اطلاعات عمومی

گران‌ترین گل‌های جهان

غنچه‌ها و شکوفه‌ها، بخشی از زیبایی طبیعی و گرانبهایی‌ هستند که زمین به ما هدیه کرده است.

 فراوانی یک گونه گل می‌تواند آن را تبدیل به انتخابی مقرون‌به‌صرفه و ارزان کند. اما در عین حال گونه‌های کمیابی از گل‌ها هم در دنیا هستند که این روزها هزاران دلار خریدوفروش می‌شوند.

رشد برخی از گونه‌های گل‌ بسیار آسان است، در هر آب و هوایی رشد می‌کنند و اغلب افراد با مهارت‌های باغبانی اندک هم می‌توانند آن‌ها را پرورش دهند. اما برخی دیگر، سال‌ها طول می‌کشد تا به گل بنشینند که باعث گران‌تر و کمیاب‌شدن آن‌ها می‌شود.

در ادامه این مطلب به نقل از «ایندیپندنت» به معرفی چهار گل باارزش و علت گران‌قیمت بودن آن‌ها می‌پردازیم:

گل زعفران  

گل زعفران نه کمیاب است و نه یک گل گران‌قیمت. به‌عنوان‌مثال، یک دسته‌گل زعفران کمتر از یک دوجین گل رز قیمت دارد. اما قسمت ارزشمند این گل است که آن را به یکی از خواستنی‌ترین‌ها تبدیل کرده است.

 

زعفران جایگاه بالایی در فهرست گران‌ترین گل‌ها دارد، زیرا کلاله‌های آن برای تولید ادویه زعفران که گران‌ترین ادویه در جهان است، کشت می‌شود.

ارکیده طلایی کینابالو

ارکیده تقریبا در همه جای سیاره زمین، از استوا گرفته تا قطب شمال، یافت می‌شود. به گفته کارشناسان باغ‌های سلطنتی بریتانیا «کیو»، تقریباً سه برابر بیشتر از گونه‌های پرندگان موجود در جهان، گونه‌های ارکیده وجود دارد. اما این فراوانی باعث ارزانی آن نشده است. ارکیده‌ها همیشه در فهرست گران‌ترین گلها دیده می‌شوند.

 

ارکیده طلایی کینابالو گونه‌ای درحال انقراض از ارکیده است که تنها در یک منطقه کوچک حصارکشی‌شده در پارک ملی کینابالو در مالزی یافت می‌شود. یک شاخه این گل بسیار کمیاب تا ۵۰۰۰ دلار قیمت دارد. این گل فوق‌العاده گران‌قیمت نیز یک هدیه بسیار نفیس و البته غیرعملی است، مگر اینکه مناسبت مورد نظر شما بین ماه‌های آوریل (ماه جاری) و مه باشد، زیرا این تنها زمانی از سال است که گل ارکیده کینابالو شکوفا می‌شود.

ارکیده شنزن نونگکه

حدود ۲۸ هزار گونه ارکیده در طبیعت شناسایی شده‌اند و هزاران گونه ترکیبی هم در گلخانه‌ها، باغ‌های گیاهشناسی و آزمایشگاه‌های کشاورزی متولد شده‌اند.

 

ارکیده شنزن نونگکه یک گل کاملا ساخته دست بشر است که طی هشت سال تحقیق گروه شنزن نونگکه در بخش علوم کشاورزی چین به وجود آمده و نام خود را نیز از همین گروه تحقیقاتی گرفته است. در سال ۲۰۰۵ این گل در حراجی به مبلغ ۱.۶۸ میلیون یوان یا ۱۹۲۰۰ دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد. این گل کاملا منحصربه‌فرد فرانکشتاینی گران‌ترین گلی است که تابه‌حال خریداری شده است.

گل کادوپول، غیرقابل ارزش‌گذاری

گل کادوپول در بالای فهرست گران‌ترین‌ها قرار دارد، حتی اگر هرگز به قیمتی بیشتر از گل‌های دیگر فروخته نشده باشد. دلیل ساده‌ای وجود دارد که چرا گل کادوپول در صدر لیست گران‌ترین گل‌های جهان است: این گل کاملا غیرقابل ارزش‌گذاری است.

 

این گل که شکوفه نوعی کاکتوس است، آن‌قدر نادر و شکننده است که فقط چند ساعت زنده می‌ماند و سپس پژمرده می‌شود. حتی مردم سریلانکا که این گل بومی آنجاست به‌ندرت این زیبایی ظریف را می‌بینند. گل کادوپول درست قبل از نیمه‌شب شکوفا می‌شود و قبل از طلوع خورشید از بین می‌رود و همین خصوصیت باعث شده به «ملکه شب» مشهور شود. به دلیل طول عمر بسیار کوتاهش، این گل پهلو به پهلوی اسطوره‌ها می‌زند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا