صفحه اصلی

مشروح خطبه های نمازجمعه ۲۵فروردین ماه ۱۴۰۲ اشکذر

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان
السلام علیک یا اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
چهارمین خطبه نمازجمعه سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی شهرستان اشکذر
حجه الاسلام و المسلمین طالبیان امام جمعه محترم شهرستان اشکذر

موضوع اصلی خطبه اول:
یکی از وظایفی که بر عهده والدین است و بر عهده مربیان و معلمان هست این است که در هر شرایطی این سه اصل حکمت و مصلحت و عزت باید مورد توجه همه ما همیشه باشد
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین بار الخلائق اجمعین باعث الانبیا و المرسلین سیما خاتم المرسلین اباالقاسم المصطفی محمد و علی آله طیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه ‌الله حجت بن الحسن ارواحنا فدا و عجل‌ الله تعالی فرجه و لعن علی اعدائهم اجمعین من الآن الی یوم القیامه عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله
قبل از هرگونه سخنی خودم و همه شما سروران عزیز برادران و خواهران نمازگزار محترم جمعه را سفارش می ‌کنم به دوری از گناه و تهیه ‌ی بهترین زاد و توشه ‌ی سفر آخرت که همان تقواست انشالله خدای متعال توفیق کسب درجات عالی تقوا را به همه ما عنایت و مرحمت بفرماید
در هفته قبل عرض کردیم که یکی از فطریات انسان این است که خواهان عزت و شرافت است و از ذلت و خواری پذیرفتن استنکاف دارد و سرباز می ‌زند
و این امر فطری در دوران نوجوانی و حتی در دوران کودکی در وجود انسان شکوفا می ‌شود
و وظیفه پدر و مادر و در مرحله بعد آن معلمان و مربیان و در مرحله سوم حاکم و حاکمیت اسلامی است که مردم را متوجه این امر ارزشمند و فطری کنند و به یاد او بیاورند که خدای متعال تو را به گونه ای خلق کرده است که دوست می ‌داری عزیز و شریف باشی و در پیش مردم دارای شخصیت و وقار و مورد احترام قرار گرفته شوی
در این زمینه که عرض کردم روایاتی است که من به بعضی از این روایات اشاره می ‌کنم :
اول:
دسته اول:
روایاتی ا‌ست که از آنها استفاده می شود
که به هیچ وجه ذلت پذیرفتن و تحمل خاری کردن شایسته شان و جایگاه انسان نیست
مثل این روایت از امام علی (ع) که :
ساعَهُ ذُلٍّ لا تَفِی بِعِزِّ الدَّهرِ
یک ساعت ذلّت به عزّت روزگار نمى ارزد
دسته دوم:
روایت دیگری است که امام سجاد علیه السلام
به حسب فرمودند :
مَا أُحِبُّ أَنَّ لِی بِذُلِّ نَفْسِی حُمْرَ اَلنَّعَمِ وَ مَا تَجَرَّعْتُ جُرْعَهً أَحَبَّ إِلَیَّ مِنْ جُرْعَهِ غَیْظٍ لاَ أُکَافِی بِهَا صَاحِبَهَا
من دوست ندارم بجای حالت انکسار و فروتنی که مرا است شتران سرخ موی میداشتم و جرعه ای از گلو فرو نبرده ام که در کار من گواراتر باشد از جرعه خشمی که فرو برده و با صاحبش تلافی نکنم
دسته سوم:
امیرمومنان علی علیه السلام است که فرمودند:
الجُوعُ خَیرٌ مِن الخُضوعِ
گرسنگى کشیدن بهتر از اظهار ذلّت و خضوع است
دسته چهارم:
امام علیه ‌السلام فرمودند:
الصَّبرُ عَلَى الفَقرِ مَعَ العِزِّ أجمَلُ مِنَ الغِنى مَعَ الذُّلِّ
صبر ورزیدنِ شکوهمندانه بر فقر ، زیباتر از توانگرىِ خوار گونه است
دوم:
دسته دوم روایاتی ا‌ست که به ما می‌فرمایند :
شما به عنوان یک مسلمان و مومن حق نداری مومنی را ذلیل و خوار نمایی و او را مورد اهانت قرار بدهی
دسته اول:
مثل این روایت که امام صادق علیه السلام نقل می ‌کنند :
نَزَلجَبْرَئِیلُ عَلَى اَلنَّبِیِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ قَالَ لَهُ یَا مُحَمَّدُ إِنَّ رَبَّکَ یَقُولُ مَنْ أَهَانَ عَبْدِیَ اَلْمُؤْمِنَ فَقَدِ اِسْتَقْبَلَنِی بِالْمُحَارَبَهِ
جبرئیل عَلَیْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بر پیامبر خدا صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَیْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ سَلَّمَ‌ فرود آمد و گفت:اى محمّد! کسى که بندۀ مؤمن مرا اهانت نماید
پس در جنگ و ستیز با من روبرو گشته است
پس این هم یک تکلیف که متوجه همه ما انسان هاست هیچ انسان مسلمانی نباید انسان مسلمان دیگری را بلکه هیچ انسانی را مورد اهانت قرار بدهد خواسته باشد او را نزد چشم مردم خوار و ذلیل کند
دسته دوم:
امام صادق (ع) فرمودند:
لاَ یَنْبَغِی لِلْمُؤْمِنِ أَنْ یُذِلَّ نَفْسَهُ قِیلَ لَهُ وَ کَیْفَ یُذِلُّ نَفْسَهُ قَالَ یَتَعَرَّضُ لِمَا لاَ یُطِیقُ
شایسته نیست مؤمن خویشتن را ذلیل و خوار کند
مگر چگونه انسان خویش را ذلیل و خوار مى ‌گرداند؟
فرمودند دست به کارى بزند که توان و طاقت انجامش را ندارد
دسته سوم:
در حدیث دیگری وقتی حضرت امام صادق (ع) می ‌خواهند اهمیت این مورد را به موقع را به ما بشناساند می ‌فرمایند :
اِنَّ اللّه تَبارَکَ وَ تَعالى فَوَّضَ اِلَى المُؤمِنِ اُمُورَهُ کُلَّها وَ لَم یُفَوِّض اِلَیهِ أَن یَذِلَّ نَفسَهُ
همانا خداوند متعال همه کارهاى مؤمن را به خود مؤمن واگذار نموده، جز این که به او اجازه نداده است خود را ذلیل کند
خدای متعال کارهای مومن را به خودش واگذار کرده یعنی هر انسان مومنی می ‌تواند بین خوب و خوب ‌تر یکی را انتخاب کند
اشکال ندارد خیلی از جاها هست که یک کاری خوب است یک کار خوب تر هست یک صفتی پسندیده است یک صفتی پسندیده ‌تر
اما یک چیز را مومن حق ندارد و مومن حق ندارد خودش را ذلیل و خوار کند
پس در یکی از فطریات که خدا به ما داده است این عزت نفس است
که هر انسانی دوست دارد عزیز و با شرافت باشد و نزد مردم از این جهت مورد احترام و از پذیرفتن ذلت و خواری ، امتناع و استنکاف دارد
این یک امر فطری است
یعنی هرکسی وقتی پیش خودش حساب کند این ویژگی را و این خصوصیت را در جان و نفس خود می ‌یابد و می ‌بیند یا احتیاج به اقامه برهان و دلیل هم بر آن نیست
اما از آن جایی که ممکن است انسان یا جامعه ‌ای از این امر فطری و الهی یک مقداری غفلت کند و گرفتار اشتباه بشود
لذا از مجموع احادیثی که در دسترس است استفاده می ‌شود
که یکی از وظایف اهل ایمان نسبت به برادران و خواهران ایمانی شان این است :
که این عزت نفس را و شرافت انسانی را به یکدیگر تذکر بدهند و یادآوری کنند
و قبل از همه این وظیفه حاکمیت دینی است
یعنی اگر در گوشه ‌ای از دنیا یک حکومت دینی شکل گرفت مثل ایران اسلامی ما
رهبر و دولت و مجموعه حاکمیت باید مردم را توجه بدهند به این اصل مهم عزت انسانی و نفسانی
و قوانینی هم که مدون می کنند و کارهایی که اجرا می ‌کنند باید در همین راستا باشد در راستای حفظ عزت باشد و نباید عزت یک ملتی خدشه ‌دار بشود
مثال:
فرض بفرمایید ما غذای بیشتری بخوریم یا فرض بفرمایید غذای لذیذی بخوریم نباید خود را به سمتی ببریم که مثلا دست نیاز به سوی بیگانه دراز کنیم
این پسندیده نیست
لذا در عرصه سیاست خارجی باید این اصل مورد توجه مسولان باشد
در عرصه سیاست داخلی هم باید این اصل مورد توجه باشد
این اصل بسیار حکیمانه ‌ای که رهبر معظم انقلاب به دولتمردان در یکی از سال ‌های قبل یادآوری کردند که فرمودند:
کار ی انجام می دهید باید بر اساس
حکمت
مصلحت
عزت
یعنی در هیچ تدبیر و قانونی یا در هیچ ارتباط برقرار کردنی با کشور بیگانه ‌ای نباید مصلحت نظام مورد توجه قرار بگیرد
نباید در آن کار حکمت نباشد
نباید به آن کار عزت و شرافت مردم ایران آسیب ببیند
هم در تدوین قوانین مربوط به داخل کشور و هم تدوین سیاست داخلی و هم سیاست خارجی
این اصل مهم قبل‌ از که مورد توجه علمای دین قرار بگیرد مورد توجه پیشوایان معصوم و شخص نبی مکرم اسلام خاتم الانبیا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است که در زمینه عزت و ذلت
می ‌توان روایات متعددی را به عنوان شاهد عرض نمود
ولی در اینجا من اکتفا کنم به نقل یک داستانی که از سیره و روش پیغمبر اکرم استفاده استفاده شده است :
پیغمبر اکرم اجازه نمی ‌دادند
این دقت بفرمایید
پیامبر اکرم اجازه نمی ‌دادند که اگر سوار هستند کسی کنار ایشان پیاده راه برود
اگر پیغمبر سوار بر مرکبی بودند اجازه نمی ‌دادند کسی پشت در کنار ایشون پیاده راه رود
می ‌فرمودند یا تو هم سوار شو و یا در فلان مکانی که وعده گذاشتیم در آنجا زودتر برو
می ‌بینید به این می گویند حفظ شرافت عزت انسانی
یک کسی سوار باشد بقیه پیاده باشند در حقیقت برای آن کسانی که پیاده هستند یک حقارتی به همراه دارد یک تفروت شان و مقامی به ذهن می آید
و پیامبر اکرم این کار را نمی ‌پسندیدند
به این می گویند درس شرافت و انسانیت
یعنی پیغمبر با این عمل خود با این سیره ای که داشتند به ما نشان دادند
هر مسلمانی عزیز است و حتی شخص پیغمبر اکرم هم موظف است عزت انسان ‌های مومن را به خوبی حفظ کند لذا این جزو اصول سیاست خارجی و داخلی ماست
که در هر شرایطی این سه اصل حکمت و مصلحت و عزت باید مورد توجه مسولین ما همیشه باشد
امیدوارم انشاالله خدای متعال روز به روز بر توفیقات ما بر فهم درست و عارف دین به عمل به احکام دین انشالله بیفزاید
و در سایه دین عزت دنیا و آخرت را کسب کنیم و جزو مومنین قرار بگیریم
پروردگارا به حق محمد آل محمد در امر دین و دنیا و آخرت ما را یاری بفرما
ما را به خودمون وامگذار
اموات و درگذشتگان از اهل ایمان از شیعیان و محبان امیر مومنان در سراسر عالم مشمول عفو و رحمت قرار بده و بر علو درجات شهدا و امام شهیدان بیفزا
به حق محمد و آل محمد
فرج امام عصر علیه السلام تعجیل بفرما
خدمتگزاران به اسلام و مسلمین در هر کجای این کره ‌ی خاکی که هستند خاصه رهبر معظم و دیگر مراجع تقلید را توفیق بیشتر عنایت بفرما
ما را مشمول دعاهای امام عصر علیه ‌السلام قرار بده
در این شب ‌ها و روزهای باقیمانده از ما مبارک رمضان توفیق کسب مراحل عالی تقوا به همه مامرحمت بفرما همه ما را ببخش و بیامرز و امام زمان را از ما راضی بفرما
اعوذبالله من الشیطان الرجیم / بسم الله الرحمن الرحیم
والعصر/ان الانسان لفی خسر/الا الذین آمنو و عملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر
(صدق الله العلی العظیم)

موضوع خطبه دوم:
اشاره به مناسبت های هفته پیش رو :
بالا رفتن و پایین آمدن مرتبه انسان به خودش بستگی دارد / روز قدس روز اسلام / مسئله حجاب در کشور و راه برون رفت از آن و …
بسم الله الرحمن الرحیم
نحمد الله علی آله و نستعینه علی معرفته و نومن به و نتوکل علیه و نصلی و نسلم علی جمیع الانبیاء و المرسلین سیما خاتم الانبیا و اشرف الرسل حبیبنا و نبینا و مولانا اباالقاسم المصطفی محمد (ص) و علی عَلی و فاطمه الحسن و الحسین و عَلی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محد و الحسن بن علی و الخلف القائم المنتظر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله

برادران و خواهران ایمانی باز هم خودم و همه را به تقوا سفارش توصیه می ‌کنم به امید اینکه انشالله خداوند به برکت این روزهای عزیز آغاز سال نو و سال ۱۴۰۲ هجری خورشیدی و آغاز ماه ضیافت الله ماه مبارک رمضان الکریم به همه ما توفیق کسب آن تقوایی را عنایت کند که ائمه معصومین علیهم السلام ما را جزو شیعیان واقعی خودشان بدانند انشاالله
بخش اول:
مراقبت از نفس اینکه هر انسانی مواظب باشد لغزش و خطایی از او سر نزند مواظب باشد مواظب باشد گناهی را مرتکب نشود چون که خدای متعال این آزادی و اختیار را به او داده که با اراده و اختیار خود هر راهی که می ‌خواهد پیش بگیرد
إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا
یا در جایی دیگر فرمود:
وَهَدَیْنَاهُ النَّجْدَیْنِ
در جا های متعددی از قرآن کریم و آثار ادبی استفاده می شود
یک حدیث که امیرمومنان علی علیه السلام فرمودند:
الرّجُلُ حیثُ اختارَ لنَفسِهِ ؛ إن صانَها ارتَفَعَت ، و إنِ ابتَذَلَها اتَّضَعَت

آدمى جایگاه خودش را خودش بر مى گزیند و اگر نفس خود را از آلودگى و پستى نگه دارد، بلند مرتبه مى شود و اگر آن را نگه ندارد پست مى گردد
بدانیم اگر ما در مقابل دنیا خواهان و دنیا دوستان سر تعظیم فرود بیاوریم آن لباس تقوایی که زینت ماست از ما گرفته می شود
در حدیث دیگری که فرمودند:
مَن تَعَرَّى مِن لِباسِ التَّقوى لَم یَستَتِرْ بشَیءٍ مِن اللِّباسِ
هر که از جامه تقوا برهنه شود هیچ جامه اى او را نمى پوشاند
بدانیم ما اگر خواسته باشیم عزیز زندگی کنیم و اهل عزت و سربلندی و سرفرازی در دنیا و آخرت باشیم
باید به احکام دین گوش کنیم باید به ندای فطرت خودمان جواب مثبت بدهیم باید به عقل را با همه وجود بپذیریم و تسلیم آن باشیم
سعادت بشردر حرف شنوی از سه فرد است :
انبیای اللهی
دین و شریعت
وجدان و فطرت اللهی
عقل و خرد
انشالله خدا به همه ما عنایت مرحمت بفرمایید و ما را از ابنا آخرت قرار بدهد و از ابنا و فرزندان دنیا قرار نگیریم
فرمایشی است در نهج البلاغعه از امیر مومنان:
کونوا مِن أبناءِ الآخِرَهِ ولا تَکونوا مِن أبناءِ الدُّنیا
انشالله خدای متعال به عظمت این روز شریف این ماشری توفیق بده که واقعا آخرتی باشیم و آخرتی فکر کنیم و برای آخرت مان کاری انجام بدهیم تا دست مان خالی نباشد

بخش دوم : (اول)
(دیدار کارگزاران کشور با رهبر انقلاب)
(مسئله حجاب)
همونطور که اطلاع دارید هفته قبل رهبرمعظم انقلاب در دیداری که با کارگزاران نظام اسلامی داشتند درباره حجاب گفتند که حجاب هم تکلیف شرعی است
یعنی کشف حجاب و برداشتن روسری و چادر حرام است
زن مسلمان حق ندارد بی ‌حجاب در مقابل نامحرم قرار بگیرد
و هم حجاب سیاسی است
یعنی حرمت سیاسی دارد کشف حجاب هم حرمت دینی دارد که طبق فتوای همه مراجع ؛ دین چه شیعه چه سنی که از کتاب خدا و به وسیله معصومین اخذ شده است
کشف حجاب حرام است و هم حرمت سیاسی دارد
جهت اول:
کشف حجاب در حقیقت یک نوع حرمت شکنی نسبت به احکام دین و هم نافرمانی دستور خداست
هر کسی که این حکم الهی را نادیده می ‌گیرد به نوعی دارد احکام دین را مسخره می ‌کند
و امروز در شرایط فعلی کشف حجاب در حقیقت راهی ست برای امیدوار کردن دشمن و اینکه در توطئه ها و نقشه ‌هایی که علیه ملت ایران داره امید بیشتری پیدا کند
یعنی در حقیقت کشف حجاب یعنی یک راه امید دادن به دشمن
اینکه عرض می ‌کنیم برای این که ممکن است زنی مسلمان نباشد از نظر مذهبی خودش و دین خودش اعتقادی به حجاب نداشته باشد اما چون در جامعه و در یک کشور اسلامی زندگی می کند و ایران نزد او عزیز است و باید جایگاه و شان این کشور حفظ شود در حقیقت اگر اظهار کرد و کشف حجاب کرد معناش این است که امیدی به دشمن می ‌دهد که در همین عرصه شما فعالیت را ادامه بدهی توفیقی کسب می کنی
جهت دوم:
کشف حجاب در حقیقت تشییع فاحشه است
که مورد سرزنش قرآن کریم قرار گرفته است
جهت سوم:
ترویج فرهنگ غربی و ولنگاری
جهت چهارم:
برآوردن خواست و اهداف دشمن

از این جهت که عرض کردم این فرمایش مقام معظم رهبری به خوبی برای همه تبیین می ‌شود که فرمودند
کشف حجاب هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است این که همه ما به عنوان یک مسلمان باید بر همه و بر اجرای همه احکام دین از سوی دولت‌مردان و از سوی مردم اصرار داشته باشیم و پافشاری داشته باشیم که یکی اش هم مربوط به حجاب هست
و از همین جا ما از دولتمردان عزیزمون درخواست می ‌کنیم که این حکم قرآن کریم و پیشوایان دین را به آن احترام بگذارند و کسانی که به هر حال از روی عناد و دشمنی با اسلام و دین نمی خواهند مجری احکام دین باشند با آن‌ها برخورد کنند
دستگاه ‌های حکومت باید اگر کسی جز مجموعه حاکمیت و جز کارگزاران نظام هست به این مساله سهل می ‌گیرد باید باهاش برخورد کنند
چه این که دستگاه ‌هایی که موظف هستند نیز باید با بی ‌حجابی مبارزه‌ی قاطع محکمی داشته باشند
امیدواریم خداوند واقعا توفیق اجرا کردن احکام دین و پیاده بودن احکام دین که منشا خیر و برکت و سعادت دنیا و آخرت انسان است به همه اهل ایمان عنایت و مرحمت بفرمایید
بخش دوم : (دوم)
(روز جهانی قدس روز اسلام)
در تقویم جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام راحل عظیم الشان ما نامگذاری شده است

از جهاتی که درباره قدس شریف می توان صحبت کرد
تاریخ را می ‌دانید تا اندازه ‌ای به اجمال آشنا هستید
که به توطئه دولت استعمارگر انگلیس و با ایادی که این دولت استعمارگر در کشورهای عربی منطقه داشت
این ها آمدند کشور فلسطین را که بخشی از جمعیت عمده آن مسلمان و بخش مسیحی و بخش یهودی بودند را به هر حال پر کردن از یهودی ‌هایی که از کشورهای اروپایی و آفریقایی و غیر به آن جا آوردند
و بسیاری از مردم فلسطین را کشتند بسیاری را آواره به وطن کردند و زور را به قدرت را در اختیار یهودی ‌هایی گذاردند که از بیرون از مرزها به این کشور ارزشمند آمده بودند که با تار و مارکردن مسلمان ‌ها کشوری را به نام کشور اسراییل اونجا درست کردند
قریب به هشتاد ساله که از عمر این شجره خبیثه و این درخت پلیدی ‌ها و کثیفی ها می ‌گذرد
تاکنون در دو قالب مسلمون ‌ها با اسراییل و ایجاد کشور اسلامی مخالفت کردند
اول:
بعد از اینکه اسراییل تشکیل شد کشورهای عربی به عنوان دفاع از عربیت و تعصب عربی به جنگ با اسراییل رفتند
جنگ شش روزه اعراب با اسراییل معروف است
آن زمان جمال عبدالناصر در مصر از یک طرف
دولتمردان سوریه و کشورهای دیگه مانند عراق و غیر این ها
از طرف دیگر
در یک جنگ شش روزه ‌ای علیه اسراییل وارد شدند اما شکست خوردند و این شکست ‌های پی در پی به سراغ مسلمان‌ها آمد
چه خود فلسطینی ‌ها که مردم مسلمانی که در خود فلسطین بودند و تحت سختی ‌ها و مشکلات و چه کشورهای عربی که به اصطلاح دفاع می ‌کردند از آرمان فلسطین
خب این شکست ‌ها برای چی بود یعنی چرا تا چند دهه اول مسلمون ‌ها و عرب ‌ها نتوانستند ضربه ‌ای به اسرائیل بزنند
در همه جنگ ‌هایی که شرکت کردند سخت ‌ترین شکست متوجه خود عرب ‌ها بود کشورهای عربی بود
سینا را که از سرزمین های مصر بود را دست دادند
جولان را از دست دادند
بخشی از خاک های سوریه و اردن از دست دادند
و در آخر عقب ‌نشینی کردند و تسلیم شدند
اما بعد از سی چهل سال که از جریان محور بودن قومیت ‌گرایی و ملیت گرایی گذشت
و در پرتو هدایت ‌های امام بزرگوار و بعد مقام معظم رهبری دل ‌های به مومنین و علاقه ‌مندان به
قدس شریف
آزادی فلسطین
متوجه یک حقیقتی شد
که تعصبات قومی نمی ‌تواند اساس مبارزه با اسراییل قرار بگیرد آن چیزی که می ‌تواند اساس و پایه باشد اسم اسلام است و ما باید در قالب دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی به مردم مسلمان و جنگ با اسراییل این شجره خبیثه بدهیم
و از آن زمان تقریبا شروع شد به شکل گرفتن گروه ‌هایی که مدعی بودند که با مقاومت در مقابل اسراییل می‌توان آن را شکست داد و در این چند دهه اخیر این مورد تجربه هم قرار گرفت
یعنی تو این سال ‌های اخیر به خوبی ما فهمیدیم که تنها راه غالب شدن بر دشمنی مثل اسراییل که همه دنیا دارند او را پشتیبانی می ‌کنند از دولت آمریکا و کشورهای اروپایی بگیرید مجمع بین ‌المللی
تنها راه شکست دادن این عامل فساد و درخت خبیثه مقاومت در مقابل آنها است
آن مقاومتی که اسلام توصیه کرده است

و عجیب این جاست که واقعا از معجزات روشن قرآن کریم این هستکه این ها نشان دهنده حقانیت دین و حقانیت قرآن و حقانیت پیغمبر است
و از آن زمانی که این نگاه ؛ نگاه سیاسی حاکم شد
و این سیاست در پیش گرفته شد از آن زمان دیگر موفقیت ‌ها یکی پس از دیگری برای فلسطینیان پیش آمد و همینطور هم ادامه دارد
عرض کردم تا قبل از شکل ‌گیری جریان مقاومت در لبنان در خود فلسطین کوچک‌ترین پیروزی نصیب احزاب سیاسی و جهادی فلسطین نشد
از یاسر عرفات بود بگیرید تا بقیه گروه ‌ها
یعنی در همه جنگ ‌ها چه جنگ ‌های کوچک و بزرگ این ها شکست خوردند
ولی از زمانی که به اسم اسلام و دفاع از اسلام و دفاع از مسلمان‌ها این حرکت شکل گرفت در کمتر موردی بوده که درگیری و جدالی روی بدهد برای مسلمان ‌ها و آنها توفیقی پیدا نکنند
با شکلگرفتن حزب ‌الله در لبنان که در آن جنگ سی و سه روزه برای اولین بار اسرائیلی ها اعتراف کردند که ما شکست خوردیم عقب ‌نشینی کردیم
و جنگ ‌های کوچک و بزرگ دیگه ‌ای که به هرحال در همه این عرصه ‌ها موفقیت ‌هایی نصیب مسلمان‌ها شد
که ما امیدواریم انشالله در این سالی که در آن قرار گرفتیم انشاالله در این سال موفقیت بزرگی به امت اسلام بشود که همون نابودی کشور صهیونیستی اسراییل هست
این لطف را از ناحیه خدا طلب می ‌کنیم و این نصرت از حضرت حق می ‌خواهیم و این عنایت را از امام عصر علیه السلام داریم و ازش توقع داریم که به لطف و رحمت خدای متعال خدا انشالله اثر تقصیرات و کوتاهی هایی که امت اسلام نسبت به قضیه فلسطین و مردم فلسطین و اماکن مقدس که در آن جاست بگذرد و ما را مشمول عفو قرار بده و به ما توفیق بده که بتوانیم خوب در این زمینه ادای تکلیف کنیم و امسال سال آزادی فلسطین و از دست صهیونیست ‌ها و در حقیقت از دست استکبار جهانی باشد انشاالله
به حق محمد و آل محمد ما را به راه راست هدایت فرما
همه ما را در راه را ثابت قدم دار
پروردگار به حق محمد آل محمد همه ما مسلمانان خطاکار و گرفتار لغزش و خطا را ببخش و بیامرز
اموات گذشتگانمون را مشمول رحمت خودت قرار بده
به حق این روزها و شب ‌های عزیز و باقیمانده از ما مبارک رمضان هر مسلمانی در هر کجای دنیا گرفتار است از گرفتاری خلاصی روزی ‌اش بفرما
پروردگار را به حق محمد محمدروح بلند امام و شهدا را شاد فرما و اموات گذشتگان را بیامرز
بر توفیقات رهبر معظم انقلاب و دیگر علما و مراجع دین بیفزا پروردگارا در امردی دنیا و آخرت ما مسلمان ‌ها را به خودمان وامگذار
اعوذبالله من الشیطان الرجیم / بسم الله الرحمن الرحیم
قُل هوالله اَحد/الله الصَمد/لم یلد و لم یولد/و لم یکن له کفوا اَحد
صدق الله العلی العظیم
والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

با تشکر از آقای فرزان احمدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا