رسم زندگی

چرا بعضی‌ها همیشه قابل احترامند؟

احترام میزان ارزش و بهایی است که افراد از سوی دیگران دریافت می‌کنند. احترام خودبه خود ایجاد نمی‌شود و به دست آوردنی است. گرچه گاهی شغل، وضعیت مالی، هوش، استعداد و توانایی افراد موجب افزایش احترام می‌شود، اما چیز‌های بیشتری برای احترام گذاشتن وجود دارد.

احترام، میزان ارزشی است که دیگران برای شما می‌گذراند؛ احترام به خودی خود به وجود نمی‌آید و شما برای محترم شمرده شدن باید نکاتی را در رفتارتان رعایت کنید.

احترام میزان ارزش و بهایی است که افراد از سوی دیگران دریافت می‌کنند. احترام خودبه خود ایجاد نمی‌شود و به دست آوردنی است. گرچه گاهی شغل، وضعیت مالی، هوش، استعداد و توانایی افراد موجب افزایش احترام می‌شود، اما چیز‌های بیشتری برای احترام گذاشتن وجود دارد.

افرادی که احترام دیگران را به خو جذب می‌کنند قابل دسترس و مایل به ارتباط هستند. آن‌ها از برقراری ارتباط با دیگران اجتناب نمی‌کنند بلکه راهی می‌سازند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند.

قدردان هستند

برخی افراد آنقدر درگیر زندگی یا فعالیت‌هایی نیستند که از دیگران تشکر کنند یا یادداشت قدردانی بفرستند به همین دلیل احترام دیگران را از دست می‌دهند، اما در این میان افرادی که احترام دیگران را به خود جذب می‌کنند از تلاش‌ها یا حرکات خوب دیگران سپاسگزارند و درگیر دنیای خود نیستند.

پرشور و انرژی هستند

این دسته افراد به جای عقاید دیگران از قلب خود پیروی می‌کنند. آن‌ها برای کاری که انجام می‌دهند آنقدر شوق دارند تا دچار تصورات غلط یا عقاید مرسوم افراد اطراف خود نشوند. آن‌ها به جای اینکه قربانی دنیای اطراف خود باشند به اندازه کافی مشتاق هستند که احساسات و خلاقیت دیگران را تحت تأثیر قرار دهند.

مودب هستند

افرادی که احترام دیگران را به خود جذب می‌کنند درک این را دارند که نیازی به درخواست احترام ندارند و می‌دانند که باید آن را به دست آورند؛ بنابراین آن‌ها با رویکردی محترمانه با هر کسی که می‌توانند ارتباط برقرار می‌کنند و هیچ کس را متمایز نمی‌کنند و مایلند با هر کسی که می‌بینند محترمانه رفتار کنند.

به انتقادات درست پاسخ می‌دهند

آن‌ها به هر نظر یا انتقادی که وارد می‌شود با عجله یا عجولانه پاسخ نمی‌دهند و می‌دانند که برای رسیدن به جایگاه بالاتر باید تلاش کنند و در نحوه پاسخ به منتقدان یا مخالفان درایت دارند و حتی گاهی اوقات با عدم پاسخگویی به آن‌ها نشان می‌دهند که چقدر بالغ هستند.

به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند

افرادی که محترم هستند نه چیزی می‌گویند و نه کار دیگری انجام می‌دهند. آن‌ها می‌دانند که زندگی شان منعکس کننده چیزی است که موعظه می‌کنند و از طریق اعمال و گفتار خود به دیگران الهام می‌بخشند.

سازگار هستند

آن‌ها فقط با یک عمل منحصر به فرد پیروز نمی‌شوند و احترام به دست نمی‌آورند. در عوض آن‌ها برای بهتر شدن تلاش می‌کنند و برای رسیدن به اهداف بالاتر ادامه می‌دهند، خواه در ورود به یک حوزه جدید باشد یا به چالش کشیدن خود برای تلاشی متفاوت در حوزه کاری، مطمئن می‌شوند که خود را به سمت موفقیت بالاتری سوق می‌دهند.

به موقع حاضرند فداکاری کنند

افرادی که احترام دیگران را جذب می‌کنند تصویر بزرگ تری از شخصیت خود ندارند و می‌خواهند کاری مثبت برای افراد پیرامون خود انجام دهند و این ممکن است به معنای مسئولیت پذیری باشد بنابراین شجاعانه رفتار می‌کنند.

به جای مشکلات بر راه حل‌ها تمرکز می‌کنند

آن‌ها دائماً در جستجوی پاسخ‌هایی هستند که چگونه خود و اطرافیان را خوشحال کنند و به جای اینکه نقش قربانی را بازی کنند، می‌دانند که به خودشان بستگی دارد که محیط خود را بهبود دهند.

منضبط هستند

این افراد می‌دانند که متعهد شدن به هر کاری به این معنی است که باید منتظر پاداش باشند و نمی‌خواهند از مسیر‌های غیرقانونی یا کوتاهتر به مقصد خود برسند و در عوض به سراغ چیزی می‌روند که عالی باشد.

آرامش دارند

افرادی که احترام دیگران را به خود جذب می‌کنند وقتی عصبانی هستند هرگز آرامش خود را از دست نمی‌دهند و همیشه خود را بدون توجه به شرایط آرام نشان می‌دهند. آن‌ها لحن، حالات چهره و زبان بدن خود را کنترل می‌کنند تا هیچ کس نتواند تشخیص دهد که چقدر از شما عصبانی هستند.

شنونده خوبی هستند

همه افراد به کسانی که کمتر حرف می‌زنند و بیشتر گوش می‌دهند احترام بیشتری قائل هستند.

سخت کوش هستند

اگر در کار خود خوب باشید همیشه مورد احترام خواهید بود. اگر از کار فرار کنید، دیگران همیشه شما را سرزنش می‌کنند پس باید سخت کار کنید تا به طور خودکار مورد احترام قرار بگیرید.

اشتباه را می‌پذیرند

برخی افراد منیت دارند حتی اگر بدانند اشتباه می‌کنند هرگز به آن اعتراف نخواهند کرد. چنین افرادی خیلی سریع احترام خود را از دست می‌دهند پس اگر می‌خواهید مورد احترام قرار بگیرید باید لحظه‌ای که مرتکب اشتباه می‌شوید اعتراف کنید و همچنین برای اصلاح آن داوطلب شوید و به دنبال راه حل باشید.

اعتماد به نفس دارند

هرگز خودتان را دست کم نگیرید، افراد محترم همیشه اعتماد بنفس دارند و حتی اگر اشتباه کنند روی آن کار می‌کنند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا