اطلاعات عمومی

۶ نکته جالب درباره دستخط

دست‌خط هر انسانی گویای برخی موارد مربوط به شخصیتش و نشانه‎هایی جالب از او است.

آیا می‎دانستید دست‌خط هر انسانی می‎تواند برخی از خصوصیات روانی و اخلاقی او را مشخص کند؟ در زیر به برخی نکات درباره دست‎‌خط‌ها اشاره می‏‌کنیم.

 ۱- افرادی که درشت می‌‏نویسند افرادی برونگرا و اجتماعی و کسانی که کوچک و ریز می‎‏نویسند افرادی خجالتی و درونگرا هستند.

۲- افرادی که سعی می‏‌کنند بین یک حرف تا حرف بعدی فاصله ایجاد کنند افرادی هستند که از آزادی و استقلال لذت می‏‌برند و کسانی که نوشته‎شان درهم و در آن حروف بیشتر نزدیک به هم هستند همکاری با دیگران را بیشتر دوست دارند.

۳- کسانی که برای نوشتن خودکار را زیاد روی کاغذ فشار می‎دهند زندگی پرتنش‎تری دارند و کمی عصبی هستند، البته فشار زیاد نشان دهنده وفاداری هم هست. کسانی که کمتر فشار می‏‌دهند افراد احساسی هستند و البته با عدم سرزندگی مواجهند.

۴- امضای افراد متفاوت است. برخی قابل خواندن‎تر و برخی پیچیده‌تر است. امضاهای قابل خواندن نشان می‎دهند صاحب آن‌ها به راحتی اعتماد می‎کند، اما کسانی که امضایی پیچیده دارند بیشتر طرفدار حریم شخصی هستند و افرادی هستند که سخت است کارهای‌شان را حدس بزنیم.

۵- برخی دست‎خط‌ها بیشتر دارای تقاطع و گوشه‎های خشن هستند و برخی دارای انحنا و انعطاف. کسانی که نوشتن با گوشه‎های تیز را دوست دارند افرادی باهوش هستند که با خشونت خیلی مخالف نیستند. اما افرادی که نوشته‎هایشان لطافت بیشتری دارد افرادی خلاق با توانایی‎های آرتیستی هستند.

۶- برخی خیلی تند و برخی کندتر می‌نویسند. کسانی که تند می‏نویسند مخالف تلف کردن زمان هستند و صبر زیادی ندارند، اما کسانی که کند می‏نویسند صبر بیشتری دارند و اعتماد به نفسشان بالاتر است.

منبع:derang.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا