بیت الشهداصفحه اصلی

کتابهای استاد حکیمی در قفسه کتاب یک شهید

مادر می گفت: بابا یتان عاشق کتاب و کتابخوانی بود ، کتاب هم زیاد می خرید هم زیاد می خواند، بعد شهادتش آنقدر کتابهایش زیاد بود که چند گونی آن را این طرف ، آن طرف دادیم ، کنجکاو شدم که کتابهای قفسه شخصی بابا را را برای دیگران معرفی کنم ، این روزها که خبر عالم زاهد و فیلسوف عدالت محمدرضا حکیمی در همه جا پیچیده به نظرم آمدم یکی از چند کتابی که در کتابخانه شخصی معلم شهید جعفری نسب از استاد حکیمی هست را معرفی کنم ازبین کتابهای دانش مسلمین، بیدارگران اقالیم قبله، ادبیات و تعهد در اسلام، شیخ آقا بزرگ ، قرعه به نام ” بیدارگران اقالیم قبله ” خورد باشد ماهم مانند شهیدان اهل کسب معرفت باشیم و راه را آگاهانه انتخاب کنیم

“بیدارگران اقالیم قبله”،سومین کتاب از مجموعه «مرزبانان حماسه جاوید» است. این مجموعه، بدین سان تنظیم یافته است:
شیخ آقا بزرگ تهرانی کتاب اول، حماسه غدیر کتاب دوم، بیدار گران اقالیم قبله کتاب سوم ، شرف الدین کتاب چهارم، شیخ مجتبی قزوینی و مکتب تفکیک کتاب پنجم، تفسیر آفتاب کتاب ششم.

نویسنده در مقدمه این کتاب می نویسد: «در کتاب حاضر، درباره هر یک از عالمانی که سخن گفته ام، از شرح حال نویسی مرسوم چشم پوشیده ام، زیرا چنین کاری مورد علاقه من نیست. آنچه را این ناچیز لازم میداند و مهم، نشان دادن تبلور تکلیف است در نفوس آگاه و متعهد، تا بتوان از آنان سرمشقهایی والا در نسلهای جویا قرار داد. و از این راه، بذر تربیت درست را در جانهای مستعد پاشید. از این رو، پس از اشاره ای به زندگی عالمان، به مسائل دیگری پرداخته ام. در آن مسائل نیز نتوانسته ام از اجمالگویی بگذرم.»

هیئت خیرالنساء الجنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا