حکایات اشکذر

دو خواهر، دو همسایه مسجد، دو خادم مسجد

هفتمین اجلاس استانی نماز اسفند ماه ۱۴۰۰در شهرستان اشکذر با شعار خانواده نماز خوان برگزار می گردد،به این بهانه یادی کنیم از دو خواهر همسایه مسجد که الحق و الانصاف حق همسایگی را به جا آوردند.

هفتمین اجلاس استانی نماز اسفند ماه ۱۴۰۰در شهرستان اشکذر با شعار «خانواده نماز خوان» برگزار می گردد،به این بهانه یادی کنیم از دو خواهر همسایه مسجد که  الحق و الانصاف حق همسایگی را به جا آوردند.

بی بی گل و بی بی ماشالله دو خواهر مومنه بودند که همسایه مسجد ولیعصر(عج)  پشت باغ کاج اشکذر بودند، هردو خادم مسجد بودند، این دو خواهر بدون دریافت حق الزحمه ای و بدون هیچ چشم داشتی  وقت اذان درب مسجد  را بر روی نمازگزاران باز می کردند، مسجد را جارو می کردند و آن را تمیز می کردند.

خانواده بی بی گل  همگی مسجدی بوده و هستند، پدر ،مادر، خواهر و فرزندانش همگی  اهل مسجد ، همسرش حاج غلامرضا خاکساری موذن مسجد ،تنها بردارش حاج شیخ میرزا عباس پیشنماز مسجد و پسرش محمد خاکساری در حال حاضر موذن مسجد است، بی بی گل می گقت از روزی که ازدواج کردم و همسایه مسجد شده ام به یاد نمی آورم بدون عذری  نمازم را در خانه خوانده باشم و در مسجد نخوانده باشم.

شخصی از اهالی محل تعریف می کرد پس از آبیاری باغ خود به خانه برمی گشتم ساعت از دو نیمه شب گذشته بود نزدیک مسجد که رسیدم دیدم در دل تاریکی  زنی مشغول جارو کردن اطراف مسجد است با خودم گفتم شاید فرشته ای است که این وقت شب دارد مسجد محل مان را جارو می کند!

به خانه آمدم جریان را با پدرم در میان گذاشتم به اتفاق پدر بطرف مسجد حرکت کردیم زن همچنان درحال جارو کردن بود به او نزدیکتر شدیم، من چراغ دستی نفتی ام را به سمتش گرفتم پدرم او را شناخت با تعجب به او گفت بی بی ماشاالله(۱) این وقت شب داری مسجد را جارو می کنی ؟!
او جواب داد آخر شب بعد از شستن رختهایم در جوی آب  به خانه بر می گشتم دیدم اطراف مسجد کثیف است بعد از پهن کردن رختهایم هر کاری کردم خوابم نبرد با خودم گفتم درب  خانه خدا نباید کثیف باشد بنابراین تصمیم گرفتم بیایم واطراف مسجد را تمیز کنم.

روحشان شاد!

 

(۱)- بی بی ماشاالله؛ مادر شهید احمد علی جعقری پور

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا