سلامت

توصیه هایی برای کاهش استرس ناشی از ویروس کرونا

اطلاعات مورد نیاز خود را صرفاً از منابع معتبر علمی از قبیل کانال یا سایتهای مرتبط با وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی بدست آورید.

از چک کردن مداوم اخبار و اطلاعات مربوط به این بیماری یا هر بیماری دیگری که ممکن است ذهن تان را درگیر کند تا حد امکان پرهیز کنید. زیرا این کار میزان نگرانی و استرس شان را افزایش  می دهد.

از انتشار اخبار منفی که باعث افزایش استرس و نگرانی خودشان و دیگران می شود خودداری کنید.

برای پیشگیری از فرسودگی و خستگی روانی، به تغذیه، استراحت به موقع، خواب کافی و انجام فعالیت هایی که در شما ایجاد لذت و آرامش می کند توجه جدی داشته باشید.

سبک زندگی سالم خود را داشته باشید. مانند انجام کارهای روزانه در منزل و بیرون از منزل، فعالیت های سرگرم کننده مثل دیدن فیلم ها، دعا و نیایش، ورزش، موسیقی، گفتگو با دوستان و بستگانی که به شما آرامش می دهند.

در مورد ترس ها و نگرانی هایی که دارید حرف بزنید.

وقت بیشتری برای با هم بودن اعضای خانواده به ویژه کودکان صرف کنید.

به هیچ وجه برای کاهش استرس، اضطراب، دلشوره و بیقراری خود از الکل، مواد مخدر یا داروهای آرام بخش بدون دستور پزشک استفاده نکنید.

تجربه ترس و نگرانی با توجه به اتفاقی که افتاده و اخبار و اطلاعاتی که می شنوید ، غیر طبیعی نیست.

با کودکان متناسب با سن شان در مورد علایم و نشانه های این بیماری صحبت کنید و از دادن اطلاعاتی که منجر به افزایش نگرانی آن ها می شود، مانند تعداد مبتلایان  و مرگ ناشی از این بیماری و کمبود های بهداشتی درمانی خودداری کنید.

با دیدن افرادی که دچار ترس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا هستند، آنها را مسخره یا تحقیر نکنید. چون این رفتار باعث شدت گرفتن و افزایش استرس و اضطراب افراد می شود.

در صورتی که علائم بی قراری، اضطراب، دلشوره، ترس و … در آنها ادامه داشت یا قادر به تحمل آن نبودید به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنید و از پزشکان و کارشناس سلامت روان آن مرکز کمک بگیرید.

باتشکر از مرکز بهداشت شهرستان اشکذر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا