صفحه اصلی

مشروح خطبه های نمازجمعه ۱۸فروردین ماه ۱۴۰۲ اشکذر

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان

السلام علیک یا اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

سومین خطبه نمازجمعه سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی شهرستان اشکذر

حجه الاسلام و المسلمین طالبیان امام جمعه محترم شهرستان اشکذر

موضوع اصلی خطبه اول:

یکی از وظایفی که بر عهده والدین است و بر عهده مربیان و معلمان هست این است که جایگاهعزت نفس را به جوان ‌ها بشناسانند و در حقیقت اینجا ، نقش آموزگار را داشته باشند

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین بار الخلائق اجمعین باعث الانبیا و المرسلین سیما خاتم المرسلین اباالقاسم المصطفی محمد و علی آله طیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه ‌الله حجت بن الحسن ارواحنا فدا و عجل‌ الله تعالی فرجه و لعن علی اعدائهم اجمعین من الآن الی یوم القیامه عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله

قبل از هرگونه سخنی خودم و همه شما سروران عزیز برادران و خواهران نمازگزار محترم جمعه را سفارش می ‌کنم به دوری از گناه و تهیه ‌ی بهترین زاد و توشه ‌ی سفر آخرت که همان تقواست انشالله خدای متعال توفیق کسب درجات عالی تقوا را به همه ما عنایت و مرحمت بفرماید

یکی از تمایلات فطری که خدای متعال در دورن هر انسانی قرار داده است و این انسان به عزت نفس و کرامت و شرافت است

هر انسانی حتی در همان سنین کودکی و نوجوانی از ذلت پذیری و تحمل کاری متنفر است

دوست می ‌دارد در دنیا عزیزانه زندگی کنند دوست می ‌دارد در محیط خانواده در جمع برادران و خواهرانش جایگاهی داشته باشد و احترام و ارزش برای او قائل شوند

خدای متعال این امر را فطری انسان قرار داده است

یعنی لازم نیست کسی به انسان آموزش بدهد که دارای عزت نفس باشد حتی بعضی از انسان ها آثار آن در همان دوران کودی هم مشاهده می ‌شود

وقتی یک کودک چهار پنج ساله ‌ای در محیط خانواده مورد تحقیر قرار بگیرد قهر می کند ناراحت می شود عصبی می شود پرخاشگری می کند دعوا و گریه می کند

خب این برای این است که این جز فطریات اوست که نمی خواهد فقیر و ذلیل بزرگ بشود

لذا وظیفه پدر و مادر در مرحله اول و وظیفه مربیان و معلمان در جامعه اسلامی و وظیفه حاکمیت به عنوان مجموعه ‌ای که رسانه در اختیار دارد

همه موظفند این عزت نفس نوجوان و جوان را به او یادآوری کنند و جایگاه و شان آن را به او بشناساند موانع عزت نفس را برطرف کنند عوامل عزت نفس را در او تقویت کنند تا یک ملتی عزیزانه زندگی کند و به جایی برسد که برای رسیدن به بعضی از خواسته ‌ها و تملیات نفسانی و اغراض حیوانی حاضر باشد شان و منزلت و کرامت و عزت خود را زیر پا بگذارد

اگر جامعه ما به سمتی رفت که ارزش عزت نفسرا نفهمید و کرامت انسانی را توجه پیدا نکرد ممکن است به جایی برسد که برای به دست آوردن یک چیز مادی کم ‌ارزش و زودگذر دنیا حاضر بشود در مقابل کفر و الحاد سر تعظیم فرود بیاورد

این که الان می ‌بینیم در جامع‌ی ما بعضی از افراد هستند که می گویند برای اینکه فلان جنس ارزان شود ما باید با آمریکا ارتباط برقرار کنیم معنا این حرف این است که ما باید عزت خود را زیر پا بگذاریم دست نیازمان را به سوی دشمن دراز کنیم و از او مطالبه کمک کنیم

یا بعضی از افراد و جوانانی هستند که اگر یک ماشین مدل بالای خارجی را می بیند اینقدر اظهار شیفتگی به آن می کند و به پدر و مادر هم توصیه می ‌کند که هرجور شده است این وسیله نقلیه گران قیمت مدل بالا را برایم تهیه کنید

این فرد احساس حقارت و کوچکی می کند نسبت به خودشارزش و احترام قائل نیست

لذا یکی از وظایفی که متوجه والدین و مربیان و معلمان هست و هم وظیفه حاکمیت دینی و ملی این جایگاهعزت نفس را به جوان ‌ها بشناسانند و در حقیقت اینجا ، نقش آموزگار را داشته باشند

بزرگترین مربی بعد از پیامبر اکرم (ص)امیرالمومنین علی علیه ‌السلام است

در نامه بسیار مفصلی که به عنوان یک پدر به فرزندشون امام حسن مجتبی (ع) نوشتند و در نهج ‌البلاغه به عنوان نامه سی و یکم آمده است و این حقیقت را به عنوان یک پدر و به عنوان یک معلم و آموزگار برتر به امام حسن مجتبی (ع) گوشزد می ‌کنند

اول:

أکرِم نَفسَکَ عَن کُلِّ دَنِیَّهٍ وإن ساقَتکَ إلَى الرَّغائِبِ فَإِنَّکَ لَن تَعتاضَ بِما تَبذُلُ مِن نَفِسکَ عِرضا

خود را از هر پستى اى برکنار دار گرچه تو را به خواسته هایت برساند

چرا که در برابر آنچه از خود مى پردازى چیزى به دست نخواهى آورد

فرزندم نفس خودت را از آلوده شدن به هر پسنی و پلیدی گرامی بدار و اگرچه ، نفس تو را به آرزو ها می ‌کشاند آنجایی که نفس تو و دل تو به تعبیر خودمانی مون تو را به سمت ارضای غرایز و تمایلات نفسانی می کشاند آنجا مواظب باش گول نخوری و نفس خود را گرامی بدار

یعنی کرامت را زیر پا بگذاریم و عزت نفس را زیر پا بگذاریم برای اینکه آن خواسته نفسانی خودت را برآورده کنی

دوم:

فرزندم مبادا برده کسی بشوی در حالی که خدا تو را آزاد قرار داده و آفریده است این اشاره به این است که بر آوردن همه درخواست ‌های غرائز و هواهای نفسانی نوعی بردگی در مقابل آنهاست

و نوعی تسلیم شدن در برابر آن هاست که این کار در شان انسان مومن نیست

در این زمینه اگر امیرمومنان این طور فرزندان نصیحت می ‌کند معلوم می شود که همه پدرها و مادرهار این تکلیف را دارند که مبادا کارهای زشت یا حرام را نزد فرزندانشان کوچک جلوه بدهند که آنها خدایی نکرده کم کم آلوده به گناه شوند

سوم:

یک حدیث در این زمینه است که ازآن استفاده می شود

پدر و مادرها قبلا باید خودشاندارای عزت نفس باشند تا بتوانند این روحیه را به فرزندانشون القا کنند

مربیان معلمان باید عزت نفس داشته باشند تا بتوانند آن را به دانش ‌آموزان شان برسانند

اگر انسانی خودش پست بود نمی ‌تواند مربی و مُروج خوبی ‌ها و زیبایی ‌ها باشد

امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرمودند:

النَّفْسُ الدنِیّهُ لا تَنفَکُّ عنِ الدَّناءاتِ

نفْسِ فرومایه، از پستی ها جدا نمى شود

کسیکه گرفتار پستینفس است عزت نفس ندارد و هیچ وجه از پستی ‌ها و زشنی ها نمی ‌تواند فاصله بگیرد و جدا بشود

چهارم:

امام علی (ع) باز در جای دیگری فرمودند:

مَن کَرُمَت علَیهِ نَفسُهُ لَم یُهِنْها بالمَعصیَهِ

هر که براى نفْس خود احترام قائل باشد، آن را با معصیت خوار نمى گرداند

اگر کسیکرامت نفسانی داشت هیچ وقت حاضر نمی ‌شود با معصیت و گناه کرامت خود را از بین ببرد و نابود کند

پس:

در مرحله اول والدین موظف اند خودشون دارای عزت نفس باشند و در مرحله دوم موظفند فرزندانشان را توصیه کنند و در مرحله سوم این وظیفه محیط ‌های آموزشی ماست و مدارس ما دانشگاه ‌های ماست که  وقتی فرزندان ما وارد این مدارس علمی می ‌شوند معلمان و مربیانی باشند که مسئله عزت نفس را به این ‌ها گوشزد کنند و اهمیت آن را بازگو کنند و بگویند :

تو به عنوان یک انسان عزیزتر از آن هستی که خودت را به چیزهای بی ‌ارزش بفروشی و فضائل اخلاقی را زیر پا بگذاری

در ادامه اشاره می شود که:

یکی از رفتارهای غلطی که احیانا ممکن است اگر ادامه پیدا کند و آن رفتار غلط  ترک نشود جوان ‌های ما را گرفتار بی هویتی و گرفتار کوچک شمردن خود و حقارت خود می کند و آن :

توبیخ های بی جاست

دانشمندان علوم تربیتی این نکته را تذکر دادند و این مطلب در روایات ما آمده است که اگر انسان خطاکاری بیش از حد مورد توبیخ و سرزنش قرار بگیرد این کار اثر معکوس دارد

یعنی شما توبیخ کردی او را بهتر شود ولی توبیخ تو سبب گستاخی او در گناه و معصیت و ادامه دادن راه اشتباهی که می ‌رود

لذا به ما توصیه کردند مبادا در سرزنش کردن فرد خطا کاری بیش از حد توبیخ کنید

بعضی از این روایاتی که اینجا از ائمه معصومین (ع) نقل شده است را عرض می ‌کنم

اول:

اذا وَقَعَ بَینَک وَ بَینَ اَخیک هَنَهٌ فَلا تُعَیرْهُ بِذَنْب

اگر بین تو و برادر مسلمانت چیزی اتفاق افتاد او را برای گناهش مورد ملامت و توبیخ بسیار قرار نده

گاهی وقت ها بعضی ها پیدا می شوند در یک مورد جزیی با کسی اختلاف پیدا می ‌کنند این اختلاف پیدا کردن سبب می شود بعضی از اسراری که یکی از این ‌ها از طرف مقابل می ‌داند آنان را مطرح مسی کند اگر یک زمانی گناهی انجام بده او را به رویش بیاورد و برای دیگران بازگو می کند

دوم:

مردم دنبال عیب مردم نباشیدمبادا هر کس کوچکترین لغزش از او سر زد او را مورد ملامت و سرزنش قرار بدهیم

همه ما در معرض خطا و اشتباه هستیم اگر کسی خطایی انجام دادمبادا با او جوری رفتار بکنیم حالت توبیخ و سرزنش نسبت به او داشته باشیم حتی به ما فرمودند که اگر کسی گناهی مرتکب شد و باید حد بخورد و حد بر او جاری شد شما دیگه حق نداری بعد او سرزنشش بکنی

ببینید خیلی دستورات اسلام دقیق است

اگر کسی زنا کرد بعدحد الهی هم بر او جاری شد و باید شلاق می خورد و آن را هم خورد

حال آیا اگر کسی بعد از اجرای حد آیا می ‌شود بعد از اجرای حد به او بگوییم زنا کار ؟

اگر حد بر او جاری شد دیگه گناه او بخشیده شده است چرا سرزنشش می کنید چرا او را به عنوان یک گنه کار خطاب می کنید

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

إذا زَنَت خادِمُ أحَدِکُم فَلْیَجلِدْها الحَدَّولا یُعَیِّرْها

هر گاه خدمتکار یکى از شما زنا داد ، باید او را حدّ بزند اما سرزنشش نکند

سوم:

در روایت دیگری به سِّر بد بودن سرزنش ‌های بیش از حد شده است که امیرالمومنین فرمودند :

الإفراطُ فی المَلامَهِ یَشُبُّ نارَ اللَّجاجَهِ

زیاده روى در سرزنش، آتش لجاجت را شعله ور مى کند

اگر کسی یک گناهی را انجام می دهد مرتب تو سرش بزنند یادآوری اش کنند لج بازی می کند و لجوج می شوددر همه سنی هم هست در بچه ‌ها در کودک هست در نوجوان هست در جوان است و حتی در میان انسان میانسال هم هست

اگر یک فردی مرتب مورد سرزنش قرار بگیرد او هم در وادی لج بازی قرا می گیرد و آن سعی می کند با لجاجت حرف شما را روی زمین بگذارد

چهارم:

إیّاکَ أن تُکَرِّرَ العَتَبَ ؛ فَإِنَّ ذلکَ یُغری بِالذَّنبِ، ویُهَوِّنُ العُتبَ

بپرهیز از این که پى در پى کسی را سرزنش کنى

چرا که این کار بر گناه جرئت مى دهد و سرزنش را بى اثر مى سازد

حالا که اسلام این اجازه توبیخ و سرزنش بیش از حد را به ما نمی ‌دهد و و ما را منع کرده دستور خود دین چیست ؟

دستورخود دین و اسلام دو چیز است :

۱) نصیحت

۲) موعظه

نصیحت و موعظه به فرد خطاکار آن هم تنها و پنهان از چشم مردم

در مرحله اول اگر کسی یک گناهی انجام داد باید نصیحت شود موعظه بشود و این زمینه روایتی است که عرض می ‌کنم :

امام علی (ع) فرمودند:

نصیحت کردن و موعظه کردن کسی در حضور مردم کوبیدن شخصیت فرد است

وقتی شما انسان که خطا کرده است و در جمع مردم تحقیر و سرزنش می ‌کنیم این در حقیقت داریم شخصیت او را خرد می کنیم و زیر سوال می بریم

یکی از پیامد های این رفتار بد این است:

وقتی فرد خطاکار احساس حقارت کرد او دست به هر خطابه و گناهی می‌زند

پنجم:

مَنْ هَانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ فَلاَ تَأْمَنْ شَرَّهُ

هر که خود را سبک شمارد و قدر خویش نداند از شرّ او در امان مباش

ششم:

امام حسن عسکری فرمودند:

اگر کسی برادر ایمانی پنهانی و به دور از چشم مردم نصیحت کند او را به آراستگی وا داشته و اگر کسی در جلوی چشم مردم او را موعظه و نصیحت کند این در حقیقت او را زشت و بد به مردم معرفی نموده است

بنابر این راه مبارزه با زشتی هایی که از بعضی از جوان ‌ها سر می ‌زند توبیخ بی جا نیست

اول :

عزت نفس را و شان و جایگاه عزت نفس و کرامت انسانی را به او آموخت

دوم:

از راه موعظه و نصیحت در پنهان او را به سمت راست هدایت کرد

اشاره به داستانی که برای امام صادق علیه السلام پیش آمده است ببینید:

فردی به نام شقرانی این خیلی اظهار محبت می ‌کرد به امام صادق (ع) و در حالی که گرفتار اعتیاد به شرب خمر هم بود

حالا ببینیدچنین فردی که را که مبی گوید من شیعه امام صاد ق (ع) هستم امام گناه بزرگی مانند شرب خمر مرتکب شدم

ببینید امام صاد ق از چه دری برای موعظه و نصیحت او وارد می شوند

إِنَّ اَلْحَسَنَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ حَسَنٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَحْسَنُ لِمَکَانِکَ مِنَّا وَ إِنَّ اَلْقَبِیحَ مِنْ کُلِّ أَحَدٍ قَبِیحٌ وَ إِنَّهُ مِنْکَ أَقْبَحُ لِمَکَانِکَ مِنَّا وَ إِنَّمَا قَالَ لَهُ جَعْفَرٌ ذَلِکَ لِأَنَّهُ کَانَ یَشْرَبُ اَلشَّرَا

اما اصل داستان:

در ایام منصور دوانیقى، مقررى پرداخت مى شد

شخصى به نام شقرانى از نوادگان شقران، آزاد شده پیامبر صلى الله علیه و آله ، به دربار منصور آمد و چند روز در آنجا اقامت کرد، ولى مقررى اش پرداخت نشد

از قضا، امام صادق علیه السلام از پیش منصور بیرون آمد و شقرانى حاجت خود را با ایشان در میان گذاشت

امام به او خوش آمد گفت و به نزد منصور بازگشت و پس از دقایقى برگشت و مقررى شقرانى را که در آستینى داشت، در آستین وى ریخت و فرمود:

اى شقران خوبى از همگان خوب است امّا از تو خوب تر

به دلیل انتسابت به ما و زشتى، از همگان زشت است

امّا از تو زشت تر به دلیل انتسابت به ما

به هر حال یکی از چیزهایی که باید به نسل جوان آموخت یا به تعبیر دیگر شکوفا بشود این است که هر انسانی خواستار عزت نفس و کرامت و شأن انسانی است که باید همه تلاش کنند تا در آن نوجوان و جوان این موارد محفوظ بماند انشالله

پروردگارا به حق محمد و آل محمد همه ما را ببخش و بیامرز امر و عاقبت ما را ختم بخیر بفرما روح بلند امام و شهدا را شاد فرما

به حق محمد و آل محمد فرج امام عصر علیه السلام را تعجیل فرما وجود مبارکش را از ما راضی دعاهایی که در حال ایمان دارند شامل حال ما هم قرار بده ما را از برکات این ماه شریف بهره ‌مند فرما

اعوذبالله من الشیطان الرجیم / بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر/ان الانسان لفی خسر/الا الذین آمنو و عملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر

(صدق الله العلی العظیم)

موضوع خطبه دوم:

اشاره به مناسبت های هفته پیش رو :

سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) / روز جمهوری اسلامی ایران

توفیقات جمهوری اسلامی ایران / مسئله حجاب در کشور و راه برون رفت از آن

بسم الله الرحمن الرحیم

نحمد الله علی آله و نستعینه علی معرفته و نومن به و نتوکل علیه و نصلی و نسلم علی جمیع الانبیاء و المرسلین سیما خاتم الانبیا و اشرف الرسل حبیبنا و نبینا و مولانا اباالقاسم المصطفی محمد (ص) و علی عَلی و فاطمه الحسن و الحسین و عَلی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محد و الحسن بن علی و الخلف القائم المنتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله

برادران و خواهران ایمانی باز هم خودم و همه را به تقوا سفارش توصیه می ‌کنم به امید اینکه انشالله خداوند به برکت این روزهای عزیز آغاز سال نو و سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی و آغاز ماه ضیافت الله ماه مبارک رمضان الکریم به همه ما توفیق کسب آن تقوایی را عنایت کند که ائمه معصومین علیهم السلام ما را جزو شیعیان واقعی خودشان بدانند انشاالله

بخش اول:

همه شما نمازگزاران گرامی را یادآوری کنم که ما در آستانه بهترین شب ‌های ماه مبارک رمضان یعنی شما احتمال قدر بودن آن بیشتر از شب های دیگر است قرار داریم

یک سنت حسنه ‌ای از زمان پیامبر اکرم پایه ‌گذاری شده است و در میان مسلمانان تا این زمان ادامه دارد سنت احیاء این سه شب است

قدر بدانیم همه این ماه مبارک را مخصوصا شب ‌های عزیز را شب ‌هایی شیعیان امیرمومنان با واسططه قرار دادن قرآن و اهل بیت از خدای متعال طلب مغفرت رحمت و آمرزش دارند

از برکات ماه شریف هم همین است اصولا اهمیت ماه مبارک رمضان به چند چیز است:

اول: در این ماه قرآن کریم نازل شد

دوم: خداوند متعال عمل بسیار مهم و با ارزش و عبادی روزه را در این ماه قرار داد

سوم: شب قدر در این ماه قرار دارد

در بعضی از روایات استفاده می شود که قرآن در این ماه نازل شده است پس شب قدر هم در ماه مبارک رمضان است

انشاالله همه ما خودمان را موظف بدانیم تا جایی که توفیق پیدا می ‌کنیم از برکات این شبهای عزیز انشالله استفاده کنیم

بخش اول:

من فکر می ‌کنم یکی از بهترین دعا ها که آدم خوبه تو این ایام داشته باشد و از خداوند درخواست اجابت او را داشته باشد و اگر این دعا اجابت شود انسان انگیزه بیشتری برای عبادت و بندگی خدا پیدا می کند و یاد خدا برای او حلاوت و شیرینی می آورد

و آن دعا این است:

خدایا این عنایت و این لطف را در حق من داشته باش که من هر قبل از مرگ و قبل از ورود به عالم برزخ و بعد از آن عالم قیامت حقیقت اعمال خوب و بد را تا اندازه ای بفهمم و درک کنم

بسیاری از اهل ایمان یا اکثریت قریب به اتفاق اهل ایمان کسانی هستند که وظایف عبادی خودشون را تعَبدا انجام می دهند به صرف اینکه خدا فرموده و پیامبر و امامان معصوم فرموده اند برنامه های عبادی خودشان انجام می ‌دهند

انسان می تواند از خدا یک درخواست برتری داشته باشد

خدایا زشتی گناه را و زیبایی کار نیک را به من نشان بده

این نشان دادن انسان تا در دنیا هست خدا به او نشون می دهد که چقدر قیمت دارد این که فرموده است:

غیبت مثل خوردن گوشت برادر مومن مرده است

این مشغول شدن احکام دین و مناسک یک چیزی است که قبل از اینکه ما به آن توجه پیدا کنیم

حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل (ع) وقتی که خانه خدا را بنا کردند این درخواست را از خدا داشتند:

و ارنا مناسکنا و تب علینا

خدایا مناسک و اعمال عبادی ما که ما در اطراف خانه تو انجام می ‌دهیم این را به من نشان بده

آدم وقتی مکه می رود بفهمد که چرات باید دور این خانه ۷ مرتبه چرخیدچرا باید سعی صفا و مروه رفت و…

ببینید اصولا این حقیقت است

این هم لطف خداست که اگر کسی خطایی از او سر زد در عالم خواب او را متنبه و متذکر کردند این را هم لطف خدا بداند

بخش دوم:

امام جمعه شهرستان اشکذر به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کردند:

جمعی از کارگزاران نظام اسلامی دیدار داشتند با مقام معظم رهبری آن بزرگوار در عرصه ‌های مختلف توصیه هایی را داشتند توصیه هایی را در مسائل اقتصادی کشور داشتند و تحلیلی در وضعیت مقابله جبهه مقاومت با دشمنان داشتند و اشاره ‌ای هم به مساله حجاب داشتند

حجاب یک تکلیف شرعی است و بی ‌حجابی حرام است

امروز این حجاب سیاسی هم شده است

ایشان که فرمودند حجاب یک تکلیف دینی است

در سه جای قرآن تصریح کامل به حفظ حجاب کامل شده است همان حجابی که فقها و مراجع ما در رساله های عملیه به آن فتوا داده اند

اول:

از اهل ایمان خواسته شده است که زنان مومنه زینت ‌های خود را بپوشانند

دوم:

بدن خود را سر و گردن خود را با خُمُر بپوشانید

خمر یعنی روسری های بسیار بلند (شال)

سوم: آنجاییکه دستور به جلابیب داده است یعنی لباس‌های بلند یا تا چادرمانندی که کل بدن یا حداقل قسمت بالای سر و گردن و سینه را به هر حال پوشش کامل می ‌دهد

اما نکته دیگری که آقا به آن اشاره کردند:

امروز مساله حجاب سیاسی شده است یعنی چه ؟

اول:

دشمن درصدد این است که مردم ما را دو قطبی کند

یعنی یه عده ‌ای بیشتر مخالف حجاب چه مسلمان ضعیف الایمان یا کافر و عده ‌ای طرفدار حجاب

یک حالت نفاق و دوگانگی در میان مردم پیدا شود

دوم:

دشمن می ‌خواهد از این طریق بین ملت و حاکمیت جدایی راه بیندازد

سوم:

امروز حجاب جزو آن جنگ ترکیبی و جنگ احزابی است که علیه اسلام و مسلملنان به راه افتاده است

بی حجابی یکی از ابزار آنهاست

در این جنگ به هر حال واقع شده است امروز عده ای بر طبل بی ‌حجابی می ‌کوبند و آن جنگی که سال هاست علیه ایران اسلامی و این کشور به راه انداخته این را هم وارد کنند که همه باید مواظب باشند

قبل از این زنان مسلمان هستند که قبل از هر چیزی باید به وظیفه دینی خودشون توجه کنندمبادا دنبال هواهای نفسانی و امیال و غرائز باشند

وظیفه دینی آن چیزی است که در رساله های عملی آمده است

یادآوری مهم:

جمعه آینده راهپیمایی روز جهانی قدس معرفی شده است انشالله هم خودتان و هم برادران و خواهران ایمانی برای شرکت در راهپیمایی که در سراسر کشور تشکیل می شود همت کنید و شرکت کنید و انشالله همه شرکت کنند ما هم شرکت کنیم و از پاداش راهپیمایی و الهی و اخروی آن بهره مند شویم

خدایا به محمد و آل محمد همه ما را در راه راست ثابت قدم بدار توفیق عبادت و بندگی را بیش از پیش به همه عنایت بفرما

شر اشرار و منافقین و کفار را به خودشان برگردان

فرج امام عصر (علیه السلام) را تعجیل فرما

اموات گذشتگان را ببخش و بیامرز

اعوذبالله من الشیطان الرجیم / بسم الله الرحمن الرحیم

قُل هوالله اَحد/الله الصَمد/لم یلد و لم یولد/و لم یکن له کفوا اَحد

صدق الله العلی العظیم

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

با تشکر از آقای فرزان احمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا