز شباهت‌هایی وجود دارد. این سمبل‌ها و نماد‌ها در مناطق مختلف متفاوت هستند. مثلاً یک پرنده ممکن است در یک فرهنگ فال نیک در نظر گرفته شود در حالی که در فرهنگ دیگری، نشانه‌ی طالع بد باشد. نهایتاً این که تعبیر و تفسیر پرندگان به شما و باورهایتان بستگی دارد. به غیر از سمبل‌ها، هر وقت خسته و کسل شدید و کاری برای انجام دادن پیدا نکردید پرندگان را تماشا کنید. وقت خود را هدر ندهید و سعی کنید آنها را شناسایی کرده و معانی آنها را پیدا کنید و خود را به جیک جیک آنها بسپارید و جوان شوید.

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا