صفحه اصلی

برای «کودکان کار» شال‌وکلاه می‌بافیم

سرمای هوا باعث شده تا عده‌ای از بانوان یکی از محله‌های تهران یک گروه جهادی راه بیندازند، برای این کودکان لباس گرم ببافند و بالاخره خودشان راه بیفتند و این لباس‌ها را به دست بچه‌ها برسانند.

با یک تیر دو نشان زدیم

«مریم اسلامی» مربی کلاس بافتنی خانم‌های این محله است و به قول خودش در این کلاس با یک تیر دو نشان زده و هم بافتنی آموزش می‌دهد هم قدمی برای کودکان کار برمی‌دارد. ایده این بافتنی‌ها به سال قبل برمی‌گردد؛ درواقع اینجا یک کلاس بافتنی بود که در آن خانم‌ها در کنار یادگیری بافتنی و قلاب‌بافی، کار خیر هم می‌کردند. ما با همین تعداد کم تقریباً حدود ۲۰۰ عدد شال و کلاه برای مدافعان حرم بافتیم و به سوریه فرستادیم.»

برای کودکان کار شال و کلاه رنگی می‌بافیم

کل خانم‌های این کلاس بافتنی ۱۵-۱۰ نفر هستند. این خانم‌های خیر امسال با سرد شدن هوا قلبشان برای کودکان بدسرپرستی که از بد روزگار کودک کار شده‌اند، می‌تپد و دوباره میل‌های بافتنی به دست گرفته‌ و این بار شال و کلاه‌ها را در سایزهای کوچک و رنگ‌های شادتر برای پسربچه‌ها و دخترهای کم سن و سال می‌بافند. «امسال قرار بر این شد که برای کودکان کار محله خودمان شال و کلاه ببافیم. این کار از چند جهت اهمیت داشت. اینکه ما اول کودمان کار محله خودمان را شناسایی می‌کردیم و از نیازهایشان باخبر می‌شدیم و دیگر اینکه این بچه‌ها هم کمتر سرمای هوا را حس می‌کردند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا