رسم زندگی

فواید فوق‌العاده پرورش گیاهان

تزئین باغچه حیاط یا حتی نگهداری از چند گلدان گل می‌تواند روحیه شما را بهبود ببخشد، اما فارغ از ارتقای سطح روحیه، نگهداری از گیاهان فواید بیشمار دیگری نیز دارد.

باغبانی فواید زیادی برای سلامتی دارد. از کاهش فشار خون تا کاهش سطح اضطراب و افزایش سطح ویتامین D، متعجب خواهید شد، اگر بدانید  که ۲۰ دقیقه کار با خاک و گل و گیاه می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

باغبانی کالری می‌سوزاند

درواقع شما می‌توانید با پرورش گیاهان و باغبانی وزن خود را نیز متعادل‌تر کنید. عوض کردن خاک گلدانها، رسیدگی به باغچه و مواردی مشابه، روی کاهش وزن تاثیر گذارند.

کاهش اضطراب و افسردگی

جالب است بدانید که باغبانی کمک کند علائم استرس، اضطراب و افسردگی کاهش پیدا کند.   استفاده از باغبانی برای بهبود سلامت روانی و جسمانی از قرن نوزدهم مورد مطالعه قرار گرفته و به عنوان یک روش درمانی مفید و موثر پذیرفته شده است.

خاک یک تقویت‌کننده روحیه طبیعی است

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۷ در مجله علوم اعصاب منتشر شد نشان داد که M. vaccae، باکتری موجود در خاک، هنگام استنشاق، سلول‌های عصبی آزاد کننده سروتونین را در مغز فعال می‌کند. (فقط پیاده روی در طبیعت یا بیرون رفتن در باغ نیز، این پاسخ را تحریک می‌کند.)

باغبانی در طبیعت میزان ویتامین D را افزایش می‌دهد

آیا می‌دانید بیش از ۴۰ درصد بزرگسالان کمبود ویتامین D دارند؟ باغبانی حدود نیم ساعت در روز، سه بار در هفته، به شما کمک می‌کند تا به اندازه کافی آفتاب بگیرید تا ویتامین D بدن خود را در سطح سالم نگه دارید؛ و فواید آن را  ده برابر کنید. با دریافت ویتامین D کافی، خطر پوکی استخوان، سرطان، افسردگی و ضعف عضلانی را کاهش می‌دهید. استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

منجر به افزایش هشیاری می‌شود

باغبانی می‌تواند به شما در حفظ هشیاری و حضور ذهن  کمک کند. در باغبانی، با کارهای ساده و تکراری، آرامش و سکوت و محیط زیبا، چیزی کاملا شبیه مراقبه وجود دارد.

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا