صفحه اصلیکتاب و کتابخوانی

زیباترین کتابخانه دنیا در پراگ

زیباترین کتابخانه دنیا در کجا واقع است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که زیباترین کتابخانه دنیا در پراگ، جمهوری چک قرار دارد. کتاب‌خانه کلمنتینوم که مثال زیبایی از معماری باروک است، برای نخستین بار در ۱۷۲۲ به عنوان بخشی از دانشگاه انجمن عیسی افتتاح شد. این کتاب‌خانه بیش از ۲۰۰۰۰ کتاب را در خود جای داده‌است.خواننده‌های ما به این کتابخانه به عنوان یکی از رویایی‌ترین و باشکوه‌ترین کتابخانه‌های دنیا رای داده‌اند! با تصاویری از این زیباترین کتابخانه دنیا همراه ما باشید.

کتاب‌خانه

نقاشی‌های آب‌رنگی سقف اثر ژان هایبل است. در ۱۷۸۱، مدیر آن، کارل رافائل آنگر، بیبلیوتیکا ناسیونالیس(کتاب‌خانه‌ی ملی) را تاسیس کرد که مجموعه‌ای از ادبیات زبان چک بود. بعضی از کتاب‌های تاریخی کم‌یاب این مجموعه برای اسکن به گوگل فرستاده شده‌اند و به‌زودی در کتاب‌خانه‌ی گوگل موجود خواهندبود.

از آن‌جا که این کتاب‌خانه یک گنج کم‌یاب و نه چندان مشهور است، چند واقعیت درمورد آن وجود دارد که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند: کلمنتینوم سومین بزرگ‌ترین دانشگاه انجمن عیسی در دنیا بوده‌است؛ ثبت گزارش آب‌وهوا در آن‌جا از ۱۷۷۵ آغاز شد و تاکنون ادامه دارد؛ و یک نویسنده‌ی اسپانیایی مشهور به نام خورخه لوئیس بورخس در رمان‌اش از آن نام برده‌است.

the-klementinum-national-library-czech-republic-2.jpg

the-klementinum-national-library-czech-republic-3.jpg

the-klementinum-national-library-czech-republic-6.jpg

the-klementinum-national-library-czech-republic-7.jpg

the-klementinum-national-library-czech-republic-8.jpg

 

منبع: بوردپاندا – boredpanda

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا