صفحه اصلیعمومی

آمریکا سنگ می‌زند، ما داد می‌زنیم

این روزها شاهد سخنرانی‌های آتشین از سوی روسای جمهوری ایران و آمریکا هستیم. سخنانی که درجه حرارت جهان را به بالاترین حد خود رسانده است.

هر دو رییس جمهوری دیگری را تهدید کردند که حواست به عواقب تهدید‌هایی که می‌کنی باشد.

در کلام هر دو کشور با هم برابر هستند اما در عمل داستان، داستان دیگری است. آمریکا با کمک متحدان خود در منطقه توانست، اقتصاد ایران را ناامن کند.

اوضاع اقتصاد ایران به بدترین حالت خود رسیده است. مردم واقعا نمی‌توانند برای یک ساعت بعد خود برنامه ریزی کنند. قیمت دلار و سکه به بالاترین حد خود رسیده است.

آمریکا سنگ می‌زند، ما داد می‌زنیم

به معنای واقعی کلمه چرخ اقتصاد ایران نمی‌چرخد و به نظر می‌رسد اوضاع در حال بدتر شدن است.

این شرایط نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در عمل موفق تر از ما بودند. اوضاع احوال کشور حکایت از این دارد که ما فقط حرف زدیم.

در جنگی این چنین عیان نمی‌شود ما در مقابل سنگ‌هایی که به سمت‌مان پرتاب می‌شود فقط داد بزنیم. این داد زدن تا جایی جواب می‌دهد، بعد از آن دیگر عادی می‌شود و طرف مقابل مطمئن که ما سنگی در جیب نداریم.

مسؤولان کشور هرچه زودتر از هر طریقی که می‌دانند و می‌توانند باید حال اقتصاد ایران را خوب کنند. اقتصاد ایران تبدیل به دروازه‌ای شده است که آمریکا برای ضربه زدن به ایران از آن استفاده می‌کند. ما باید بهترین برنامه‌ها و نیروهای خود را در این دروازه بگذاریم و اجازه ندهیم از این ضعف سواستفاده شود.

بدن وقتی دچار بیماری سختی مانند سرطان می‌شود اول دکترها به سراغ قسمتی می‌روند که بیماری از آنجا آغاز شده است. اگر ما می‌خواهیم در این جنگ فاتح باشیم باید اقتصاد بیمار خود را درمان کنیم.

باید تمام نیروهایی که می‌توانند به اداره بهتر کشور کمک کنند وارد صحنه شوند تا از این شرایط خارج شویم.

هنوز که هنوز است ما شاهد دعواهای سیاسی هستیم. آمریکا در حال گردن‌کشی است و عده‌ای در حال تسویه حساب‌های سیاسی خود. این نشان می‌دهد که برخی از سیاسیون ما هنوز شرایط را درک نکرده‌اند و فکر می‌کنند گذر زمان مشکل را حل می‌کند.

مردم در حال له شدن زیر باز فشار اقتصادی هستند. این حس اصلا خوب نیست که نمی‌دانی فردا چقدر پول داری و ارزش پول تو چقدر است.

ایران می‌تواند با ترمیم ضعف اقتصادی خود، پاسخ دندان‌شکنی به آمریکا بدهد. تا وقتی با هر تهدید و یا دعوای لفظی قیمت دلار و سکه سر به آسمان بساید، نمی‌توان امید به پیروزی داشت.

هیچ افق روشنی از بهبود اقتصادی کشور نیست و این نشان می‌دهد مدیران کشور برنامه‌ای برای بحران اقتصادی ندارند. بهتر از همین امروز، جلسه پشت جلسه، راهکار پشت راهکار مطرح شود تا شرایط اقتصادی ایران به وضعیت مطلوب برسد.

اگر این نقطه ضعف بزرگ ایران حل شود قطعا آمریکا چند گام به عقب خواهد برداشت. همه امید ترامپ بحران اقتصادی در ایران است.

عصر ایران؛ مصطفی داننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا