تاریخ شفاهی اشکذرشهداصفحه اصلی

وضو بساز، به دیدار معبود می‌رویم‌

وضو، مقدمه ورود به نماز و آمادگی برای تشرف به محضر محبوب است! بنابه اقوال شهیدان سید احمد پور حسینی و علی اکبر عسکری دو شهید شهر اشکذر در حین وضو  گرفتن به شهادت رسیدند و وضویشان مقدمه دیدار با معبود شد.

وضو، مقدمه ورود به نماز و آمادگی برای تشرف به محضر محبوب است! بنابه اقوال شهیدان سید احمد پور حسینی و علی اکبر عسکری دو شهید شهر اشکذر در حین وضو  گرفتن به شهادت رسیدند و وضویشان مقدمه دیدار با معبود شد.

شهید علی اکبر عسکری اول تیرماه سال  ۱۳۲۶ در اشکذر یزد به دنیا آمد و  ۲۵ فروردین سال ۶۵ درحالی که چهار فرزند داشت در جزیره مجنون به شهادت رسید نقل است درحال وضو  گرفتن بر اثر برخورد ترکش به دیدار معبودش شتافت؛ سنگ نوشته تربت پاکش چنین بود:

آندم که ز خون خود وضو می کردم
دانی که ز حق چه آرزو می کردم
ای کاش مرا هزار جان بود به تن
تا آن همه را قدای او می کردم

پاسدار شهید سید احمد پور حسینی دهم  شهریور ۱۳۴۵ در اشکذر یزد به دنیا آمد و هشتم مهر  سال ۶۳  در کوشک به شهادت رسید حسن نیراوندخواه از جانبازان اشکذر و همرزم شهید؛ نحوه شهادت او را چنین بیان می کند:

»من و شهید سید احمد پورحسینی نزدیک ساعت یک بود که همدیگرا را تو خط مقدم دیدیم بعداز احوال پرسی و دیدار دوستانه با این عزیز؛ سید یاد آور نماز شد باهم برای وضو گرفتن رفتیم طرف تانکر آب سید تعارف کرد که اول من وضو بگیرم منم گفتم اول آقاسید گل؛بالاخره با اصرار ایشان من اول وضو گرفتم چون سید به من گفت اول تو وضو بگیر بعدا علتش را میفهمی من وضو گرفتم و رفتم داخل سنگر درحال خشک کردن دست و صورتم با چفیه بودم که صدای انجار نزدیک سنگر باعث شد بیام بیرون وقتی نزدیک تانکر آب رسیدم و گردوغبار فروکش کرد دیدم سید عزیز درحالی که وضو گرفته بود به شدت مورد اصابت ترکش خمپاره سینه اش پاره شده بود و درحال شهادت …..

بعدها متوجه شدم که سید چرا اصرار داشت من قبل از او وضو بگیرم شک ندارم که سید اهل دل بود»

جالب این که در اسناد؛ علت شهادت هردو آنها آمده است بر اثر برخورد ترکش به دستان و… همان دستانی که این دو شهید معظم در حال وضو گرفتن با آن بودند!

لا یَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُون؛ که جز دست پاکان  بدان نرسد.[الواقعه :  ۷۹]

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا