صفحه اصلی

مشروح خطبه های بیست و هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ اشکذر

نماز جمعه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۱ اشکذر به امامت حجه الاسلام و المسلمین طالبیان برگزار گردید

موضوع خطبه اول:
نوجوانان و جوانان از رفتار و کردار و منش دولتمردان و مراجع عظام و کارکنان دولت یاد می گیرند و طبق آنها پیش می روند پس چه خوبست که آنها با رفتار درست و عمل درست تاثیرات خوبی در نوجوان و جوانان بگذارند
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین بار الخلائق اجمعین باعث الانبیا و المرسلین سیما خاتم المرسلین اباالقاسم المصطفی محمد و علی آله طیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه ‌الله حجت بن الحسن ارواحنا فدا و عجل‌ الله تعالی فرجه و لعن علی اعدائهم اجمعین عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله
قبل از هر گونه سخنی خودم و همه ‌ی شما بندگان نمازگزار را به تقوا و پرهیزگاری توصیه می‌کنم و از خدا خواهیم که توفیق ترک گناه و اطاعت از فرامین حضرت حق را از بهترین نعمت‌های الهی به همه ‌ی ما عنایت بفرمایید
یکی از آموزش ‌هایی که در دوران نوجوانی فرزندان از سوی پدر و مادر به معلمان و مربیان باید به آنها داده شود آموزش سازگاری با محیط زندگی است و حقایقی به آنها بیاموزیم که وقتی وارد سن جوانی و همینطور بقیه عمر شدند بتوانند در محیطی که افراد مختلف زندگی میکنندآنها هم زندگی همراه با آسایش و آرامش و همراه با سعادت داشته باشند
یکی از مباحثی که اینجا مطرح است و مورد توجه قرار می گیرد این است که منشا و سرچشم شکل ‌گیری شخصیت انسان چیست ؟
از بعضی از روایاتی که از ائمه معصومین علیهم السلام رسیده است و همین‌طور تحقیقاتی که دانشمندان رشته روان شناسی انجام داده ‌اند به خوبی این حقیقت قابل اثبات است که صفات انسان به دو قسم تقسیم میشود
یعنی خصوصیت ‌های رفتاری و اخلاقی انسان به دو مورد تقسیم بندی میشود بخشی از آنها موروثی ا‌ست همانطور که انسان بعضی از خصوصیت ‌های جسمی مانند شکل ظاهری صورت و خصوصیت ‌های اندامی وخصوصیت ‌های گفتاری از والدین ارث می برد بعضی از خصوصیت ‌های اخلاقی و رفتاری هم از پدر و مادر به ارث می برد
یعنی اگر در محیط خانواده پدر و مادر دارای اخلاق پسندیده و نیکویی باشند این فرزند به همان صفت خوب متصل خواهد شد اگر خدایی نکرده دارای اخلاق ناپسند رفتار نامناسب باشد فرزند هم همان ها را به ارث می برد
بنابراین بعضی از صفات و خصوصیات هست که این ‌ها به صورت موروثی است یعنی هر فرزندی از والدین خود یا بعضی از اقوام نزدیک خود ارث می ‌برد
آن صفاتی که موروثی ا‌ست چه گفتاری و رفتاری ظاهری انسان که موروثی ا‌ست این‌ها قابل تغییر نیست
قابل تغییر نیست یعنی مثلا فرض بفرمایید اگر کسی شکل صورتش به شکل پدر یا مادر هست این را نمی توان تغییرش داد یا در هنگام سخن گفتن سخن گفتنش با بم بودن یا تیز بودن همراه هست اینها را نمی توان تغییر داد
همین‌طور بعضی از خصوصیات خوبی که از پدر و مادر از صفات ارث می برد آنها را هم نباید تغییر داد اما بعضی از خصوصیت ‌های رفتاری زشتی که از پدر یا مادر به فرزند منتقل می‌شود این‌ها قابل تغییر می باشد و باید یک جوانی که در محیط خانواده خود زندگی کرده است که گرفتار بعضی ازصفات زشت بوده اند خود را تغییر دهد ولی تغییر دادن آن هم به سختی و دارای مشکل است
درباره تقسیم این صفات روایتی از امام صادق علیه السلام رسیده ‌است که حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمودند :
اول: خُلق یک منیحه و یک عطیه ‌ی الهی است بعضی از این خلقیات فطری هستند و بعضی از آنها اکتسابی هستند راوی سوال کرد که کدام یک از این ها برترند صفت فطری یا صفاتی که انسان خودش کسب می‌کند ؟
حضرت فرمودند: آن صفاتی که کسبی نیست و از طریق ارث به انسان رسیده است این ها با وجود انسان سرشته شده است و نمی توان تغییر دهد حالا بعضی ‌ها روشن ‌تر هست مثل شکل ظاهری و اندام انسان و بعضی ‌ها هم مخفی ‌تر هست مثل خصوصیت ‌های اخلاقی و صفات روحی هم نفسی هم تغییر دادن آنها مشکل است
اما آن کسی که به اصطلاح صفات اکتسابی دارد با توجه به زحمتی که می کشد و تلاشی که انجام میدهد که اگر اخلاق بدی دارد به اخلاق خوب تبدیل نماید این روش بهتر و بیشتر قابل تحسین است
به هر حال جوان قبل از آن هم نوجوان تحت تاثیر محیط خانواده و تحت ‌تاثیر صفت ‌های خوب یا بد است که از پدر و مادر به او رسیده است و اینجاست که اگر فرزندی به سن نوجوانی رسید و خودش یا پدر مادر یا هنگامی که به مدرسه می‌رود و مربیان معلمان او احساس کردند که یک صفت ناپسندی به صورت ارثی به او رسیده است باید از راه ‌های تربیتی و توصیه ‌های لازم آن صفات زشت را از او دور کنند
در جامعه افرادی هستند متاسفانه به علت فهم و عقل کم و کاست شان گاهی کسی که دارای خصوصیات جسمی یا روحی ناپسندی دارد را مذمت می‌کنند مثلا از یک خانواده ‌ای فرزندی به دنیا آمده است که ناشنواست یا قدرت نطق و سخن گفتن ندارد یا پاک معیوب یا دستش معیوب شده است و بالاخره مشکل جسمی دارد بعضی ‌ها در جامعه که از هم سن و سالان خود این نوجوان هستند که از دیگران گاهی زودتر شروع به مذمت کردن و سرزنش کردن او به این صفات و خصوصیات اندامی یا جسمی که در او هست می کنند و او را مورد نکوهش و تحقیر قرار می دهند اینجاست که همه باید بدانند چنین کسی که با چنین خصوصیاتی در جامعه زندگی می کند به هیچ وجه نباید مورد اذیت و آزار نکوهش و تحقیر و سرزنش قرار بگیرد
باید از او (فرزند خانواده ای که مریضی دارد) دلجویی کرد او را به این سمت کشاند که این نارسایی و نقصانی که در جسم تو در گفتار تو و در شنوایی تو و در جسم تو قرار دارد این‌ها نباید تو را آزار دهد
تاکید بیشتر جملات بالا با ذکر یک حدیث از امام جعفر صادق (ع):
شخصی به نام یونس بن عمار از اصحاب امام صادق علیه السلام روز محضر حضرت صادق علیه السلام آمد و اظهار ناراحتی کرد و فرمود: من بعد از اینکه از سِن من گذشته گرفتار بیماری برص شدم ( بیماری پی سی یعنی سفید شدن صورت یا دست یا قسمتی از اندام بدن که در پوست بدن تغییر ایجاد میکند) و من مورد نکوهش دوستان و رفیق هایم قرار گرفتم آنها گفتند : اگر آدم خوبی بودی به این بیماری گرفتار نمی ‌شدی و چهره و دستت زشت نمی شد و در پیری گرفتار برص نمی شدی
حضرت با نقل داستانی او را دلجویی نمودند و گفتند: ناراحت نباش و گفتند همان مومن آل فرعون در سوره مبارکه یاسین از او سخن به میان آمده است و خدای متعال از او تعریف و تمجید کرده است این فرد انگشتان دستش به هم بسته بود که با این حال که انگشتانش به هم بسته شده بود ویک زشتی در او به وجود آمده بود ولی هیچ وقت این انسان (مومن آل فرعون ) احساس ناراحتی نکرد تا وقتی که قومش را به خداپرستی دعوت می ‌کرد و آن‌ها را از عذاب الهی می‌ترساند همین دست معیوب را بلند می ‌کرد و با همین دست چاره سازی می کرد یعنی باید ببفهمیم نباید خود این فردی که گرفتار یک بیماری در اندام شده احساس ضعف و احساس تحقیر در خودش بوجود بیاورد و همینطور که افراد دیگر هم موظف هستند که در قبال او احترام آن شخص را نگاه دارند پس یکی از منشأ و سرچشمه ‌های شخصیتی است که در دوران جوانی و دوران نوجوانی شکل می ‌گیرد و همه باید مواظب آن باشند

دوم: عامل دیگر در ساختن شخصیت جوان مربوط به ان محیطی است که در آن زندگی می کند از محیط خانواده کودکستان دبستان دبیرستان دانشگاه و… این محیطی که این فرزند در ان بزرگ می‌شود این محیط روی فرزند خیلی اثرگذار است در اینجا پدر و مادرانی که می خواهند فرزندان شایسته و لایق داشته باشند و تربیت نمایند که خیری برای خودش و برای پدر مادر و برای مردم در دنیا و آخرت خودش به همراه داشته باشد
این پدر و مادرها باید :
باید آدم خوبی باشند اهل خوبی کردن باشند و اهل فلاح باشند اهل خوبی ‌ها باشند تا فرزندان شان همین خوبی ‌ها را از آنها به ارث ببرند
از امام محمد باقر علیه السلام نقل شده است که فرمودند:
یُحْفَظُ اَلْأَطْفَالُ بِصَلاَحِ آبَائِهِمْ کَمَا حَفِظَ اَللَّهُ اَلْغُلاَمَیْنِ بِصَلاَحِ أَبَوَیْهِمَا
اطفال و کودکان نگهدارى میشوند از اثر شایستگى پدرانشان همچنان که خداوند آن دو یتیم را از جهت صالح بودن پدرشان حفظ‍‌ فرمود
اگر پدر و مادرها صالح بودند فرزندانشون هم حفظ میشوند یعنی اونها صالح می ‌مانند و به هر حال انسان ‌هایی میشوند قابل تقدیر و سپاسگزاری

کسانی که در یک جامعه ‌ی اسلامی حکمرانی می کنند مثلا در کشور ما که نظام اسلامی برقرار است در راس هم فقیه جامع ‌الشرایط قرار دارد تا بقیه ‌ی مسئولین در سراسر کشور که نگاه مردم و مخصوصا جوان ‌ها به آنها است
این افراد بالا دست جامعه باید بدانند که برای اینکه فرزندان شایسته ‌ای در این سرزمین رشد نماید باید انها خوب باشند چون بخشی از نگاه ‌های مردم مخصوصا جووان ها به رفتار حاکمان و مدیران و مسئولان یک کشور است
حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمودند:
اَلنَّاسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ
-شباهت مردم در امورشان به حاکمان بیش از شباهت ایشان به پدرانشان مى‌باشد
یعنی بخش عمده ‌ای از خصوصیت ‌های رفتاری و اخلاقی ما از رفتار و مسئولان در یک کشور شکل میگیرد و فرق نمی کند که یک کشور اسلامی یا غیر اسلامی باشد بعضی از جوان‌ها نگاه شان به بزرگترهای مملکت است
اگر رفتار درست و صحیحی داشته باشند این‌ها هم به تبع از آنها تاثیر می پذیرند و خوب می شوند اگر خدایی نکرده حرف ناشایست بزنند و ناشایسته عمل نمایند و بیهوده سخن بگویند این جوان ‌ها و نوجوان ‌ها در حقیقت همان مسیر انحرافی را در پیش می گیرند که در حقیقت این مسیر همان مسیر شیطان است و این یک حقیقت روشن و واضح می باشد

انشالله خدا به همه ‌ی ما توفیق بده بتوانیم در هر کجایی که هستیم و دارای هر مسولیتی که هستیم وظیفمان را نسبت به نوجوانان و جوانان به گونه ای انجام بدیم که فرزندان ما باقیات الصالحاتی داشته باشند پروردگار را به حق محمد و آل محمد همه ‌ی ما را به راه راست هدایت فرما همه ‌ی ما را در راه راست ثابت قدم بار خدایا توفیق عبادت و بندگی و ترک گناه را به همه ‌ی اهل ایمان و به همه ی مومنین مرحمت بفرما دعاهایی که امام عصر علیه السلام در حق خوبان و صالحان دارند شامل همه ‌ی ما هم قرار بده امر عاقبت مون را ختم به خیر بفرما روح بلند امام و شهدای والا مقام را شاد فرما اموات و گذشتگان از اهل ایمان درجات و مقام هایشان عالی است آنها را بر درجاتشان بیفزا پروردگار رهبر معظم انقلاب علمای معظم و مراجع دین و خدمتگزاران به اسلام و مسلمین و همه ‌ی کسانی که در راه مجد و عظمت اسلام و مسلمین تلاش می کنند بر توفیقات شان بیفزا شر اشرار و کفار و منافقین و فتنه گران و آشوبگران و دشمنان این سرزمین و دشمنان اسلام و اهل ایمان را به خودشان برگردان

اعوذبالله من الشیطان الرجیم / بسم الله الرحمن الرحیم
والعصر/ان الانسان لفی خسر/الاالذین آمنو و عملوالصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر
(صدق الله العلی العظیم)

موضوع خطبه دوم:
جهاد تبیین نقشه فتنه گران و جنگ ترمکیبی و دیپلماسی دشمن را نقش بر آب خواهد کرد و اتحاد و پیوستگی و یکپارچگی مردم رمز پیروزی نظام است
بسم الله الرحمن الرحیم
نحمد الله علی آله و نستعینه علی معرفته و نومن به و نتوکل علیه و نصلی و نسلم علی جمیع الانبیاء و المرسلین سیما خاتم الانبیا و اشرف الرسل حبیبنا و نبینا و مولانا اباالقاسم المصطفی محمد (ص) و علی عَلی و فاطمه الحسن و الحسین و عَلی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محد و الحسن بن علی و الخلف القائم المنتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عِبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله
بندگان خدا برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار برای بار دیگر هم همه ‌ی شما و خودم را به تقوا و پرهیزگاری دعوت می‌کنم و از شما می‌خواهم و اول از خودم انتظار دارم انشالله خدا به ما توفیق بده همیشه ترسی در قلب و دل ما نسبت به اعمالی که داشتیم و انجام بدیم داشته باشیم
(مقدمه خطبه دوم)
روایتی را از امام صادق علیه ‌السلام وجود دارد که می فرمایند:
المؤمنُ بَینَ مَخافَتَینِ: ذَنبٌ قَد مَضى لا یَدْری ما صَنعَ اللّه ُ فیهِ ، وعُمرٌ قَد بَقیَ لا یَدْری ما یَکْتَسِبُ فیهِ مِن المَهالِکِ ، فهُو لا یُصْبِحُ إلّا خائفا ولا یُصْلِحُهُ إلّا الخَوفُ
مؤمن میان دو ترس به سر مى برد : گناهى که در گذشته کرده است و نمى داند خدا با آن چه کرده است و آن را بخشیده یا نه و عمرى که باقى مانده است و نمى داند در آن مدت چه گناهان مهلکى مرتکب خواهد شد؛ بنابراین ، مؤمن پیوسته ترسان است و جز ترس نمی تواند اصلاحش کند
مومن همیشه بین دو تا ترس و خوف قرار گرفته است یعنی دو تا ترس همیشه در دل مومن وجود دارد:
اول: گناهانی که تا حالا انجام داده و نمی ‌داند خدا با گناهانی که انجام داده است چه خواهد کرد آیا از آن‌ها خواهد گذشت یا خیر؟آیا او را مورد عفو و اغماض (چشم پوشی) قرار میدهد یا چون توبه نکرده است یا توبه ‌اش پذیرفته نشده مستعد عذاب الهی خواهد بود
دوم: یک خوف و ترسی هم نسبت به باقی مانده عمرش دارد که در این باقیمانده ‌ی عمر آیا گناهی را مرتکب می‌شود که به هلاکت او و نابودی اش منجرشود یا نه ؟ هیچ کس نمی ‌تواند فردای خودش را تضمین کند اگر امروز آدم خوبی هست و تا حالا گناه مرتکب نشده یا کم مرتکب شده است نمی‌تواند بگوید من در بقیه ‌ی عمرم همین طور خواهد بود گاهی شیطان سراغ انسان می آید این انسان ‌ها که عمری را در پاکی و تقوا به پرهیزکاری گذراندند مورد وسوسه شیطان قرار می ‌گیرند و دست به گناهان کوچک و بزرگی می زنند که به هلاکت و نابودی شان منجر و به عذاب اخروی مبتلا خواهند شد
سوم: مومن همیشه روز و شب در این دو تا خوف قرار داده شده است خدا با گناهانی که تا حالا انجام داده چطور رفتار خواهد کرد و اگر به نسبت به گناهانی که ممکن است انجام بدهد و به نابودی و هلاکتش منجر شود چه خواهد شد؟
امام فرمودند: و هیچ چیزی جز این دو تا خوف به دو تا ترس را در دل داشتن او را اصلاح نمی‌کند یعنی اصلاح انسان و فلاح و رستگاری انسان و خوب شدن انسان به این که همیشه نسبت به این دو تا چیز خوف و ترس داشته باشه هیچ وقت فکر نکند همه گناهانش آمرزیده شده است و هیچ وقت نسبت به آینده ‌اش خاطر جمع نباشد و از آینده هم بترسد و نسبت به گذشته ‌اش هم خوف و ترس داشته باشد نسبت به گناه هایی که انجام میدهد و این خوف ریشه و اساس سعادت انسان و فلاح و رستگاری اش خواهد بود
امام جمعه محترم اشکذر در ادامه خطبه دوم به برخی از مناسبت های هفته پیش رو اشاره داشتند :
یک: پنجم آذر سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج که در روز پنجم آبان سال پنجاه و هشت صورت گرفته و از اول ماه آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است
در این شرایط حساس کشور ما به نظر می رسد که دو تا مسئولیت بزرگ بر همه ‌ی کسانی که بسیجی هستند و روحیه بسیجی دارند روی دوش خود دراند:
اول(۱): یادآوری خدماتی است که بسیج و بسیجیان در طول سال ‌های بعد از انقلاب انجام دادند چه توطئه هایی از دشمن که توسط همین مردم فداکار و مومن و بسیجی خنثی شده است چه خدمات بزرگی که در عرصه ‌های مختلف به مردم از ناحیه ‌ی همین بسیجی ها صورت گرفته است و خوبست این ها از طریق رسانه ‌ها و از طریق جلسه ‌هایی که برگزار می‌شود و نشست هایی که با نوجوانان و جوانان برگزار میشود بازگو شود و این افتخاراتی که نصیب ملت ایران شده است بر اثر فداکاری بسیجیان بوده است مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد
دوم(۲): باید هر کسی که ادعای بسیجی بودن دارد و خداوند انشالله این توفیق را به او خواهد داد سعی کند خودش را با معیارهای بسیجی بودن که در فرمایشات امام راحل عظیم الشان و رهبر معظم انقلاب هم آمده تطبیق دهد
امام راحل بسیج را لشکر مخلص خدا دانستند
مقام معظم رهبری در جایی فرمودند: بسیج مجموعه ‌ی اخلاق و فضایل انسانی است یعنی هرکسی که ادعای بسیجی بودن دارد اول: باید اهل اخلاص و خلوص نیت باشد دوم: باید فضایل انسانی و اخلاقی در خودش جمع نماید
مخصوصا در این دوره و زمان که به هر حال کشور ما از جهات مختلفی مورد هجوم دشمن قرار گرفته است

دو: یک جنگی اکنون وجود دارد که از آن گاهی به عنوان جنگ ترکیبی یاد می‌شود و امروز یک وظیفه ‌ی سنگینی بر همه ‌ی کسانی است که از واقعیات خبر دارند اون کسانی که خبر ندارند را از راه جهاد تبیین خبر دار نمایند
مقام معظم رهبری یک اصطلاحی را بوجود آوردند بنام جهاد تبیین یعنی روشنگری کردن بعضی از اقشار جامعه ما گرجه کم هستند ولی تحت ‌تاثیر بیگانگان قرار می‌گیرند و به هر حال تحلیل ‌های نادرست دارند که این وظیفه ‌ی همه ‌ی انسان‌های دوست دار انقلاب و نظام و همه کسانی است که تفکر بسیجی دارند که در حد توان خودشان روشنگری کنند و حقایق را برای مردم بازگو نمایند
البته به حمدالله مردم ما هوشیار هستند شما دیدید دشمنان در این چهل یا پنجاه روز گذشته چقدر تلاش کردند که به یک جوری مردم را از نظام دور نمایند خب تلاش زیادی کردند رسانه ‌های بیگانه و مزدوران استکبار جهانی و مزدوران صهیونیست بین ‌المللی که مردم ما از انقلاب و نظامی که خودشان برایش زحمت کشیدند و بدست آوردند دور کنند
ولی کمتر توفیقی اینجا پیدا کردند دلیل آن هم دو چیز است:
اول: اینکه دشمن تو این مدت خیلی بد عمل کرده است یعنی احمقانه کارها را شکل و سامان داد و پیش برد و نشان داد که واقعیت چیست ماهیت شفاف آنها چیست که شامل خونریزی و جنایت و اینکه به هر وسیله ‌ای انسان بتواند به هدف نهایی اش برسد مناسب است همون توطئه هایی که بعد از پیروزی انقلاب در سال شصت و شصت و یک مجاهدین خلق (منافقین) به راه انداختنددر آن زمان چقدر از جوانان ما از مردان و زنان ما با ترورهای کور منافقین به شهادت رسیدند اینها در خیابان راه می رفتند و اسلحه داشتند و کسی که احتمال می ‌دادند انقلابی باشد ترور می ‌کردند و به خاطر داشتن انگشتری در دست یا داشتن محاسن و ریشی بر صورت یا به هر حال رفت و آمد در راهپیمایی هابه خاطر این عوامل ترور می شدند الان شاید برای ما این حرف ها سنگین باشد ولی واقعیت است
بیش از هفده هزار نفر از شهدایی که ما برای انقلاب دادیم واقعا خیلی است حدودا جمعیت کنونی شهرستان اشکذر و هفده هزار نفر در سطح کل کشور توسط انفجاراتی که توسط منافقین صورت گرفت به شهادت رسیدند این ها همین راه را دوباره پیش گرفتند ولی غافل از اینکه به هر حال ملت ما آن کسانی که سن شان اقتضا می کند آن زمان آنها را شناختند آن هایی که سن شان اقتضا نمی کند می بینند دیگه این ‌ها چجوری انسان می ‌کشند و اصلا برای انسان ارزش قائل نیستند
دوم: جهاد تبیین است گرچه جهاد تببین واقعا همان گونه که توقع مقام معظم رهبری بود از سوی سخنوران و صاحبان تریبون ها و صاحبان رسانه انجام نگرفت ولی همین جهاد تبیین ناقصی که به هر حال انجام گرفت و آن زشتی هایی که در اعمال دشمنان بود این توانست سقف مردم ما را از معاندان و دشمنان جدا نماید و کمتر حرف شنوی آنها از ناحیه مردم ایران نسبت به خودشان دادند که واقعا جای تشکر و قدردانی و سپاس دارد
سه: امروز ما به تعبیر مقام معظم رهبری با جنگ ترکیبی سر و کار داریم و می ‌جنگیم ابعاد جنگ ترکیبی یعنیجنگی که دشمن از راه ‌های مختلف به جنگ آمده است و لذا ما هم در همان ابعاد مختلف باید در مقابل دشمن باستیم و جنگ ترکیبی ابعادی دارد :
اول: همه نیروی اقتصادی دشمن به  فعالیت و کار می افتد تا ما را ضعیف نماید
دوم: در جنگ ترکیبی نیروهای نبرد مجازی و سایبری و رسانه ‌ای نقشه بزرگی ایفا می کنند الان شما ببینید بعضی رسانه ‌های معاند ما رسما آموزش چگونه کشتن را و چگونه ترور کردن را و می ‌بینید دیگه تو این رسانه ‌ها هست
جنگ اطلاعاتی هم داریم دشمنان ما در این عرصه هم وارد جنگ هستند که در این زمینه وزارت اطلاعات ما و نیروهای امنیتی ما بسیار قوی عمل کردند که جای تشکر و قدردانی است
سوم: جنگ ‌های نامنظم چریکی به درگیری ‌های موردی جزو جنگ ترکیبی است چهارم: نیروهای آموزش دیده ‌ای که با آموزش ‌های سخت و مختلف به عنوان جاسوس از خارج وارد می‌شوند یا در داخل کشور مورد آموزش قرار می ‌گیرند پنجم: جنگ ترکیبی جنگ دیپلماسی است همین جنگی که ما الان باآمریکا و کشورهای اروپایی درباره برجام داریم ببینید چگونه این‌ها رفتارشان و با اعمال شانگاهی با هم متفاوت هست و چگونه در این جنگ به سرعت تلاش می کنند
الحمدالله به برکات و رهنمود های رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه و عنایت ‌های خاص خدا و لطف خاصی که امام عصر علیه السلام به مردم ما و به کشور ما به نظام ما داشته استو در زیر سایه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به هر حال ما توافق کردیم و توفیق پیدا کردیم که بسیاری از جنگ ‌های دشمن را خنثی کنیم یا آنها را از رسیدن به اهداف بد آنها باز داریم
آن چه که باز می‌تواند پیروزی ما را تضمین کند اتحاد و انسجام ملت ایران اسلامی در مقابل کفر و نفاق و الحاد  است و باید همیشه دنبال رهبر انقلاب و گوش مان به دستورات و فرمایشات این رهبر حکیم و فرزانه باشد چه دولتمردان چه مردم انشاالله در این زمینه هم همه ما موفق و موید باشیم و به خدا و به لطف و کرم او این نظام اسلامی را تا زمان ظهور امام عصر علیه ‌السلام محفوظ بدارد و این توفیق را پیدا کنیم که جزو سربازان امام عصر در زمان ظهور او باشیم

پروردگارا به حق محمد و آل محمد همه ما را به راه راست هدایت فرما و در راه راست ثابت قدم دار توفیق عبادت و بندگی و ترک گناه را به همه ما مرحمت بفرما در امر دین و دنیا و آخرت ما را به خودمان وامگذار خدایا رهبر معظم انقلاب دیگر خدمتگزاران به مسلمین را تایید فرما به عظمت محمد و آل محمد شر کفار منافقین اشرار فتنه ‌گران را به خودشان برگردان و دشمنان ما را زمین گیر و خارکوب بفرما پرچم پرافتخار اسلام را در سراسر کره خاکی به اهتزاز درآور و امام زمان را از ما راضی بفرما توفیق پاسداری از خون ‌های مطهر همه شهدا مخصوصا این شهدای عزیز و مظلومی که امروز در گوش و کنار کشور ما با عملیات ناجوانمردانه و تروریستی دشمنان و مزدوران آمریکا به شهادت رسیدند به ما عنایت بفرما خدایا ارواح همه انها را شاد گردان و به بازماندگان ‌شان صبر مرحمت فرما به ما هم توفیق قدردانی از این زحمات و فداکاری ‌ها را مرحمت بفرما

اعوذبالله من الشیطان الرجیم / بسم الله الرحمن الرحیم
قل هوالله احد/الله الصمد/لم یلد و لم یولد/و لم یکن له کفوا احد
صدق الله العلی العظیم
والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

با تشکر از آقای فرزان احمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا