صفحه اصلیگنجینه اشکذر

ابوالفضل و فاطمه محبوب ترین نامها بین اشکذری ها

به مناسبت سه دیماه روز ثبت احوال رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار اشکذر خبر به این روز اشاره کرد و گفت: در سوم دیماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی بود که سازمان ثبت احوال در ایران شروع به کار کرد و با ثبت اطلاعات خانم فاطمه ایرانی اولین شناسنامه در ایران به ثبت رسید.

“محمد جلال عسکری”با بیان اینکه تعداد متولدان نه ماهه اول سال ۹۶ این شهرستان ۳۷۶ نفر بوده‌اند گفت: از بین متولین نه ماه سال ۹۶ تعداد ۲۰۱نفر پسر و ۱۷۵ نفر دختر به دنیا آمدند.

وی در ادامه به فراوانی نام‌های پسر در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته نام‌های ابوالفضل، محمدطاها، امیرحسین، علی اکبر، سید ابوالفضل جزء پنج اسم پرطرفدار پسر در شهرستان اشکذر بوده است.

عسکری افزود: از ۱۷۵ نوزاد دختر که در نه ماهه اول سال ۹۶ به ترتیب نام‌های فاطمه، زهرا، ریحانه، زینب و حلما را جزء پنج اسم پرشمار بوده است.

وی با اشاره به موضوع کارت ملی هوشمند در ادامه به تعداد واجدین شرایط دریافت این کارت در شهرستان اشکذر اشاره کرد و افزود: تعداد واجدین شرایط برای تحویل کارت ملی هوشمند در شهرستان بیست و چهار هزار نفر می‌باشند که در حدود هشت هزار نفر تاکنون به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اشکذر اظهار کرد: با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۷ برای تمام افراد بالای ۱۵ سال سن کارت ملی هوشمند باید صادر شود لذا در عمل در آینده نیازی به شناسنامه نخواهد بود.

گفتنی است هزینه ثبت‌نام کارت‌های ملی هوشمند ۳۱ هزار تومان است که حدود ۲۰ هزار تومان آن به خزانه دولت واریز می‌شود و ۱۱ هزار تومان دیگر نیز حداکثر هزینه دریافتی بابت پست و عکس است.

منبع: اشکذر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا