صفحه اصلی

مورگانز واندرلند؛ یک شهربازی متفاوت برای معلولین جسمی و ذهنی

۱۲ آذر روز جهانی معلولین

مورگانز واندرلند شهر‌بازی و پارک آبی منحصربه‌فردی است که کودکان و سایر افراد دارای مشکلات خاص جسمی و ذهنی می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیت و مشکلی از وسایل بازی یا بازی‌های آبی مختلف لذت ببرند.

 رفتن به شهربازی و سوار شدن بر وسایل مختلف بازی از جمله چرخ و‌ فلک و ترن هوایی برای بسیاری از کودکان لذت‌بخش است و بیشتر کودکان خاطره‌های بسیار خوبی از شهربازی دارند؛ اما متاسفانه کودکانی با نیازهای خاص که از مشکلات جسمی و ذهنی رنج می‌برند، از این لذت محروم هستند و توانایی استفاده از بسیاری از وسایل شهربازی را ندارند؛ اما طراح شهربازی موضوعی «مورگانز واندرلندز» (Morgan’s Wonderland) امیدوار است که این شهربازی جدید بتواند شادی و لذت را به این کودکان معصوم نیز هدیه دهد و تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کند.

شهر بازی مورگان واندرلند

این شهربازی در شهر سن آنتونیو واقع شده و طراح آن گوردون هارتمن است که در زمینه توسعه املاک و مستغلات و امور خیریه نیز فعالیت داشته است. آقای هارتمن صاحب دختری به نام مورگان است که دچار مشکلات شناختی شدید (عدم توانایی در یادگیری موضوعات جدید، تمرکز و تصمیم‌گیری که باعث ایجاد مشکلات آزاردهنده در زندگی روزمره فرد می‌شود) است و همین موضوع انگیزه ساخت چنین شهربازی متفاوتی را در وی ایجاد کرد.

شهر بازی Morgan

ایده طراحی و ساخت مورگانز واندرلند برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ در ذهن آقای هارتمن ایجاد شد. ایده اولیه ساخت این شهربازی زمانی در ذهن آقای مورگان شکل گرفت که دختر او می‌خواست در کنار استخر یک هتل با بچه‌های دیگر بازی کند؛ اما بچه‌ها به دلیل مشکلات رفتاری مورگان و عدم توانایی او در برقراری ارتباط، از او دور شدند و به آن سوی استخر رفتند. هارتمن پس از مشاهده این اتفاق تصمیم گرفت مکانی را ایجاد کند تا کودکان دارای مشکلات خاص (همچنین کودکان عادی) در کنار یکدیگر بازی کنند و درک بهتری از همنوعان خود به دست آورند.

شهر بازی Morgan

مورگانز واندرلند در همان سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و دنیای جدیدی برای کودکان دارای مشکلات خاص خلق کرد. این شهربازی مانند شهربازی‌های معمولی دارای امکاناتی نظیر سرسره‌های متنوع، بخش‌ها و زمین‌های بازی گوناگون است و تنها تفاوت آن با شهربازی‌های معمولی، برخورداری از وسایل بازی مناسب‌سازی شده برای کودکان دارای معلولیت جسمی و ذهنی است.

امکانات و ویژگی‌های این شهربازی منحصر‌به‌فرد به شرح زیر است:

  • امکان استفاده از ویلچر در تمام وسایل بازی
  • وجود پارک حسی که با بهره‌گیری از حس لامسه، نور و صدا فضای شادی در آن برای بازدیدکنندگان ایجاد شده است.
  • کنترل مستمر جمعیت بازدیدکنندگان شهربازی (شلوغی زیاد می‌تواند باعث ناراحتی و اذیت شدن کودکان دارای مشکلات خاص شود)
  • دستبندهای کامپیوتری که اعضای یک خانواده با استفاده از آن‌ها می‌‌توانند از گم گردن یکدیگر در سایر نقاط پارک جلوگیری کنند.
  • پذیرش خانواده‌های دارای کودکان با مشکلات خاص بدون هیچ گونه محدودیتی

پارک آبی Morgan

خوشبختانه تاکنون از مورگانز واندرلند استقبال خوبی شده است و پارک آبی Morgan’s Inspiration Island نیز در ماه ژوئن سال جاری افتتاح شد که کودکان و سایر افراد دارای مشکلات جسمی و ذهنی می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی از این پارک آبی نیز استفاده کنند.پارک آبی Morgan

کودکان می‌توانند در خانه نوری هفت طبقه این پارک آبی لحظات خوشی را سپری کنند و از بازی‌های آبی نیز لذت ببرند. در ضمن افراد ویلچری هم می‌‌توانند با استفاده از ویلچرهای ضد آب موجود در مجموعه، از بازی‌های مختلف این پارک آبی لذت ببرند.

منبع :سایت کجارو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا