رسم زندگی

شش روش ساده برای سحرخیز شدن

آیا صبح‌ها به هنگام بیدار شدن با مشکل دچار می‌شوید؟ در این مطلب چندین راه حل ساده وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید صبح‌ها به راحتی از خواب بیدار شوید.

۱- با شب زنده داری خداحافظی کنید
حتماً شما بارها و بارها شنیدید که اگر شب‌ها تا دیر وقت بیدار بمانید صبح‌ها با دشواری از خواب بر می‌خیزید. شب‌ها سعی کنید یک ساعت زودتر به اتاق خواب خود بروید تا صبح‌ها راحت تر بتوانید از خواب بر خیزید.

۲- مثبت فکر کنید
زمانی که صبح ساعت هشدار شما به صدا در آمد با خود نگویید که باید از خواب بیدار شوم و به جای آن بگویید می‌خواهم از خواب بیدار شوم. برقراری مکالمات ذهنی مثبت، به شما می‌تواند در زمینه سحر خیزی کمک بسیاری کند.

۳- صبحانه بخورید
خوردن صبحانه بعد از بیدار شدن از خواب باعث می‌شود تا ذهن شما فعال شود و به اصطلاح خواب از سر شما بپرد. صبحانه همچنین می‌تواند انرژی کافی شما برای آغاز یک روز با نشاط را فراهم کند.

۴- قدم بزنید!
شب ‌ها هنگامی که ساعت خود را برای صبح کوک می‌کنید و یا هشدار تلفن همراه خود را برای صبح فعال می‌کنید، آن را بالای سر خود قرار ندهید و سعی کنید در طرف دیگر اتاق قرار دهید تا صبح وقتی به صدا در آمد مجبور شوید برای غیر فعال کردن آن از جای خود برخیزید و کمی قدم بزنید. این کار به شما کمک می‌کند تا خواب از سرتان بپرد!

۵- به هنگام خواب پرده ها را کنار بزنید
یکی از چیزهایی که می‌تواند خواب را از سر شما دور کند نور خورشید است. تماس نور خورشید با پوست شما به سرعت می‌تواند باعث بیداری شما شود و انرژی مضاعفی را به شما دهد. بنابراین شب‌ها پرده‌ها را کنار بزنید تا به هنگام صبح نور خورشید به داخل اتاق شما نفوذ کند و باعث بیداری شما شود.

۶- از نرم افزارهای جدید تلفن‌های همراه استفاده کنید
به تازگی نرم افزارهایی برای تلفن‌های همراه در محیط‌های مجازی منتشر شده است که با نصب آنها به هنگام صبح زمانی که ساعت هشدار فعال می‌شود، فقط راه غیر فعال کردن آن حل کردن یک سوال ریاضی است که نرم افزار به شما می‌دهد.
حل کردن یک سوال ریاضی در صبح می‌تواند باعث فعال شدن ذهن شما شود و دیگر نیازی به خواب بیشتر در خود احساس نکنید.

منبع مقاله : مشرق نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا