کتاب و کتابخوانی

استقبال از کتاب خاطرات اوباما یک روز پس از انتشار

کتاب خاطرات اوباما با عنوان «سرزمین موعود» یک روز پس از انتشار 890 هزار نسخه فروخت.

بخش نخست کتاب خاطرات باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا با عنوان «سرزمین موعود» روز سه‌شنبه(۱۷ نوامبر) در ۷۰۱ صفحه منتشر شد و فروش بالای ۸۹۰ هزار نسخه را پس از گذشت تنها چند ساعت از انتشار به ثبت رساند.

طبق خبرها به نظر می رسد کتاب اوباما با سرعتی باورنکردنی در حال تبدیل شدن به پرفروش‌ترین کتاب سال است؛ عنوانی که پیش از این میشل اوباما، همسر او با انتشار کتاب «شدن» و کسب رتبه نخست پرفروش‌ها در سال ۲۰۱۸ به دست آورده بود  و حالا کتاب خاطرات جدید چهل‌و‌چهارمین رئیس‌جمهور امریکا در حال شکستن رکوردهای بالاترین فروش ناشر آن است.

انتشارات پنگوئن رندوم هاوس روز چهارشنبه اعلام کرد که پیش از این صدها نفر کتاب را پیش‌خرید کرده بودند که به علاوه فروش روز اول در مجموع ۸۸۷ هزار نسخه در فرمت‌های مختلف از این کتاب در امریکا و کانادا به فروش رسیده است.

ناشر کتاب همچنین عنوان کرد که این نتیجه بیشترین میزان فروش روز اول کتابی است که تاکنون منتشر شده است.

گفتنی است که پیش از این انتشارات پنگوئن و بقیه ناشران این لحظه را پیش‌‌بینی کرده و جلد نخست خاطرات اوباما به بحث روز جهان کتاب تبدیل شده بود.

جیمز دانت، مدیر شرکت بارنز اند نوبل نیز به روزنامه پابلیشر ویکلی نوشت «کتاب اوباما نتایج منحصر به فردی را در پی خواهد داشت و به فروشی خواهد رسید که تاکنون هیچی کتابی پس از انتشار  هری پاتر و یادگاران مرگ در سال ۲۰۰۷ به آن دست نیافته است. این خبر برای کتاب‌فروشی‌ها بسیار امیدوارکننده است.»

بر اساس این خبر یک کتابفروشی در واشینگتن ‌دی.‌سی برای فروش این کتاب حتی در نیمه‌شب روز سه‌شنبه درهای خود را به روی مشتریان گشوده است.

کتاب «سرزمین موعود» خاطرات رئیس‌جمهور سابق امریکا را پیش از ورود به عرصه سیاست و نیز حضور او به عنوان سناتور ایالتی و در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و موضوعات دیگر در برمی‌گیرد.

اوباما چند روز پیش از انتشار کتابش پیشنهاد داده بود که «سرزمین موعود» کتابی است که لازم است با صدای بلند برای ترامپ خوانده شود. به گفته او «کتاب درباره دموکراسی، هنجارهای دولتی و قوانین حقوقی است که ترامپ از آن بهره بسیاری خواهد برد.»

منبع: ایبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا