صفحه اصلی

حیوانات عجیبی که باعث رونق گردشگری در جهان شده اند!

در سراسر دنیا، عجایب زیادی وجود دارند که مردم با تماشای آنها، به قدرت خداوند پی می برند. در این مقاله قصد داریم حیوانات عجیبی را به شما معرفی کنیم که مطمئنا تماشای آنها شما را شگفت زده می کند. اما حیواناتی با ظاهر متفاوت و خصوصیات خاصی وجود دارند که به راحتی شما را شگفت زده می کنند. همراه ما باشید تا با سفری به دل طبیعت، شما را با این حیوانات خاص آشنا کنیم.

با عجیب ترین حیوانات جهان آشنا شوید

آرمادیلو از عجیب ترین حیوانات جهان | Armadillo

یکی از حیوانات عجیب دنیا، آرمادیلو است. ظاهر این حیوانات ترکیبی از دو حیوان لاک پشت و جوجه تیغی می باشد. این حیوان آنقدر برای افراد جذاب است که نویسنده ای به نام رودیارد کیپلینگ داستانی در مورد پیدایش آرمادیلوها از لاک پشت و جوجه تیغی نوشته است. آرمادیلوها در آمریکای لاتین و کشورهای آمریکای جنوبی یافت می شوند. برای تماشای این حیوانات می توانید به مکان هایی مانند فلوریدا، کالیفرنیا شمالی و تگزاس آمریکا و پاراگوئه سفر کنید و در باغ وحش ها یا در پارک های ملی، این حیوان را تماشا نمایید. گونه های متفاوتی از آرمادیلوها در جهان وجود دارند که آرمادیلو صورتی یکی از جذاب ترین این گونه حیوان است. متاسفانه به دلیل شکار بیش از حد، این حیوانات در معرض خطر انقراض هستند.

با عجیب ترین حیوانات جهان آشنا شوید

حیوان افسانه ای اوکاپی | The okapi

اوکاپی یا زرافه گردن کوتاه یکی از حیوانات عجیبی می باشد که ظاهری شبیه به دو حیوان زرافه و گورخر دارد. اوکاپی، در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو یافت می شود. این حیوان عجیب مانند زرافه ایی گردن کوتاه است که رنگ پوست آن متفاوت می باشد و بازدید از آن برای بیشتر گردشگران هیجان انگیز است.
اما علت این رنگ و اندازه در گردن اوکاپی چیست؟

با عجیب ترین حیوانات جهان آشنا شوید
این حیوان به دلیل گردن کوتاهی که دارد، به راحتی می تواند در میان جنگل های کنگو  راه برود. هم چنین رنگ متفاوت این حیوان به او کمک می کند که در محیط پیرامونش مخفی شود. به علاوه بچه اوکاپی ها هم می توانند به راحتی والدین خود را از دور تشخیص دهند.

پانگولین | The pangolin

با عجیب ترین حیوانات جهان آشنا شوید
ظاهر پانگولین ها شبیه به آرمادیلوها می باشد اما هیچ نسبت فامیلی با هم ندارند. این حیوانات عجیب به دلیل قلت زدن و گلوله شدن شهرت یافته اند. بدن این پستاندار را تیغ هایی کراتینی همانند فلس پوشانده است. هنگامی که این حیوان احساس خطر کند، همانند راسو بوی بدی از خودش انتشار می دهد. همچنین این حیوان، هیچ گونه دندانی ندارد. متاسفانه این حیوان به دلیل باور های غلط مردمان آسیا و کشورهای جهان سوم، شکار می شوند و در خطر انقراض قرار گرفته اند.

حیوانی مابین پرنده و روباه: خفاش های میوه خوار | Fruit bats

با عجیب ترین حیوانات جهان آشنا شوید

یکی از عجیب ترین حیوانات جهان، خفاش میوه خوار می باشد. خفاش های میوه خوار دارای گونه های بسیاری است. ممکن است ظاهر، رنگ و اندازه آن ها متفاوت باشد اما ظاهر و چهره ای یکسان دارند. سر و صورت این حیوان شبیه به روباهی است که می تواند پرواز کند. خفاش ها کور هستند و برای ردیابی و پرواز کردن از اصوات کمک می گیرند، اما این موضوع در مورد خفاش میوه خوار صدق نمی کند. خفاش های میوه خوار دارای چشمانی بزرگ و توانایی بویایی بالایی هستند تا بتوانند در باغ ها، میوه ها را از حشرات تشخیص دهند. زمانی که این حیوان را از نزدیک مشاهده کنید و  بال های آن را نبینید، نمی توانید تشخیص دهید که با چه حیوانی روبرو هستید. برای اینکه بتوانید این حیوانات عحیب را مشاهده کنید، باید به مناطق پر باران و جنگل های گرمسیری و کشورهای ارواسیا، آفریقایی و اقیانوسیه سفر کنید. پیشنهاد می کنیم که در تورهای طبیعت گردی و جنگل نوردی این کشورها شرکت کرده و بیشتر با این گونه از خفاش ها آشنا شوید.

پلاتیپوس | Platypus

با عجیب ترین حیوانات جهان آشنا شوید
پلاتیپوس ظاهری شبیه به اردک و سمور آبی دارد و یکی از عجیب ترین حیوانات جهان به شمار می رود. در واقع پلاتیپوس دارای منقار اردک، دم و پاهای سمور آبی، سم مار و ظاهری عجیب می باشد که تماشای آن برای تمام افراد هیجان انگیز است. جالب است بدانید که این حیوان بدون جنسیت می باشد و توانایی تخم گذاری دارد. اگر می خواهید این حیوان را از نزدیک مشاهده کنید باید به استرالیا و گینه نو سفر کنید.

مارمولک چمبره زن آرمادیلویی | Armadillo Girdled Lizard

یکی از عجیب ترین حیوانات جهان، مارمولک چمبره زن آرمادیلویی می باشد. شاید تصویر این حیوان را فقط در افسانه ها دیده باشید؛ اما در واقعیت چنین حیوانی وجود دارد.  مارمولک و سمندرهای آرمادیلویی برای حفاظت از خودشان، می توانند همانند یک توپ گرد شده و از دشمن دور شوند. سمندر یا مارمولک چمبره زن آرمادیلویی حیوانی شگفت انگیز و با رفتاری عجیب است که دم خود را در دهانش قرار می دهد و شکلی حلقه ای به بدن خود می دهد. سپس قل می خورد و از شما دور می شود. تماشای این حیوان از نزدیک، برای تمام افراد جالب و هیجان انگیز است.

https://chaharfasl.net

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا