دانشنامه اشکذرشهدا

پاسدار مخلص و ساده زیست حاج غلامرضا دهقانی اشکذری

روز سوم شعبان المعظم روز پاسدار است و روز تحقق پاسداری از اسلام ، از حقیقت ،از مکتب اللهی ، روز بزرگ پاسداری که با خون خود و فرزندان و اصحابش مکتب را زنده کرد، ضمن تبریک این روز سعید بد نیست یادی بکنیم از پاسدار مخلص و ساده زیست حاج غلامرضا دهقانی او که در حوزه مقاومت بسیج اشکذر انجام وظیفه می کرد و در حال اعزام به ماموریت جهت مهیا کردن اعزام هئیت انصارالحسین (ع) اشکذر به مشهد مقدس بود که در اثر حادثه تصادف بین جاده یزد به طبس میهمان برادر  شهیدش شد ودر تاریخ بیستم خرداد۱۳۷۸ طی مراسمی کم نظیر و باشکوه به همراه همسفرش پاسدار رشید اسلام احمد علی جعفری پور تشییع شد در قطعه شهدا اشکذر کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

حاج غلامرضا ۱۴دی ماه سال ۱۳۳۹ در اشکذر چشم به جهان گشود از خصوصیات اخلاقی او شوخ طبعی و ساده زیستی بود. مواظبت و مراقبت او از بیت المال مثال زدنی بود بنابه گفته مادر ش نماز شبش هیچ وقت ترک نمی شد.

مادرش مکتب داشت و قرآن به بچه ها یاد می داد نقل شده مشغول خواندن قرآن بوده که خبر تصادف پسرش حاج غلامرضا را به او می دهند آیه  إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ می خواند به قرآن خواندن خود ادامه می دهد !

سرآوری همسرو فرزندان برادرش شهیدمعظم غلامحسین دهقانی به را عهده داشت وی همچنین کمک کار پدر و مادر پیر خود هم بود، بعدها پسر بزرگش محمد جلال لباس پاسداری بر تن کرد و جا یای پدر گذاشت .

حاج آقا طالبیان امام جمعه اشکذر:

دونفر ( احمدعلی جعفری پور و حاج غلامرضا دهقانی) از افراد مخلص و کم نظیر را از دست دادیم، با رفتن آنها ضایعهای بزرگ بر ما وارد شد، این دو بزگوار فعال و کم توقع بودند،

دو نمونه از مواظبت و مراقبت او از بیت المال که می تواند الگو و سرمشق باشد،

 

 

نصف استکان تخمه

یکی از پاسداران نقل می کرد یک روز وارد فروشگاه بسیج شدم  دیدم حاجی غلامرضاکه مسئول فروشگاه هم بود به اندازه نصف استکان تخمه در ترازو ریخته است و دارد وزن می کند دلیل کارش را از او پرسیدم گفت «خودم می خواهم بخورم ، باید پولش را بدهم»

 

با موتور خودم برو

مراسمی بود یکی از سربازان می خواست برای خرید شیرینی  به شیرینی فروشی برود حاجی غلامرضا پولی به او می دهد  و می گوید حالا که داری به آنجا می روی  طلب شخصی من را هم پرداخت کن سرباز موتور بسیج  سوار می شود که برود حاجی غلامرضا او را صدا می زند  موتور  خودش را به سرباز می دهد  و اجازه نمی دهد با موتور بسیج برود!

مسئولیتهای حاجی غلامرضا،

-جانشین گردان ۱۰۸ عاشورای اشکذر

-مسئول تدارکات حوزه مقاومت بسیج اشکذر

-مسئول اطلاعات حوزه مقاومت بسیج اشکذر

-مسئول کانونهای مساجد حوزه مقاومت بسیج اشکذر

-عضو ستاد نماز جمعه اشکذر

-عضو هیات امنا هیات انصارالحسین (ع) شهدای اشکذر

روح بلندش با اباعبدالله الحسین (ع) محشور باد

ح.د

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا