دانشنامه اشکذرشهدا

محمدعلی حسن‌پور اشکذری، شهید ترور

۲خرداد۱۳۱۷ در شهرستان اشکذرمتولد شد. پدرش غلامرضا و مادرش صغری نام داشت او در خانواده‌ای مذهبی و زحمت‌کش رشد یافت. ۲۳فروردین۱۳۴۰ ازدواج کرد و حاصل آن پنج فرزند است. محمدعلی به دلیل همراهی با پدرش در کشاورزی، درسش را رها کرد؛ اما بعد از تاسیس نهضت سوادآموزی، تا مقطع ابتدایی درس خواند.

وی در فعالیت‌های انقلابی همیشه همراه با شهید آیت‌الله صدوقی بود و به دلیل همین ارتباط نزدیک توسط منافقین شناسایی شد. ظهر روز ۱۳مهر۱۳۶۰ در حالیکه محمدعلی حسن‌پور اشکذری در مغازه بود، با اثابت چند گلوله توسط عوامل گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید ودر گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد.

 

معرفی کتاب؛

کتاب «کمی بلندتر صدایم کن» روایت زندگی و خاطرات شهید «محمد علی حسن پور اشکذری» است و به قلم «ناهید سلمانی» به رشته تحریر در آمده است .

 در بخشی از این  کتاب آمده است : «سرانجام هواپیما در باند فرودگاه به زمین نشست و آقا، روی پلکان ظاهر شد. با آرامش و طمانینه از پله‌ها پایین می‌آمد، اشک در چشمان علی حلقه زد. این همه سال دوری، غربت و فراق … این همه سال سختی و عذاب … و حالا طعم شیرین پیروزی حق !

همین که پای آقا به زمین رسید، علی فارق از جمعیتی که در اتاق بود، مهر کوچکی از جیبش در آورد و سجده‌ی شکر به جا آورد. بزرگترین آروزی زندگی‌اش تحقق یافته بود . »

این اثر با ۱۵۹ صفحه در شمارگان  ۳۰۰۰ نسخه، توسط نشر «فاتحان» و با همکاری اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به چاپ رسیده و چاپ یکم آن مربوط به سال ۱۳۹۵ است.

 

قسمتی از وصیتنامه شهید:

«صبر» را همواره پیشه خود سازید

از این «انقلاب اسلامی» که ثمره خون چندین هزار شهید است مواظبت کنید و تا لحظه پیروزی از پای ننشینید.

«خدایا » مرا در راهی هدایت کن که صلاح من در آن باشد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا