اخبار حسینیه دوشهیدبیت الشهدا

جلسه نقد و بررسی کتاب گوهر

 جلسه نقد و بررسی کتاب گوهرهم‌زمان با فرا رسیدن  هفته کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی ازعلاقمندان در  کتابخانه مرحوم ذاکری برگزار گردید .

ولی الله حفیظی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشکذرضمن اعلام این خبر افزود: کتاب گوهر خاطرات خودنوشت مهدی جعفری نسب اشکذری در سه فصل با عناوین تا آغاز انقلاب اسلامی ، تا آغاز دفاع مقدس و همچنین دفاع مقدس است . نویسنده در مقدمه کتاب خود بیان می کند که فاصله تولد تا مرگ ، مسیری ست که با زندگی می پیماییم ، زندگی انسان خواه ناخواه با حوادث و وقایعی پیوند خورده که همان خاطرات اوست . هر کس خاطراتش را نوشته ، تومار زندگی خود را باز کرده و جلوی چشم دیگران گذاشته است. جعفری نسب ادامه می دهد که آنچه پیش روی خوانندگان است خاطراتش از گفته ها و شنیده ها و دیده های یک عمر است و وی این ها را بدون این که هنری در نویسندگی داشته باشد و بدون نظم و نسق خاصی نوشته است ، بی آنکه به فکر خوش نامی و بدنامی خودش و بد و خوب نوشتن باشد بی ریا بر روی صفحات پیش روی خوانندگان ریخته است .

در بخشی از کتاب «گوهر» می‌خوانیم: بعدها یکی از دوستانم که در این عملیات مجروح شده بود ، برایم گفت که در عملیات چه اتفاقی افتاده بود . با  شنیدن حرفهایش ، دلم یک جوری شد و تا چند روز همه اش این صحنه در فکرم بود و خیال می کردم من آنجا هستم . گفت : ما رفته بودیم جلو و خیلی تشنه بودیم . قمقمه ها آب نداشت . یک تانکر بود که در دید دشمن بود . مثل آبکش شده بود و از سوراخ هایش آب بیرون می ریخت . پای تانکر حدود پانزده نفر شهید شده بودند . از فرط تشنگی می رفتند آب بخورند ؛ چون در دید دشمن بودند ، ترکش می خوردند و همان پای تانکر می افتادند و شهید می شدند . بقیه از فشار تشنگی اصلا ً فکرشان کار نمی کرد . انگار فقط تانکر آب را می دیدند و جنازه های افتاده کنار تانکر و جوی آب و خونی را که از زیر تانکر به پایین شیار راه افتاده بود ، نمی دیدند . فقط می خواستند به تانکر آب برسند . آنان به سرعت خودشان را می‌رساندند آنجا ؛ دهانشان که نزدیک آب می رسید ، تیر می خورد به سرشان یا گردنشان ، و می افتادند کنار تانکر …

درپایان این مراسم از جعفری نسب با اهداء لوح و هدیه تقدیر و تشکر شد.

منبع: پایگاه خبری اشکذر نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا