صفحه اصلی

پیامی برای صدمین سالگرد یکی از مفاخر شهرستان اشکذر ، بزرگ عالم خطهِ فیروزآباد

 

امام جمعه و فرماندار شهرستان اشکذر در پیام مشترکی به مناسبت صدمین سالگرد رحلت آیت‌الله سیدمحمد حسینی فیروزآبادی مطرح کردند:

عالمان راستین دین چراغ راهی برای نوجوانان و جوانان امروز هستند که باید با رسانه‌های تبلیغی نوین به نسل امروز معرفی گردند

۲۷ ربیع الاول سال ۱۳۴۵ قمری، آیت‌الله سیدمحمد فیروزآبادی، یکی از مراجع و فقهای بزرگ در سامرا رحلت کرد، پیکر پاکش بعد از تشییع با شکوهی تا نجف حمل گردید و در روز جمعه آخر ربیع‌الاول در یکی از حجرات صحن علوی مدفون شد.
به مناسبت صدمین سالگرد رحلت این عالم فرزانه حجهالاسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه و ریاست شورای فرهنگ عمومی و روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر پیامی را در تکریم این عالم بزرگ صادر کردند که متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی (ع):
‌ “مَن وقَّرَ عالمِاً وَقَّرَ رَبَّه”
کسی که عالمی را گرامی بدارد و تعظیم نماید، پروردگارش را گرامی و بزرگ داشته است.

خداوند باری تعالی را بی‌‌نهایت سپاسگزاریم که با لطف الهی توفیق نصیب مردم کشور عزیزمان ایران اسلامی شد تا دو مشعل هدایت قرآن و عترت را جلو چشمان خود داشته باشند و از این دو نور بزرگ، عالمان راستینی تربیت شوند که خود در هر زمانه‌ای چراغ راه باشند.

از جمله این عالمان عامل، آیت‌الله سیدمحمد حسینی فیروز آبادی است که از خطه فیروزآبادِ اشکذر برخواست و مدارج علمی خود را در یزد، کربلا، سامرا و نجف طی کرد، در حوزه اجتهاد و فقه آل محمد به رتبه‌ای رسید که جزو شاگردان برجسته آیات عظام آخوند خراسانی، میرزای شیرازی، سیدمحمدکاظم یزدی و صاحب عروه قرار گرفت.
او پس از استاد خود، مرحوم صاحب عروه، در مقطعی مرجع تقلید شیعیان در عراق، ایران بویژه مناطقی چون تبریز و یزد قرار گرفت، بزرگترین ثمره علمی و عملی این عالم بزرگ تربیت شاگردان برجسته علمی و تألیفات ایشان است.

حالا در ایام صدمین سالگرد رحلت این عالم فقید و بزرگوار وظیفه خود دانستیم که از این عالم و مجتهد بزرگ در پیامی تکریم کنیم. هرچند همانطور که می‌دانیم تکریم حقیقی عالمان دین، استفاده از علم و آثار این عزیزان است.

لازم به ذکر است امروز تمام برنامه‌ریزان فرهنگی وظیفه دارند این جمله رهبر معظم انقلاب حفظه الله را برای تکریم عالمان راستین دین نصب‌العین خود قرار دهند که “‌تجلیل از این بزرگواران تجلیل از دین، اخلاق، عرفان و معنویت و معارف حقیقی الهی است که این کار برای کشور ما لازم است. ”

در آخر از فعالان فرهنگی و هنری می‌خواهیم، با ابزار و رسانه‌های نوین، این شخصیت بزرگ و فرزند ایشان آیت‌الله سیدمرتضی حسینی فیروزآبادی را به نسل امروز معرفی کنند، چرا که اعتقاد راسخ داریم عالمان راستین دین چراغ راهی برای نوجوانان و جوانان امروز ما هستند تا به دام انحرافات فکری و اخلاقی که توسط رسانه‌های غربی و امپراطوری استکباری رسانه تبلیغ می‌شود؛ نیفتند.
باشد به حق مداد علما و دماء شهدای حق و فضیلت بتوانیم تمام افراد جامعه قدمی برای ظهور مولایمان امام زمان (عج) برداریم.

جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ مصادف با” ۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۵، صدمین سالگرد رحلت آیت‌الله سیدمحمد حسینی فیروزآباد”

محمدرضا طالبیان
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر

روح‌الله ردائی
فرماندار شهرستان اشکذر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا